Kalalammikossani kuolivat kultakalani

Mikä vikana

Kaivoin kuopan 2,0m x1,5m ja n.80cm syvän. Vuorasin allasmuovilla ja latosin reunoille luonnonkiviä jotka hain santakuopalta ja pohjalle laitoin valkoisia koristekiviä. Veden laskin porakaivostamme.Kasveiksi toin ulpukoita läheisestä järvestä. Sitten laitoin sinne 4 suurta kultakalaa, jotka olivat tähän asti uiskennelleet muovisessa suihkualtaassa kesäisin, samassa porakaivovedessä.
Kalat kuitenkin kuolivat viikon sisällä yksitellen.
Tyhjensin altaan ja laskin uutta vettä ja ostin kaksi kultakalaa jotka laitoin altaaseen ja kuinka ollakaan nekin kuolivat. Mitä altaassani on vikana? Luonnonkivet olivat puhtaita ja koristekivistä ei Kekkilän ilmoituksen mukaan liukene mitään. Huuhtelin ne hyvin ennen altaaseen laittamista. Samoja ulpukoita annoin myös ystävälleni, jonka altaassa kalat voivat vallan mainiosti ja kasvit myös.
Ainoa ulkoa tullut aine oli pihlajan kukinnot ja lepästä tulleet lehdet jotka haavisin pois ja niitä on myös ollut aikaisempina kesinä suihkualtaassa. Mitä tekisin?

3

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harakka1

Ulkoaltaista en kyllä ymmärrä hölkäsen pöläystä, mutta jotenkin se vedenkierto pitäisi sielläkin järjestää.
      Jos sinulla on vesitestejä, niin niillähän saat selville mikä vedessä on pielessä.

• Mikä vikana

Kyllä minulla on allassuodatin, teho 2000 litraa tunnissa.

• hhmm
        Mikä vikana kirjoitti:

Kyllä minulla on allassuodatin, teho 2000 litraa tunnissa.

Ehkä arvot eivät olleet kohdallaan? Kalat saattoivat joutua "bajteerittomaan" veteen, ja saivat shokin ja kuolivat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1486
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      113
      1076
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      908
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      64
      854
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      777
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      701
    Aihe