Lempilintusi?

Minea44

Ihailen päivittäin pääskysten uskomatonta lentotaitoa, josta huokuu suuri elämänilo/voima.

Toinen lempparini on ehdottomasti huuhkaja - taidan olla itsekin jo sellainen ihmishahmossa;)
(Sadussa huuhkajaa kyllä hahmotellaan viisaaksi...hmm.)

Minulla on kolme kissaa (kukaan heistä ei tosin ole päässyt lintumetsälle) - variskin taitaisi jo olla liian pelottava vastustaja - on ihan mainio lintu sekin...hänkin...

48

1742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja niiden kujerrus on ihanan kuullosta. Varsinkin kun palaavat joka kevät samoille pihoille pesimään.
      Käkikin passaa,,,tosin sitä ei täällä kaupungissa kuule koskaan,,pitää änkeytyä kaverieden mökille pahamaineiseksi yllätysvieraaksi ,ihan vain käkeä kuuntelemaan.
      Miullakin nyt kaksi ihanaa kissanpentua..Eivät ymmärrä linnuista hölkäsen pöläystä,,,sisäkissoja.

• meidän "isäkissan" kaikkein tyytyväisin kehräys kuulostaa ihan "pulun pulinalta" - sitä on naurettu vuosikaudet.

Kerran Näsijärven kalliolla istuessamme, alkoi käki kukkua ihan lähellä - aiemmin elämässäni olin kuullut vain kaukaista kukuntaa.
        Luulin ensin jonkun pilailevan kustannuksellamme, sillä khuk-huuu kuulosti jotenkin ihmisen ääneltä.
        Ei siellä muita ollut - vain me ja käki - kiitos käelle hienosta kokemuksesta!!!

• the-real-nicki

Vauhdikasta menoa.
      ruokana: kala kukko..lohi-kukko, on sekin lintu..melkein :)

• meno maistuu;)

• Jermu

on ihan hyvän makuisia. Grillattuna sitten putoo paremmin kaikki Kanatanhanhet ja joutsenet.

• the-real-nicki

hyvä maku... :))))

• Taidat olla "kurmee-ihmisiä"?
        Onneksi et "kurnau"!

• the-real-nicki
        Minea44 kirjoitti:

Taidat olla "kurmee-ihmisiä"?
        Onneksi et "kurnau"!

kaikki ruokanen, en minä :))

• the-real-nicki kirjoitti:

kaikki ruokanen, en minä :))

että kissamme ovat toistaiseksi turvassa...tarkoitin, että onnellisesti elossa:)

• Jermu
        the-real-nicki kirjoitti:

hyvä maku... :))))

paitsi just noita kanatanhanhia ja joutsenia. Ne on kuulkaas ilmaisia ja niitä on paljon. Pikkulintuja saapi kiinni, kun laittaa verkon syöttöpaikan ylle ja sitten laukaisee ansan kaukosäätimellä.

• the-real-nicki
        Minea44 kirjoitti:

että kissamme ovat toistaiseksi turvassa...tarkoitin, että onnellisesti elossa:)

kissan päivät :)

• Jermu
        Minea44 kirjoitti:

Kipaiseppas vaan kuule kepappikijoskiin syömään joskus, niin näjet, kuinka niissä pyörivissä vartaissa joskus roikkuu "häntiä"..Heh!

• Jermu kirjoitti:

Kipaiseppas vaan kuule kepappikijoskiin syömään joskus, niin näjet, kuinka niissä pyörivissä vartaissa joskus roikkuu "häntiä"..Heh!

Työkaverini haukkui lounaaksi hankkimaani kebaa kissanlihasta valmistetuksi...
        En uskonut hänen puheitaan, sillä eihän margariinikaan 60-luvulla ollut "mirrivainaata"!?

• Jermu kirjoitti:

Vaikkei tuo ookkaan totta...mulla meni kebappi-ilot pitkäks aikaa....:¤

• mii-su kirjoitti:

panettelua:)))))))))))))No hätä!

• the-real-nicki
        Jermu kirjoitti:

yhden asian, mikse ählämät osaa kansain välistä kieltä, puhuvat kebabbi suussa...

• Jermu kirjoitti:

(hän eli 17-v) ihmettelen, miksi kissanliha olisi parempaa kuin koiran?
        Eikös koiraparoista tehdä "eksoottisissa" maissa yleisestikin "nouto"ruokaa???

• Minea44 kirjoitti:

panettelua:)))))))))))))No hätä!

kuvitella katin siinä vartaassa...nyt se näky ei lähe pois millään...:P

• the-real-nicki
        Minea44 kirjoitti:

(hän eli 17-v) ihmettelen, miksi kissanliha olisi parempaa kuin koiran?
        Eikös koiraparoista tehdä "eksoottisissa" maissa yleisestikin "nouto"ruokaa???

se on maku, asia :)

• Jermu
        mii-su kirjoitti:

kiva opettaa lapsille, miten se täyte kaadetaan oikeaoppisesti naapurin taskuun. Kyllä meitä aina nuo harjoitukset naurattaa.

• on jotenkin niin sulosia....niitä touhuilee tässä meidän pihassa vaikka kuinka paljon....:)

Meidän katit ei tykkää,ku nuo pikkuset aina ilmoittaa isolla äänellä,ku ne on tulossa hiirenmetsältä...:D

• "keikuttajia" ovat:)

• the-real-nicki

vähäsen, pitää syödä monta...

• the-real-nicki kirjoitti:

vähäsen, pitää syödä monta...

pääskysenpesät - oletko maistanut?

• Jermu
        Minea44 kirjoitti:

pohjassa luki Mate in honkikonki ja ne oli tehty tosta muovinarusta. Pikkuisen kuule joutui pätkimään saksilla, ennenkuin sai alas.

• Jermu

jos niitä kerran useempia siinä on pannuun hyppään.

• the-real-nicki
        Minea44 kirjoitti:

pesästä en ole maistanut päivääkään :)

• Jermu kirjoitti:

jos niitä kerran useempia siinä on pannuun hyppään.

siiliäkin paljon...ei taitais niistä tulla pannuruokaa...;))

• Jermu
        mii-su kirjoitti:

siiliäkin paljon...ei taitais niistä tulla pannuruokaa...;))

Se kun jääpi auton alle, niin nopeasti vaan sämpylä halki ja mikroon lämpiämään. Päihittää Heset mennentullen.

• the-real-nicki
        Jermu kirjoitti:

Se kun jääpi auton alle, niin nopeasti vaan sämpylä halki ja mikroon lämpiämään. Päihittää Heset mennentullen.

piikit/tikut !!

• Jermu kirjoitti:

autossa aina mikro ja sämpyläpussi valmiina, jos vaikka...?
        Entäs sinapit ja ketsupit?

Perustapa "luontogrilli" festarien läheisyyteen..;)

• Jermu
        Minea44 kirjoitti:

autossa aina mikro ja sämpyläpussi valmiina, jos vaikka...?
        Entäs sinapit ja ketsupit?

Perustapa "luontogrilli" festarien läheisyyteen..;)

Viime kesä pistin parkkiin luonnonsuojelijoiden festareiden viereen. Kaasuttelin aikani siinä moottorilla ja ne alkoi avautuu pakokaasuista ja kasvihuoneilmiöstä (jota kukaan ei kyllä ole nähnyt..) No mä vastasin, että toi tankki käypi ytinpolttoaineella, niin nehän repi pelihousunsa ihan kympillä. Seuraavaksi mä sitten aloin paisteleen siilipurkereita noitten kettutyttöjen teltan luona ja ne meinas hyökätä mun tankin kimppuun täysillä voimilla. Mitähän mulle olis tapahtunut rauhanfestareille..Ne olis varmaan repinyt mut kappaleiksi, kun mä olisin sinne pyyhkäissyt tankilla...On ne niin rauhanihmisiä kuulkaas.

• Jermu kirjoitti:

sua!!Mä yökkäsin oikeesti täs koneen eessä...:¤

• Jermu
        mii-su kirjoitti:

sua!!Mä yökkäsin oikeesti täs koneen eessä...:¤

Otas Misukka vähän evästä...talo tarjoaa...Kjäh!

• Jermu kirjoitti:

Aku Ankasta tuttu ...

• Jermu kirjoitti:

Minusta tulee rehulainen...;))

• Se lempilintu on tuo kevään tuoja elikä peipponen. Sen elämän riemuinen laulu-, joskus aamuyöllä herättäessä jopa karjunnaksi luokiteltava, ääni on kevään alku minulle.
      Ääni riittää ylittämään liikenteenkin melun;)
      Västäräkki on kyllä ihana pyrstön keikuttaja myös;)

• Mobiili

Mun lempilintuja ovat ehdottomasti talitiaiset.

Ne on niin nättejä ja tulee lapsuus mieleen ja kotipaikkakuntani.Ne kävivät aina pyytämässä lisää ruokaa (uskokaa tai älkää- en ole vielä täysin kahjo)ja kurkkimassa ikkunan takana. Pakkohan niille oli joka päivä täydennystä viedä!

• Mobiili kirjoitti:

Mun lempilintuja ovat ehdottomasti talitiaiset.

Ne on niin nättejä ja tulee lapsuus mieleen ja kotipaikkakuntani.Ne kävivät aina pyytämässä lisää ruokaa (uskokaa tai älkää- en ole vielä täysin kahjo)ja kurkkimassa ikkunan takana. Pakkohan niille oli joka päivä täydennystä viedä!

hömötiaistakin ruokkisit;)))
        Minulla oli joskus kännykässäni soittoäänenä ti-ti-tyy...
        ... Tintti lauloi ulkona ja melkein aloin kaivaa kännykkää laukustani;)))

• Puhurix

sydän hypähtää kun näen merikotkan. Uljas ja rauhallinen liitäjä.

• mutta en ole koskaan luonnossa nähnyt - saattaisin vähän pelätäkin hänen "kuninkaallisuuttaan":)

• Puhurix
        Minea44 kirjoitti:

mutta en ole koskaan luonnossa nähnyt - saattaisin vähän pelätäkin hänen "kuninkaallisuuttaan":)

nähny. On todella hieno seurata merikotkan uljasta kaartelua taivaalla. Niitä on tuolla saaristossa tänä päivänä jo ihan hyvin näkyvissä. Hienoa että niitten kanta on pystytty elvyttämään.

• ArseNikki

Harakka on kaunis lintu, vaikka onkin sellainen riiviö.

Toinen suosikkitipuni on tilhi. Herra Pullukka oksalla hikkaamassa, silmät puolilurpallaan, onko hauskempaa näkyä.

Västäräkin keikkuva pää tekee muuten tirppanasta ja melko mitättömästä otuksesta viisaan ja kuuntelevan näköisen.

Yksi asia ylitse muun on lintujen uskomaton taito väistää moottoritiellä vastaantulevaa, 150km/h etenevää autoa.

• taas uutta tietoa - eivät kuulemma olekaan "päissään"...
        Joku tutkija on kaiketi hikotellut pihlajan alla ja verrannut tilhiseuruetta itseensä...;)

• niisku-myy46

ja punatulkku talvella :)

• on kyllä lintulaudan komistus:)

• Jermu
        Minea44 kirjoitti:

on kyllä lintulaudan komistus:)

kateellinen punatulkku.
        Mustatulkku on mustasukkainen punatulkku.

• tuffe

korkeita paikkoja, joten itse varmaan olisin strutsi :)

Olen kerran nähnyt kanahaukan ratsastavan ukkosrintaman rajoilla. Sitä en unohda koskaan.

Yksi lemppareista on kuitenkin punatulkku, kun se hakeutuu ihmisten ilmoille, se tietää lumipyryä tai lisää pakkasta :) Kesälemppari on satakieli, se pesii mun synnyinseuduilla, ja kauniimpaa viserrystä ei ole :)

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe