asennus itse?

jeejee

onko mercury EFI 60 vaikea vaihtaa potkuri itse vai kannattaako antaa ammattilaisten hoitaa homma? kiitos...

13

1570

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monimutkainen juttu

Saattaa mennä väärinpäin ja sitten vaihteet toimii myös väärinpäin.

Ja pahimmassa tapauksessa koko moottori rupeaa käymään väärinpäin. Ja imu ja pakoventtiilit eivät sitten tiedä, kumpi on kumpi.

Ja kampiakselikaan ei tiedä, onko se kumpi vai kampi.

• määrittele "vaikea"

Mulla meni 4 minuuttia siitä kun olin ottanut pakin ja yhden puupalikan esille.

Saattaa kestää kauemmin jos sulla ei ole pakkia ja puupalikkaa.

• B_Bobby

sitä puupalikkaa tarvitaan? Kysyn ihan mielenkiinnosta.

Kysyjälle:

Sokka irti, mutteri irti, osat irti (katso järjestys). Kasaus päinvastoin. Älä kiristä hampaat irvessä sitä mutteria. Melkein käsikireys riittää, siten ettei se potkuri klappaa siinä.

• tarvitaan
        B_Bobby kirjoitti:

sitä puupalikkaa tarvitaan? Kysyn ihan mielenkiinnosta.

Kysyjälle:

Sokka irti, mutteri irti, osat irti (katso järjestys). Kasaus päinvastoin. Älä kiristä hampaat irvessä sitä mutteria. Melkein käsikireys riittää, siten ettei se potkuri klappaa siinä.

Et ole koskaan vaihtanut EFI60:n potkuria. Siinä ei ole nimittäin sokkaa vaan Nyloc-mutteri ja sen alla lukituslevy.

Puupalikan olen pistänyt nalkittamaan potkurin niin, että mutterin saa auki. Ohjeen mukainen kiristysmomentti on 75 Nm eikä mikään "käsikireys". Tosin käsityökaluilla tuon saa aikaan mutta en ainakaan minä pysty pitämään toisella kädellä lavasta vastaan niin paljon, että mutteri aukeaisi.

• jeejee
        tarvitaan kirjoitti:

Et ole koskaan vaihtanut EFI60:n potkuria. Siinä ei ole nimittäin sokkaa vaan Nyloc-mutteri ja sen alla lukituslevy.

Puupalikan olen pistänyt nalkittamaan potkurin niin, että mutterin saa auki. Ohjeen mukainen kiristysmomentti on 75 Nm eikä mikään "käsikireys". Tosin käsityökaluilla tuon saa aikaan mutta en ainakaan minä pysty pitämään toisella kädellä lavasta vastaan niin paljon, että mutteri aukeaisi.

ei muuta ku yrittämää..

• Rane

Siinä on taas yksi perämoottorin omistaja.
      Vie ehdottomasti Helsinkiin maahantuojalle, varaa aika .
      Itsekin voit onnistua jos on kulmahiomakone ja rautakanki.
      Katso ohjeet www. nosta mua perseestä. jotain

• Nimetön

Ei oo vaikeeta, jos osaa mutterin avata.

• Anonyymi

Ei se yhden mutterin avaaminen niin helppoa ole! Kyllä siinä pitää ainakin rannikkolaivurin ja katolisen papin tutkinnot olla.

Miten kädettömiä ihmiset oikein ovat

• Anonyymi

Jotkut vääntävät aina väärään suuntaan. Jopa tulpan kierteetkin sylinterin kannesta.

• Anonyymi

Näitä vanhojen kaivajia vaan riittää!

• Anonyymi

Näsä viisaat vois tulla kokeilemaan mun potkurin irroitusta, niin nähtäis tämä voima ja viisaus 😁.

23" x 28" nelilapainen, ensimmäinen ongelma on avain jolla mutterit saa auki, toinen on hankkia ulosvetäjä, kolmas on potkurin paino, ettei tipu varpaille, kun vedät ulos.

• Anonyymi

Huhhuh! Kannattaa viedä sit ammattilaiselle.

• Anonyymi

Elämäsi on varmaan täynnä ongelmia. Entä jos tulee kusihätä, eka ongelma on varmaan kun vetoketju on kiinni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1525
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe