...näistä kaikista palstoista.
Ei tarvitse tuntea sympatiaa tai vihaa minua kohtaan, tottakai tiesin, että viesti poistetaan.
Se vain on valitettava fakta, että viesti, jossa mainitaan rekisterinumero (ja huomiokaa se, että muistin mainita, ettei haltija itse ajanut autoa!) on loukkaava. Toisaalta jos haukut ja solvaat toista kirjoittajaa, joka kirjoitaa nimimerkillä ja selvä pärstäkuva profiilissa, on kaikki okei, shefu on voimaton.
Näin ne menevät nämä säännöt. Ja sitten on vielä palstoja, joilla ei ole sheriffiä, niin niillä voi retostella raiskaavansa lapsia eikä kukaan tee mitään.
Minä tiedän nämä jutut ja hyväksyn ne.
palstasta
21
692
Vastaukset
- asa.
Mikä se juttu nyt sitten oli? Oliko kyse kolarista, vai töppäilitkö sä jotenkin? Hermostuitko sä jollekin kuskille vai hermostuiko se sulle ja alkoi haukkumaan? Halusit kostaa? Mene poliisin juttusille jos kyse on jostain pahasta jutusta, kerran sulla on nyt sen rekkarikin tiedossa.
- NoJust
Minä siis ajoin eilen kehä I:stä itään. Olin kaikista vasemmanpuoleisella kaistalla ja mittarissa n. 95 80:n alueella. Kolme kaistaa käytössä ja yksi ystävällinen Honda Accord roikkui perseessä ja soitti torvea. Minä jatkoin, koska mitäs minä siinä voisin tehdä? En aio kenenkään kusipään takia ajaa vastakaan suurta ylinopeutta, varsinkaan mutkaisella tiellä rekan ja betoniseinän välissä, kun ajan kyseistä tietä kolmatta kertaa elämässäni siihen suuntaan.
Kun tämä teiden kuningas sitten pääsi, koukkasi oikealta eteeni ja veti jarrut pohjaan. Minäkin jouduin äkkijarruttamaan ja kääntämään vasemmalle, sillä valittavanani oli betoniseinä vasemmalla tai rekka ja kulkeva kaista oikealla.
Hilkulla oli, mutta onneksi autoni (tuolloin ajettu alle 400 kilsaa ja rekisteröity maanantaina, btw) säilyi kunnossa. Minä jatkoin shokissa Lahden motarille ja vasta Keravan kohdalla sain tärinän ja itkun loppumaan.
Kuulemma poliisi ei tartu tällaisiin, kun mitään vahinkoa autolle ei tapahtunut. Ei minulla ole tarvetta kostaa, mutta sapettaa kun ajattelenkin, että siinä olisi voinut olla 18-vuotias juuri kortin saanut aikamoisissa pannareissa... Haluaisin tietää mitä kuskin päässä liikkui, kun tuollaisessa paikassa halusi syöstä minut kuolemaan. - että osaa varoa
NoJust kirjoitti:
Minä siis ajoin eilen kehä I:stä itään. Olin kaikista vasemmanpuoleisella kaistalla ja mittarissa n. 95 80:n alueella. Kolme kaistaa käytössä ja yksi ystävällinen Honda Accord roikkui perseessä ja soitti torvea. Minä jatkoin, koska mitäs minä siinä voisin tehdä? En aio kenenkään kusipään takia ajaa vastakaan suurta ylinopeutta, varsinkaan mutkaisella tiellä rekan ja betoniseinän välissä, kun ajan kyseistä tietä kolmatta kertaa elämässäni siihen suuntaan.
Kun tämä teiden kuningas sitten pääsi, koukkasi oikealta eteeni ja veti jarrut pohjaan. Minäkin jouduin äkkijarruttamaan ja kääntämään vasemmalle, sillä valittavanani oli betoniseinä vasemmalla tai rekka ja kulkeva kaista oikealla.
Hilkulla oli, mutta onneksi autoni (tuolloin ajettu alle 400 kilsaa ja rekisteröity maanantaina, btw) säilyi kunnossa. Minä jatkoin shokissa Lahden motarille ja vasta Keravan kohdalla sain tärinän ja itkun loppumaan.
Kuulemma poliisi ei tartu tällaisiin, kun mitään vahinkoa autolle ei tapahtunut. Ei minulla ole tarvetta kostaa, mutta sapettaa kun ajattelenkin, että siinä olisi voinut olla 18-vuotias juuri kortin saanut aikamoisissa pannareissa... Haluaisin tietää mitä kuskin päässä liikkui, kun tuollaisessa paikassa halusi syöstä minut kuolemaan.Ennenvanhaan 80:n lätkällä jos ajoi yli rikesakon lähti kortti kuivumaan, ainakin muistaakseeni. Ehkä tuo lätkä ei ollut hullu idea, ainakin silloin osasi varoa uusia kuskeja. Tuppaavat pelottamaan itseäkin, kun epävarmasti hortoilevat. Tuossa sinun tapauksessasi taisit törmätä ns. Road rage - ilmiöön, eli vastapuolella kilahti päässä. Ollaanhan varovaisia siellä tien päällä.
- kundi32v
NoJust kirjoitti:
Kuulemma poliisi ei tartu tällaisiin, kun mitään vahinkoa autolle ei tapahtunut. Ei minulla ole tarvetta kostaa, mutta sapettaa kun ajattelenkin, että siinä olisi voinut olla 18-vuotias juuri kortin saanut aikamoisissa pannareissa... Haluaisin tietää mitä kuskin päässä liikkui, kun tuollaisessa paikassa halusi syöstä minut kuolemaan.mun mielestä se on rikesakkojen paikka.
poliisi antaa jos näkee, kantelusta eivät ehkä, ellei sitten ole semmoinen tapaus, et useampi ilmoittaa samasta tapauksesta.
ja törkeä (tahallinen ja tarkoituksellinen) semmoinen jopa käräjäoikeuden päätettävissä.
eksälle tehtiin kans tuota. pääkaupunkiseudulla yleistä. - kundi32v
että osaa varoa kirjoitti:
Ennenvanhaan 80:n lätkällä jos ajoi yli rikesakon lähti kortti kuivumaan, ainakin muistaakseeni. Ehkä tuo lätkä ei ollut hullu idea, ainakin silloin osasi varoa uusia kuskeja. Tuppaavat pelottamaan itseäkin, kun epävarmasti hortoilevat. Tuossa sinun tapauksessasi taisit törmätä ns. Road rage - ilmiöön, eli vastapuolella kilahti päässä. Ollaanhan varovaisia siellä tien päällä.
pääsääntöisesti samat kaistapäät.
pitäis tietää niiden autot, niin osais varoa niitä. - NoJust
kundi32v kirjoitti:
pääsääntöisesti samat kaistapäät.
pitäis tietää niiden autot, niin osais varoa niitä.niin olisi muuten hienoa, jos tällaisia paikkoja voitaisiin valvoa kameroilla.
- NoJust
kundi32v kirjoitti:
mun mielestä se on rikesakkojen paikka.
poliisi antaa jos näkee, kantelusta eivät ehkä, ellei sitten ole semmoinen tapaus, et useampi ilmoittaa samasta tapauksesta.
ja törkeä (tahallinen ja tarkoituksellinen) semmoinen jopa käräjäoikeuden päätettävissä.
eksälle tehtiin kans tuota. pääkaupunkiseudulla yleistä.niin ystäväni (keski-ikäinen mieshenkilö) totesi istuessaan kyydissäni, ettei koskaan ollut nähnyt vastaavaa kohtelua kuin mitä minä sain osakseni. Hän oli kirjaimellisesti suu auki ja sanoi, että hän on ajanut vuosikymmeniä eikä ole ennen uskonut, että tällaista tapahtuu. Mutta nyt näki omin silmin. Isäni sanoi samaa. Ja toisinpäin (mies ratissa, minä kyydissä) ei ole _koskaan_ tapahtunut mitään vastaavaa.
- akkakuski
NoJust kirjoitti:
Kuulemma poliisi ei tartu tällaisiin, kun mitään vahinkoa autolle ei tapahtunut. Ei minulla ole tarvetta kostaa, mutta sapettaa kun ajattelenkin, että siinä olisi voinut olla 18-vuotias juuri kortin saanut aikamoisissa pannareissa... Haluaisin tietää mitä kuskin päässä liikkui, kun tuollaisessa paikassa halusi syöstä minut kuolemaan.Yritin saada jonkinlaista selvyyttä tapauksestasi.
Ajoit siis 95 kehällä ja vasenta kaistaa. Vasen kaista on tarkoitettu varsinaiseen ohittamiseen ja tämä Honda halusi selvästi ohittaa sinut, niinhän?Oliko tilanne sellainen ettet heti päässyt siirtymään oikealle kaistalle vai piditkö sitkeästi oman kaistasi takanaolevasta torvensoitosta huolimatta.
Vastaavassa tilanteessa olen ollut, missä motoritien vasenta kaistaa ajava ajaa kilometrikaupalla 110-120 eikä päästä takanatulevia ohitse.Silloin ei ole muuta mahista kuin koukata oikealta ohi ja hidastaa vasemman kaistan kuski ja näyttää jarruvaloilla kuinka typerästi hän ajaa. - NoJust
akkakuski kirjoitti:
Yritin saada jonkinlaista selvyyttä tapauksestasi.
Ajoit siis 95 kehällä ja vasenta kaistaa. Vasen kaista on tarkoitettu varsinaiseen ohittamiseen ja tämä Honda halusi selvästi ohittaa sinut, niinhän?Oliko tilanne sellainen ettet heti päässyt siirtymään oikealle kaistalle vai piditkö sitkeästi oman kaistasi takanaolevasta torvensoitosta huolimatta.
Vastaavassa tilanteessa olen ollut, missä motoritien vasenta kaistaa ajava ajaa kilometrikaupalla 110-120 eikä päästä takanatulevia ohitse.Silloin ei ole muuta mahista kuin koukata oikealta ohi ja hidastaa vasemman kaistan kuski ja näyttää jarruvaloilla kuinka typerästi hän ajaa.Olin menossa motarille, jonka liittymään käännytään vasemmalta. Okei, matkaa oli muutama kilsa vielä, mutta kumminkin. Ja käytössä oli 3 kaistaa. Hidastan kyllä aina kun joku haluaa ohi, siis jos on tarpeen, mutta nyt kyse oli siitä, että keskimmäisellä kaistalla oli iso rekka, jonka takia Accrod ei päässyt ohi tai minä voinut väistää oikealle. Tai olisi päässyt, jos olisi koukannut kaikissa oikeimmaisimman kaistan kautta. Heinäkuu kumminkin eli ei mitenkään mahdoton liikenne.
Olen jo kolme kertaa ajanut ko. liittymän ohi siksi, etten ole päässyt vasemmanpuoleiselle kaistalle kun olen ajellut oikeanpuoleista kaistaa, jotenkin ne autonkuljetusautot osuvat aina siihen keskikaistalle juuri silloin... - akkakuski
NoJust kirjoitti:
Olin menossa motarille, jonka liittymään käännytään vasemmalta. Okei, matkaa oli muutama kilsa vielä, mutta kumminkin. Ja käytössä oli 3 kaistaa. Hidastan kyllä aina kun joku haluaa ohi, siis jos on tarpeen, mutta nyt kyse oli siitä, että keskimmäisellä kaistalla oli iso rekka, jonka takia Accrod ei päässyt ohi tai minä voinut väistää oikealle. Tai olisi päässyt, jos olisi koukannut kaikissa oikeimmaisimman kaistan kautta. Heinäkuu kumminkin eli ei mitenkään mahdoton liikenne.
Olen jo kolme kertaa ajanut ko. liittymän ohi siksi, etten ole päässyt vasemmanpuoleiselle kaistalle kun olen ajellut oikeanpuoleista kaistaa, jotenkin ne autonkuljetusautot osuvat aina siihen keskikaistalle juuri silloin...Sun olis pitänyt ajaa sen verran reippaasti sen rekan ohi ja antaa sen Hondahepun pyyhältää ohi.Ja sen jälkeen vilkulla oisit mennyt takas vasemmalle kaistalle kääntyäksesi motaritielle.
Tai sitten oisit hidastanut nopeutta ja siirtynyt sen rekan taa, jolloin tämä kaasujalkaheppu olis päässyt pyyhältämään sun ohi.Vaikea vaan mun tietää, oliko rekan edessä tai takana kuinka muita autoja.
Nykyisin nämä rekat ja isot kuljetusautot kulkevat melkein henkilöautonopeuksilla, joten monta vaarallista tilannetta on munkin ajaessa sattunut.
Sitä katsos kun tulee huomioida ihan kaikki neli-kymmenpyöräset, mitkä siellä liikkuu.Kuskeja on niin moneen lähtöön, senhän me tiedämme.
Toivon sun seuraavalla kerralla kun ajat samaa reittiä pääsevän yli tuosta tapauksesta, vaikka tapaus on syöpynyt muistiisi.
Kyllä se siitä. - NoJust
akkakuski kirjoitti:
Sun olis pitänyt ajaa sen verran reippaasti sen rekan ohi ja antaa sen Hondahepun pyyhältää ohi.Ja sen jälkeen vilkulla oisit mennyt takas vasemmalle kaistalle kääntyäksesi motaritielle.
Tai sitten oisit hidastanut nopeutta ja siirtynyt sen rekan taa, jolloin tämä kaasujalkaheppu olis päässyt pyyhältämään sun ohi.Vaikea vaan mun tietää, oliko rekan edessä tai takana kuinka muita autoja.
Nykyisin nämä rekat ja isot kuljetusautot kulkevat melkein henkilöautonopeuksilla, joten monta vaarallista tilannetta on munkin ajaessa sattunut.
Sitä katsos kun tulee huomioida ihan kaikki neli-kymmenpyöräset, mitkä siellä liikkuu.Kuskeja on niin moneen lähtöön, senhän me tiedämme.
Toivon sun seuraavalla kerralla kun ajat samaa reittiä pääsevän yli tuosta tapauksesta, vaikka tapaus on syöpynyt muistiisi.
Kyllä se siitä.mutta en aio vastakaan ajaa reipasta ylinopeutta sen takia, että jollakulla on niin kiire... sitä paitsi huomasin tyypin vasta kun sain torvea ja siinä vaiheessa ei voinut liikkua minnekään. Esim. autonkuljetusauton ohittaminen mutkassa ei ole ihan suosikkejani tai helpointa, varsinkaan kun ei ole varma siitä onko se oma liittymä metrin vai kilsan päässä.
Edelleenki: miksi mulle satelee näitä ajo-ohjeita? Luuletteko että olen surkea kuski? Voin taata, että minulla on säännöt paremmin tajunnassa kuin 90 prosentilla ykkösen kuskeista.. - akkakuski
NoJust kirjoitti:
mutta en aio vastakaan ajaa reipasta ylinopeutta sen takia, että jollakulla on niin kiire... sitä paitsi huomasin tyypin vasta kun sain torvea ja siinä vaiheessa ei voinut liikkua minnekään. Esim. autonkuljetusauton ohittaminen mutkassa ei ole ihan suosikkejani tai helpointa, varsinkaan kun ei ole varma siitä onko se oma liittymä metrin vai kilsan päässä.
Edelleenki: miksi mulle satelee näitä ajo-ohjeita? Luuletteko että olen surkea kuski? Voin taata, että minulla on säännöt paremmin tajunnassa kuin 90 prosentilla ykkösen kuskeista..Ei sun tarviikaan ajaa kuin joitakin sekuntteja päästäkses motaritiellä jonkun julkuttelevan kuskin ohi.Se on kaikista pahinta kun on ohittavinaan ja vetää rinnalla monta kilsaa.Päästyään kilsojen päästä ohi pökkää oman autonsa eteen tasottaakseen mittarinsa siihen 125:een.
Sulla oli onni muuten mukana, kun on kesäaika.Kuinka olis käynytkään talvikelillä, ei edes mietitä sitä!
Olet juuri siinä iässä, jolloin adrenaliini kiehuu tuolla maantiellä.:D Siksi sulle satelee näitä ajo-ohjeita enemmän kuin on tarviskaan. Itte kans ajelen vuositasolla n 50 000 säässä kuin säässä.Liikennesääntöjen tulkinta on hyvin kirjavaa ja siksi turhan moni menettääkin veivinsä ja loukkaantuu ikuisiksi ajoiksi.
