Työväen akatemia

Moona

Olen ajatellut hakea välivuodeksi opiskelemaan kieliä Työväen akatemiaan. Olisi kiva kuulla siellä olleiden komentteja paikasta. Millaista opetus, asuminen yms.? Itselläni ei ole lukio pohjaa joten pelkään ettei osaamiseni riitä. Onko muita menijöitä/hakijoita?

4

1560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napsu

Opiskelin itse TA:ssa kieliä vuoden. Opettajat olivat todella osaavia ja mukavia, ei kamalia takakireitä setiä tai tätejä kuten lukiossa/peruskoulussa...Opetus oli mielenkiintoista, lukiossahan vaan päntätään kirjoituksia varten, Akatemiassa käsiteltiin kulttuuriakin ja laajennettiin kielellistä ilmaisua.
      TA järjestää kyllä kurssin, jolla kerrataan enkun peruskielioppiasiat. Ja opettajilta SAA aina kysyä, jos ei ymmärrä, oli siellä aikuisiakin, joilla enkun opiskelusta ehkä jo aikaa, mutta olivat silti rohkeasti mukana!
      Asuntolat olivat ihan mukavia, asua voi yksin, jonkun kanssa samassa huoneessa (en henkilökohtaisesti suosittele) tai solussa. Kerroksessa oli yleensä opiskelijoita samalta linjalta, joten oli helppo tutustua muutenkin kuin tunneilla. Ja yleensäkin ihmiset olivat mukavia, ollaanhan kansanopistossa vapaaehtoisesti. Vinkkinä:soluasunnot hienompia kuin 1:n tai 2:n hlön huoneet!
      Kursseja saa myös ottaa muilta linjoilta, jos omaan lukujärjestykseen mahtuu. Kieli- ja kulttuurilinjalla kyllä riittää työtä (hengissä selviää silti), ja omaa opiskelumääräänsä voi jonkin verran säädellä keskittymällä enemmän tai vähemmän läksyihin ja projekteihin...
      Enpäs nyt keksi muuta. Huonoa Akatemiassa oli se, että sijaitsi vähän korvessa...mutta bussilla pääsee Helsinkiin ja Selloon ja Espoon työväenopistossa (jos tuo sen nimi) pystyi iltaisin harrastaa muutakin kuin pepun kulutusta tunneilla.

• heips

Hei vietin viime vuoden Työväen Akatemissa. Oli todella mukavaa ja vuosi meni nopeasti. Todella paljon vaihtoehtoja mitä opiskella. Itse luin kieliä ja kielitaito parantui paljon. Töitä pitää tehdä mutta ei ihan hirmuisesti kuitenkaan. Opiskelijakavereita tulet aivan varmasti saamaan ja kaikista kivointa siellä on se että kaikki eivät todellakaan ole pk-seudulta. Suosittelen lämpimästi.

• iitu_

Entä osaako kukaan sanoa kansainvälisen tai yhteiskuntatieteellisen linjan tasosta?

• JukkaV

Ja samaa sanoisin kyllä myös tuosta käyttäytymistieteellisestä opetuksesta. :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3042
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2911
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1742
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1671
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1630
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    10. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    Aihe