Auton vuokraus

Joulumatkaaja

Olisiko kellään tietoa Costa Rican teistä, tuleeko jotain katkoksia, kun kartta näyttää niin oudolta? Miten auton vuokraus, kun bussikuljetukset ovat todella halpoja. Kumpaa suosittelette, vuokraus, vai bussi? Entä yöpyminen, mihin kannattaa mennä, ja mihin ehdottomasti EI? Meillä on vasta lennot tilattu, kaikki muu on hämärän peitossa. Kiitos tiedoista etukäteen!

2

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HarVen

Olimme pari vuotta sitten kolme viikkoa Costa Ricassa.
      Etukäteen varasimme vain lennot ja pariksi yöksi hotellin pääkaupunki San Jose:sta.
      Auton vuokraus kannattaa ehdottomasti, jos aikoo kiertää maata laajemmin. Ja autoksi jokin nelivetopeli, esim. Daihtsu Terios tai Suzuki Ignis. Tiet ovat pääosin melko hyviä, mutta jotkin tiet "kärrypolkuja", kuoppaisia ja joskus osa tiestä hävinnyt alas vuorenrinnettä.
      Etukäteen tilasimme National Geographicin uuden hyvän kartan suoran NG:lta.
      Ajoreittimme oli seuraava: San Jose - Pueto Viejo (Caribian meren rannalla) - Puerto Viejo de Sarapique - Arenal - Santa Elena & Monteverde - Manuel Antonio - Dominical & Uvita - San Jose.
      Majoituksen saimme helposti joka paikassa ilman etukäteisvarausta ja sikälikin kätevää, että sai pyynnöstä ensin tarkistaa huoneen ja hotellin. Yhteensä olimme seitsemässä eri hotellissa.
      Mihin kannattaa/ei kannata mennä? Vaikea kysymys - itse koimme kaikki paikat käymisen arvoisiksi, vaikka eniten ehkä pidimme Puerto Viejo de Sarapiquen alueesta runsaan linnuston vuoksi. San Jose onkin sitten kuin mikä tahansa iso kaupunki ongelmineen.

Kuvia paikoista, kasveista ja eläimistä löytyy sivuiltamme:

http://www.aihaven.net/TRAVELS/CostaRica/index.html

Sieltä löytyy myös kontaktitiedot, jos haluat kysellä tarkemmin matkastamme.

Pura Vida!

• Joulumatkaaja

Monet kiitokset vastauksestasi, olin jo luopua toivosta, ettei kukaan tiedä mitään. Kuulosti ihan positiiviselta kokemukselta.

Hyvää syksyn jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe