onko joku öljynnyt kotilonsa kuorta? kuulin vinkin että vanha valkoinen kuori tai kuivunut ja huonon näköinen kuori tulee terveeksi ja kauniiksi kun pesun yhteydessä öljyää sen tavallisella ruokaöljyllä tai vaseliinilla? onkohan tuo totta? oishan se melko kiva koittaa,mutta mitä mieltä olette?
kotilon kuoren öljyäminen!?
6
684
Vastaukset
- Kissankuu
kyllä KUORTA voi varmaankin öljytä, jollain ruokaöljyllä.. Ei siinä varmaan mitään vaikutusta ole, jos pesee pois.
- -Lellu-
tieto pitää paikkansa,minulla on 9 akaattikotiloa,jotka olen pienestä pitäen kasvattanut,ja koko niiden elämän ajan niiden kuoria öljynnyt,se tekee niistä kiiltäviä,kauniita,ja antaa ravinteita kuoren kasvamiseen ^^ ne ovat kasvaneet hurjaa vauhtia pikkuruillin pään kokoisista nyrkkini kokoisiksi,joten kasvua tai elämää se ei ole haitannut! :D
- tiia..
ja nyt mä meen kyllä öljyämään yhen kotilon kuoren...kokeilen nyt...
- kotilo-kaktusfani
tiia.. kirjoitti:
ja nyt mä meen kyllä öljyämään yhen kotilon kuoren...kokeilen nyt...
Silti vaikka kaunistaisi kuorta oikeasti paranna ollenkaan kuoren kasvua. Ei kuori mitään ravinteita öljystä saa. Eli jos haluaa vain kuoren nopeampaa kasvua öljyäminen ei auta sen enempää kuin mikään muukaan paitsi kalkki.
- aaksuu
kotilo-kaktusfani kirjoitti:
Silti vaikka kaunistaisi kuorta oikeasti paranna ollenkaan kuoren kasvua. Ei kuori mitään ravinteita öljystä saa. Eli jos haluaa vain kuoren nopeampaa kasvua öljyäminen ei auta sen enempää kuin mikään muukaan paitsi kalkki.
pitääkö se öljy sitten jättää siihen aksun kuoreen vai pestä pois parin minuutin jälkeen?
- öljyäjä
aaksuu kirjoitti:
pitääkö se öljy sitten jättää siihen aksun kuoreen vai pestä pois parin minuutin jälkeen?
jätä öljy vain kuoreen,niin minä ainakin teen ^^
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209