onko ideaa rakentaa osakeyhtiölle lainaa vastaan pieni omakotitalo, vuokrata osa asukkaille (itselle) ja osaa käyttää toimistona. Mahdollisesti myydä talo muutaman vuoden päästä.
Onko joku palstalla tehnyt vastaavaa jo ja kokemusta tällaisesta järjestelystä? Onko kannattavuutta...
Osakeyhtiö ja talon rakentaminen
3
928
Vastaukset
- Jeesus N
Mitä ideaa siinä voisi olla? Tuskin on mitään järkeä.
2 ongelmaa:
- asunnon myyntivoitto ei ole yhtiölle verovapaata, itsellesi on
- rakentaminen saatetaan katsoa peitellyksi osingoksi
- jos on käypä vuokrataso (niin kuin pitäisi olla ettei katsota peitellyksi osingoksi), tulee ihan turhia vuokratuloja yhtiölle
Lisäksi tekemällä juuri päinvastoin eli rakentamalla omiin nimiisi talon ja vuokraamalla toimistotilan yrityksellesi saat yhtiöstäsi irti pääomatuloa.- alkup..
vastauksesta, mutta alkukysymys oli turha. Ideoita syntyy, kun vaihtoehtoja miettii ja toisaalta jos ei ole ideoita, ei ole mitään kehitystäkään.
- raxaaja
itse rakensin 2007 185ke asunnon maalämmöllä. rakentaja oli itse omistamani Oy jonka perustin rakentamista varten alv kotiuttamiseksi. yhtiö lyhntää lainaa maksamaini vuokran verran. aion ostaa asunnon lähivuosina 10KE alv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309