Kantaverkko kohta pullollaan kotimaista sähköä

Iceman

Hallitus on näköjään päässyt yhteisymmärryksiin turvesähkön syöttötariffijärjestelmästä

Ilmetyttää vaan laitoksien koko yli 120 MW. Montako kyseisen kokoista lauhdelaitosta suomesta löytyy? Tietääkseni yksi? Ja sekin valtion omistuksessa viellä.

http://www.ktm.fi/index.phtml?i=1724&s=222

11

756

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ec pidä turvevoimaloista, kun teeveessä on näytetty minkä pölyymäärän se ympäristöön kehittää. Mun pitämisestä ei tietenkään mitään väliäkään.

Tässä tapauksessa kyse taitaa olla puoluepolitiikasta. Tämmöstä saadaan kun ei ole selkeää energiapolitiikkaa.

• Iceman

Ihan mielenkiinnon vuoksi missä päin on ollut pölyongelmia?

• Iceman kirjoitti:

Ihan mielenkiinnon vuoksi missä päin on ollut pölyongelmia?

Juuh, turvesuot ne pöllyää, ei varmaankaan turvevoimalat ppahemmin.

• linjatonta
        Vastaaja kirjoitti:

Juuh, turvesuot ne pöllyää, ei varmaankaan turvevoimalat ppahemmin.

Turve on verrattavissa fossiilisiin aineisiin. Erittäin hitaasti uusiutuva ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää.

Ei hyvä.

• linjatonta kirjoitti:

Turve on verrattavissa fossiilisiin aineisiin. Erittäin hitaasti uusiutuva ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää.

Ei hyvä.

Turve pölyää suolla ja tehtaalla paha terveysriski lähistölle ! (kuskit ja tehtaan väki).Kysymys :Paljonko turpeen TUHKA säteilee ? MÄ LUULEN VASTAUS EI KÄY ...

• Iceman
        juht kirjoitti:

Turve pölyää suolla ja tehtaalla paha terveysriski lähistölle ! (kuskit ja tehtaan väki).Kysymys :Paljonko turpeen TUHKA säteilee ? MÄ LUULEN VASTAUS EI KÄY ...

Turvepoltossa syntyvä tuhka on hiukan punaisen väristä mutta säteily määristä ei ole mitään hajuakaan. Ei se ainakaan palohaavoja aiheuta kylmänä. Kivihiili poltossa syntyvä tuhka säteilee muistaakseni huomattavasti enemmän....

PS: Onks sillä mitään väliä. Varmasti tukosvahteinna toimivat "pommit" säteilevät huomattavasti enemmän.

• Iceman kirjoitti:

Turvepoltossa syntyvä tuhka on hiukan punaisen väristä mutta säteily määristä ei ole mitään hajuakaan. Ei se ainakaan palohaavoja aiheuta kylmänä. Kivihiili poltossa syntyvä tuhka säteilee muistaakseni huomattavasti enemmän....

PS: Onks sillä mitään väliä. Varmasti tukosvahteinna toimivat "pommit" säteilevät huomattavasti enemmän.

Pommin säteily on luhytikäistä 1-2 sekunttia. Kyllä turpeen tuhka säteilee *paremmin*

• Arska

Kyseistä kokoluokkaa edustavia laitoksia on maassamme kolme kappaletta. Tosin vain yksi niistä tuottaa yksinomaan lauhdesähköä.

• Iceman

Kyllä niitä löytyy neljä kappaletta mut tuo pääasiallinen polttoaine rajaa periaatteessa yhden pois ja tietenkin kaikki muut paitsi yksi ovat väliottolauhdelaitoksia. Toisaalta teho taitaa rajata yhden suuren pois, tais olla max tuotanto 115 MW ei muista tarkemmin eli on vähän kiikunkaakun (Nostaa kattilapainetta parilla baarilla kyllä teho nousee :) )

• Arska
        Iceman kirjoitti:

Kyllä niitä löytyy neljä kappaletta mut tuo pääasiallinen polttoaine rajaa periaatteessa yhden pois ja tietenkin kaikki muut paitsi yksi ovat väliottolauhdelaitoksia. Toisaalta teho taitaa rajata yhden suuren pois, tais olla max tuotanto 115 MW ei muista tarkemmin eli on vähän kiikunkaakun (Nostaa kattilapainetta parilla baarilla kyllä teho nousee :) )

Niinpä. Jätin sen yhden (isoimman) mainitsematta juuri siitä syystä ette oletin, ettei turve ole siellä ainakaan tällä hetkellä pääpolttoaine.

• Iceman
        Arska kirjoitti:

Niinpä. Jätin sen yhden (isoimman) mainitsematta juuri siitä syystä ette oletin, ettei turve ole siellä ainakaan tällä hetkellä pääpolttoaine.

Kyseisen laitoksen sähkön ja lämmön tuotantoon ei juuri Pekkarisen tukipaketit vaikuta. ¨

Kyseisen laitoksen pääpolttoaineen on helppo vaihtaa turpeeseen jos rahaa alkaa tulevaan eduskunnasta päin. PVO kiittää ja kumartaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6605
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      664
      2815
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1210
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1205
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1110
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228