Mikä on ukonhatulla, jonka lehdet ja varsi ruskettuvat? Alkukesällä myrkytin kirvoja malasiinilla, mikä on aikaisemminkin tehonnut. Kun kirvoista päästiin, menivät taimet yksi toisensa jälkeen kuolleen rukseiksi, mutta mitään ötökkää en ole kasvissa huomannut. Mistä apua?
Ukonhattuko kuolisi?
1
585
Vastaukset
- Kultatassu
Liian kuiva kasvupaikka on ruskettanut minulla kerran ukonhatut, en heti muistanut mikä sairaus se oli mutta netistä kaivelin härmän esiin ja sehän se oli. kopioin seuraavan tiedon Puutarhamaailman sivulta:
Perennojen taudit ovat yleensä merkki siitä, että kasvi ei viihdy kasvupaikallaan. Monet tavallisimmista kukkakasveista, kuten ukonhattu, ovat valitettavasti alttiita härmäsienille. Ukonhattu saa helposti härmää etenkin, kun kesä on kovin kuiva. Sairastuneen kasvin varret leikataan alas, mutta kasvia ei tarvitse hävittää. Ukonhatun siirtäminen uuteen kasvupaikkaan saattaisi ehkäistä härmän syntyä. Parhaiten se viihtyy suojaisalla ja puolivarjoisella kasvupaikalla. Kuivina kausina ukonhattu tarvitsee kastelua. Kasteluvesi kannattaa ohjata kasvin juuristolle, jotta sen lehdet pysyvät kuivina. Harmaahome on kasvitauti, joka leviää myös mullan kautta. Luulen kuitenkin, että ukonhattua vaivaa härmäsieni ja se kukoistaa kauniisti jo ensi kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107030- 954541
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524277Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493637- 513608
- 1923545
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san243019- 502603
- 131974
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.191902