Maltti on valttia.
Suomalaisen periksiantaminen (liikenteessä) on vaan joskus niin pirun vaikeaa.Nainen ratissa - vastaan mies yhtälö lisää näitä vaaratilanteita, muistahan se. - nyt jummartaa
NoJust kirjoitti:
Olin menossa motarille, jonka liittymään käännytään vasemmalta. Okei, matkaa oli muutama kilsa vielä, mutta kumminkin. Ja käytössä oli 3 kaistaa. Hidastan kyllä aina kun joku haluaa ohi, siis jos on tarpeen, mutta nyt kyse oli siitä, että keskimmäisellä kaistalla oli iso rekka, jonka takia Accrod ei päässyt ohi tai minä voinut väistää oikealle. Tai olisi päässyt, jos olisi koukannut kaikissa oikeimmaisimman kaistan kautta. Heinäkuu kumminkin eli ei mitenkään mahdoton liikenne.
Olen jo kolme kertaa ajanut ko. liittymän ohi siksi, etten ole päässyt vasemmanpuoleiselle kaistalle kun olen ajellut oikeanpuoleista kaistaa, jotenkin ne autonkuljetusautot osuvat aina siihen keskikaistalle juuri silloin...Asia selvä. Syyllistyit ns. differentiaaliohitukseen, eli varasit vasemman kaistan lipumalla lähes samaa vauhtia vieressä kulkevan auton kanssa. Tämä hiillostaa takuuvarmasti kaahareita. Voit välttää tämän seuraavasti: Tarkkaile takana olevaa liikennettä. Tämä jää kokemattomilta kuskeilta helposti tekemättä, Saksan autobahnalla peräkonttisi olisi saattanut olla jo metrin lyhyempi.
Jos siis näet nopeasti lähenevän auton, tee tilaa. Jos auto on liimautunut taaksesi, joko hidastat ja tiputtaudut viereisen auton taakse tai sitten kiihdytät ja vaihdat välittömästi viereiselle kaistalle.
Tieliikennelaki ei tälläisiä tunne, mutta Kehä I:llä (Ja muillakin kehillä) pätee viidakon laki ja se sanoo: Jos olet hitaampi, väistä. Voit narista vaikka maailmanloppuun asti tämän laittomuudesta, mutta varmasti yli puolet I:llä rikkovat lakia kuitenkin. Kansalaistottelemattomuus on merkki lakien hulluudesta. - NoJust
nyt jummartaa kirjoitti:
Asia selvä. Syyllistyit ns. differentiaaliohitukseen, eli varasit vasemman kaistan lipumalla lähes samaa vauhtia vieressä kulkevan auton kanssa. Tämä hiillostaa takuuvarmasti kaahareita. Voit välttää tämän seuraavasti: Tarkkaile takana olevaa liikennettä. Tämä jää kokemattomilta kuskeilta helposti tekemättä, Saksan autobahnalla peräkonttisi olisi saattanut olla jo metrin lyhyempi.
Jos siis näet nopeasti lähenevän auton, tee tilaa. Jos auto on liimautunut taaksesi, joko hidastat ja tiputtaudut viereisen auton taakse tai sitten kiihdytät ja vaihdat välittömästi viereiselle kaistalle.
Tieliikennelaki ei tälläisiä tunne, mutta Kehä I:llä (Ja muillakin kehillä) pätee viidakon laki ja se sanoo: Jos olet hitaampi, väistä. Voit narista vaikka maailmanloppuun asti tämän laittomuudesta, mutta varmasti yli puolet I:llä rikkovat lakia kuitenkin. Kansalaistottelemattomuus on merkki lakien hulluudesta.ja ohjeita sataa...mun autossani ei olekaan peilejä eikä mulla ole silmiä...
haluaisimpa nähdä mihin ja miten sinä väistät täysperävaunun ja/tai autonkuljetusauton välissä 1,3:lla Fiestalla.
Tottakai tarkkailin takana olevaa liikennettä. Mutta ei todellakaan ole minun ongelmani, jos joku välttämättä haluaa ajaa sakkonopeuksia, siitä ei minun pitäisi joutua maksamaan. Kyllä jumankauta pitää ihmisellä olla oikeus siirytä reunimmaiselle kaistalle ennen paniikkitilannetta.
Mihin sinun mielestäsi voi tehdä tilaa, kun olet mutkassa, edessä ja vieressä iso rekka ja toisella puolella betoniseina?!? Sorry vaan, mutta uudessakaan Fiestassa ei ole lentonappia. Jos minä en suostu vaarantamaan henkeäni, niin miksi ketussa minua siitä pitäisi rankaista? Vihaan autolla ajoa muutenkin enkä olisi tähän autoetopaskaan suostunutkaan ellei itse työ olisi niin mielenkiintoinen. Nyt tykkään siitä vielä vähemmän, kiitos teidän, jotka puhutte "totuuksista" ja "viidakon laeista". Pah. Onneksi tunnen poliiseja, jotka ehkä ottavat jutun käsittelyyn, vaikka periaatteessa ei pitäisi. - NoJust
nyt jummartaa kirjoitti:
Asia selvä. Syyllistyit ns. differentiaaliohitukseen, eli varasit vasemman kaistan lipumalla lähes samaa vauhtia vieressä kulkevan auton kanssa. Tämä hiillostaa takuuvarmasti kaahareita. Voit välttää tämän seuraavasti: Tarkkaile takana olevaa liikennettä. Tämä jää kokemattomilta kuskeilta helposti tekemättä, Saksan autobahnalla peräkonttisi olisi saattanut olla jo metrin lyhyempi.
Tieliikennelaki ei tälläisiä tunne, mutta Kehä I:llä (Ja muillakin kehillä) pätee viidakon laki ja se sanoo: Jos olet hitaampi, väistä. Voit narista vaikka maailmanloppuun asti tämän laittomuudesta, mutta varmasti yli puolet I:llä rikkovat lakia kuitenkin. Kansalaistottelemattomuus on merkki lakien hulluudesta.jos muistat autokoulusta, niin edes ohitustilanteessa ei ylinopeus ole sallittua.
- nyt jummartaa
NoJust kirjoitti:
ja ohjeita sataa...mun autossani ei olekaan peilejä eikä mulla ole silmiä...
haluaisimpa nähdä mihin ja miten sinä väistät täysperävaunun ja/tai autonkuljetusauton välissä 1,3:lla Fiestalla.
Tottakai tarkkailin takana olevaa liikennettä. Mutta ei todellakaan ole minun ongelmani, jos joku välttämättä haluaa ajaa sakkonopeuksia, siitä ei minun pitäisi joutua maksamaan. Kyllä jumankauta pitää ihmisellä olla oikeus siirytä reunimmaiselle kaistalle ennen paniikkitilannetta.
Mihin sinun mielestäsi voi tehdä tilaa, kun olet mutkassa, edessä ja vieressä iso rekka ja toisella puolella betoniseina?!? Sorry vaan, mutta uudessakaan Fiestassa ei ole lentonappia. Jos minä en suostu vaarantamaan henkeäni, niin miksi ketussa minua siitä pitäisi rankaista? Vihaan autolla ajoa muutenkin enkä olisi tähän autoetopaskaan suostunutkaan ellei itse työ olisi niin mielenkiintoinen. Nyt tykkään siitä vielä vähemmän, kiitos teidän, jotka puhutte "totuuksista" ja "viidakon laeista". Pah. Onneksi tunnen poliiseja, jotka ehkä ottavat jutun käsittelyyn, vaikka periaatteessa ei pitäisi.Painan jarrua hiljaa, odotan että vieressä oleva täysperävaunu on päässyt ohi, vilkun olen jo laittanut päälle, vaihdan kaistaa täysperävaunun taakse. Voila.
Tosin minun ei tätä tarvitsisi tehdä, koska olen ennakoinut sen, että takaa saattaa tulla joku nopeampi enkä halua jäädä tientukoksi, joten ajan kiltisti täysperävaunun perässä. Näin tulet sinäkin tekemään totuttuasi liikenteeseen.
Kokonaan toinen asia on, että tuollaisella kinnerillä en uskaltaisi edes vasenta kaistaa I:llä ajaa. Melkoisen lujat hermot sinulla.
Poliisia on kokolailla turha häiritä, heillä riittää puuhaa ihan oikeidenkin rikosten, kuten yliajojen kanssa. Tosin jos se sinun korvien savuamistasi vähentää, siitä vaan, olethan sinäkin verosi maksanut.
Voit tietenkin myös ruveta varsinaiseksi ärsykkeeksi, tekemällä mm seuraavia naisille ominaisia temppuja: Mutkassa jarrutetaan keskellä mutkaa, siinä kohtaa missä muut kiihdyttävät. Liikennevaloissa otetaan vaihde pois päältä ja ruvetaan meikkaamaan, tuloksena valoista pääsee tasan kaksi autoa. Oletetaan viehätysvoiman olevan niin suuri, että neljän ruuhkassa voidaan tuosta vaan vaihtaa kahden kaistan yli vilkuttamalla kättä. Jnejnejne.
Asenteesi autoiluun paljastaakin sen, miksi sinulla on ongelmia. - NoJust
nyt jummartaa kirjoitti:
Painan jarrua hiljaa, odotan että vieressä oleva täysperävaunu on päässyt ohi, vilkun olen jo laittanut päälle, vaihdan kaistaa täysperävaunun taakse. Voila.
Tosin minun ei tätä tarvitsisi tehdä, koska olen ennakoinut sen, että takaa saattaa tulla joku nopeampi enkä halua jäädä tientukoksi, joten ajan kiltisti täysperävaunun perässä. Näin tulet sinäkin tekemään totuttuasi liikenteeseen.
Kokonaan toinen asia on, että tuollaisella kinnerillä en uskaltaisi edes vasenta kaistaa I:llä ajaa. Melkoisen lujat hermot sinulla.
Poliisia on kokolailla turha häiritä, heillä riittää puuhaa ihan oikeidenkin rikosten, kuten yliajojen kanssa. Tosin jos se sinun korvien savuamistasi vähentää, siitä vaan, olethan sinäkin verosi maksanut.
Voit tietenkin myös ruveta varsinaiseksi ärsykkeeksi, tekemällä mm seuraavia naisille ominaisia temppuja: Mutkassa jarrutetaan keskellä mutkaa, siinä kohtaa missä muut kiihdyttävät. Liikennevaloissa otetaan vaihde pois päältä ja ruvetaan meikkaamaan, tuloksena valoista pääsee tasan kaksi autoa. Oletetaan viehätysvoiman olevan niin suuri, että neljän ruuhkassa voidaan tuosta vaan vaihtaa kahden kaistan yli vilkuttamalla kättä. Jnejnejne.
Asenteesi autoiluun paljastaakin sen, miksi sinulla on ongelmia.Olen ajanut "omalla" autolla viikon. Mutta kyllä minunkin on ajettava. Kolme kertaa olen päätynyt Myllypuroon, koska en ajoissa vaihtanut vasemmalle kaistalle. Ajoissa tarkoittaa muutamaa kilometriä ennen, koska nuoren naisen pienen uuden Fiestan ratissa on turha yrittää kolmen kaistan läpi 100 metrin aikana.
Jos minun asenteessani on vikaa, niin sitten säälin koko yhteiskuntaa. Minä nimittäin uskon, toivon ja luotan siihen, että esim. mutkaisella kehä ykkösellä on otettu huomioon ihmisten turvallisuus, ei niitä rajoituksia vittuilun takia ole tehty (vai olenko ihan väärässä?)
