Eli minä olen ev.lut ja tuleva mieheni on ortodoksi niin voimmeko viettää ev.luterilaiset häät ???
VOIKO ?????
2
760
Vastaukset
- sinivilkku
Morsiamen kirkkokunnan mukaan toimitetaan virallinen vihkiminen. Eli Sinun tapauksessasi siis ev.lut. Mutta jos tuleva miehesi haluaa myös ortodoksisen siunauksen liitollenne, niin sekin on täysin mahdollista....ja on muuten kaunis tilaisuus....suosittelen :)
- MMM
Kyllä voitte.
Haluaisin kuitenkin lisätä edelliseen, että sillä kuuluuko morsian vai sulhanen evankelis-luterilaiseen kirkkoon ole mitään merkitystä. Siis kunhan jompikumpi kuuluu ja lisäksi myös toinen kuuluu johonkin muuhun kristilliseen kirkkoon. Perässä ote sivulta www.evl.fi .
"Avioliiton solmiminen eri uskontokuntaan kuuluvan kanssa
Suomen evankelis-luterilaisen kirkkojärjestyksen mukaan kirkollisesti voidaan vihkiä myös sellaiset parit, joista toinen kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja toinen johonkin muuhun kristilliseen kirkkoon tai uskontokuntaan. Kristillinen vihkiminen voidaan toimittaa myös silloin, kun toinen kihlakumppaneista kuuluu ulkomailla toimivaan kristilliseen kirkkokuntaan."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259