Miten on, ruskettuuko sillon huonommin kun laittaa aurinkovoidetta? En pala herkästi, mutta kun olen ollut n. 3 tuntia auringosa niin sillon palan. Käytän tavallisesti jotain 8-kerrointa. Olen vaalea mutta rusketun kuitenkin. Mikä on siis paras tapa ruskettua, laittaa aurinkovoidetta vai olla auringossa niin vähän aikaa ettei pala?
Ruskettuminen auronkovoiteen kanssa
8
576
Vastaukset
- mutta heikommin..
aurinkovoide estää palamisen ja vähentää rusketusta. vaikka moni väittää vastaan niin melko varma olen.
1. olin 2 viikkoa etelän auringossa. lähtiessä valkoinen iho, suojakertoimia voiteessa 30 (en levittänyt kuiten ku tosi vähän iholle sitä) ja kotiin tullessa kaunis rusketus eikä palamista yhtään.
2. olin 2 viikkoa messuilla töissä, puolet ajasta sisällä, puolet ulkona ja ilma oli lähes koko ajan hyvä. tulin kotiin, rusketus yhtä hieno ku ulkomaan reissun jälkeen vaikka ulkoillu vähemmän. syy: en käyttäny aurinkorasvaa, mut en palanutkaan.
ole auringossa joko 1-2h verran ilman rasvaa (mitä en suosittele kauheasti) niin ettet pala, tai sit levitä kevyt rasvakerros heti aamulla ja nauti koko päivä ulkoillen terveellisemmin! - papupahvi
Kun aurinkovoiteissa on kuitenkin uv-b ja uv-a -suojat, niin ajattelin että niitä on varmaan silti hyödyllistä käyttää. Ehkä kokeilen pienempiä suojakertoimia, kai niissä on se sama suoja kuitenkin haitallisia säteitä vastaan.
- olee....
tietenki suoja on mut myös pienempi suoja just noita vaarallisia säteitä vastaan. kun spf nousee yhdellä, kertoimet ovat jo selvästi suuremmat. kannattaa käyttää voidetta aina, se kuinka helposti palaa kertoo minkä verran..
suomessa ihotyypin mukaan:
IV 1-5 kerroin
III 6-10
II 10-15 (tai 10-20)
I yli 20 ja pitäis välttää aurinkoa.
etelän lomalla vielä enemmän..
- rusketus on vaarallista
Ehkä et nyt vielä nuorena tajua, mutta vanhempana toivot, että et olisi käryttänyt ihoasi auringossa. Rypyt tulee aina herkemmin mitä enemmän grillaat itseäsi auringossa. rusketushan on ihon paniikkireaktiota auringon aiheuttamista ihovaurioista. Käytä itseruskettavia voiteita jos haluat väriä ihollesi!
- Anonyymi
Juuri näin. Esim. tässä 45v iässä toivoo, että olisipa tajunnut suojautua auringolta jo silloin nuorena. Nyt ei tarttisi läträtä erittäin kalliiden seerumien kanssa ja toivoa että niillä olisi jotain vaikutusta haperoon ja veltostuneeseen ihoon.
- Anonyymi
Mytanista kokemuksia?
http://hyvinvointishop.com/ - Anonyymi
Kokemuksia Mytanin itseruskettavista pillereistä?
http://hyvinvointishop.com/ - Anonyymi
Minulla on päinvastainen ongelma kuin useimmilla. En haluaisi ruskettua niin paljon mitä rusketun. Laitan esim. lenkille aurinkosuojavoidetta 50 kertoimella, mutta silti rusketun. Kädet näyttää aurinkosuojasta huolimatta jo tässä vaiheessa kesää joltain "murjaanilta". Eli kyllä ruskettuu, vaikka olisi aurinkosuojavoidetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751146
- 1151109
- 681085
- 75981
- 68905
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255900Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813