Kannattaisi sinunkin tutustua lakeihin ja siihen, mitä nopeusrajoitukset tarkoittavat. Jos ovat hämärän peitossa, niin voin kyllä valaista
Vastaan seuraavaan kommenttiisi:
---Se vain on valitettava fakta, että viesti, jossa mainitaan rekisterinumero (ja huomiokaa se, että muistin mainita, ettei haltija itse ajanut autoa!) on loukkaava. Toisaalta jos haukut ja solvaat toista kirjoittajaa, joka kirjoitaa nimimerkillä ja selvä pärstäkuva profiilissa, on kaikki okei, shefu on voimaton---
Jokainen meistä täällä on omalla vastuullaan ja jos laittaa kuvansa profiiliin,niin tietoisesti sen sinne laittaa.Tämä tapaus,josta Sinä nyt puhut hyvin voimakkaaseen sävyyn..sillä ei ole mitään tekemistä tämän eikä minkään muunkaan keskustelupalstan kanssa,ajaja sekä auton omistaja eivät ole täällä mukana keskustelemassa,he ovat autuaan tietämättömiä,että tätä keskustelua täällä edes käydään..joten he eivät myöskään voi puolustaustua täällä mitenkään!
..ja kun sä vielä laitat tänne auton rekkarin..ja vaikka autoa ajoi mies,miten voit olla vakuuttunut siitä,että täältä ei joku pikkasen mieleltään epävakaa lähde sun puolestasi vaikkapa kostomatkalle?
Tuollaiset kertomasi tapaukset kuuluvat vain ja ainoastaan poliisille,sinne Sinun tulee se rekkari toimittaa,EI tänne.Täällä Sinä voit ainoastaan keskustella tapauksesta nimiä ja tunnistetietoja antamatta.
Terveisin Zamio- NoJust
hieman yli-innokas shefumme.
Enkös minä juuri sanonut, että tiedän, miten palsta ja sensuuri toimii ja että hyväksyn sen?
Montako aloitusta aiot asiasta tehdä?
Siksi toisekseen, tiedän tapauksia, joissa kuvansa kera kirjoittavista ihmisistä on kirjoitettu suorastaan valheita. Ei siinä paljon muuten voi puolustautua kuin kirjoittamalla lisää. Jos kantelet sheriffille, mitään ei tapahdu, ja monilla palstoilla ei edes ole sheriffiä.
Et voi sanoa, että on kirjoittajan oma vika, jos kirjoittaa omalla pärställään. Jos pysyy asiassa ja ihan omana itsenään niin ei kaiken maailman sekopäiden pitäisi voida solvata ja kertoa olemattomia tietoja ko. henkilöstä. Ja silti näin tapahtuu ja niille ei tehdä mitään.
Mutta johan sanoin: hyväksyn tämän epäreiluuden ja sensuurin. Riittääkö tämä sinulle vai aiotko vielä aloittaa montakin keskustelua torumalla minua (jotta kenties saisit noita "Hyvä Zamio, oot tosi jees sheriffi!" -viestejä..? NoJust kirjoitti:
hieman yli-innokas shefumme.
Enkös minä juuri sanonut, että tiedän, miten palsta ja sensuuri toimii ja että hyväksyn sen?
Montako aloitusta aiot asiasta tehdä?
Siksi toisekseen, tiedän tapauksia, joissa kuvansa kera kirjoittavista ihmisistä on kirjoitettu suorastaan valheita. Ei siinä paljon muuten voi puolustautua kuin kirjoittamalla lisää. Jos kantelet sheriffille, mitään ei tapahdu, ja monilla palstoilla ei edes ole sheriffiä.
Et voi sanoa, että on kirjoittajan oma vika, jos kirjoittaa omalla pärställään. Jos pysyy asiassa ja ihan omana itsenään niin ei kaiken maailman sekopäiden pitäisi voida solvata ja kertoa olemattomia tietoja ko. henkilöstä. Ja silti näin tapahtuu ja niille ei tehdä mitään.
Mutta johan sanoin: hyväksyn tämän epäreiluuden ja sensuurin. Riittääkö tämä sinulle vai aiotko vielä aloittaa montakin keskustelua torumalla minua (jotta kenties saisit noita "Hyvä Zamio, oot tosi jees sheriffi!" -viestejä..?..ylläpidon ohjeiden mukaan :) illanjatkoja Sinulle.
- Exodus*
Semmosta se kuule on tuolla liikenteessä. Kiireiset hullut ratissa tahtoo ohittaa ja pahoja paikkoja tulee. Kyllä siinä sitten tööttäillään ja näytetään keskisormea. Tervetuloa liikenne maailmaan..hehe
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108