Minkä lemmikin voin ottaa? Voiko allerginen ottaa chinchillan?

allerginen ja atoopikko

Olen allerginen koirille, kissoille ja hevosille. Mutta minulle on tullut lemmikin halu. Haluaisin ottaa jonkun lemmikin. Miten voiko allerginen eläimen hilseelle ottaa chinchillan tai jonkun matelian mitkä voisin ottaa? Mitkä lemmikit olisivat sellaisia joita voisin miettiä? Voiko chinchillan oottaa allerginen? Erittääkö se hilsettä?
Mistä voin saada tietoa siitä mitkä lemmikit
voisivat sopia allergikolle?

9

1273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan mitään

chinchillaa.

• valitan

ainoita ovat akvaario ja mateliat..

tai ota poika/tyttöystävä itesellesi =)

• voi allergisoitua

(kuten itse) matelijan ulosteelle.....

• eläinrakas myös

Marsu,hamsteri tai kani olisi hyviä lemmikkieläimiä,tässä muutama idea.
      Sinun kannattaa ehkä jutella lääkärin kanssa allergiasta ja kysyä lääkäriltäsi mitkä eläimet sopii parhaiten,ehkä siellä osataan vastata.

• ottaa allergiselle

jos on todettu allergiaa kisalle ei pidä ainakaan ottaa kania. Kani on muistaakseni kaikista allerisoivin lemmikki. Ja kaikkien näiden jyrsiöiden hoitoon liittyy kuivikkeiden putsaaminen mikä pölyää ja kuivunutta virtsaa ja ulosteita tulee hengityselimiin. Jos on allergisoitunut jollekin turkkia kantavaan elukkaan pitäisi tyytyä lähinnä akvarioon, mahdollisesti terraaroiin tai virtuaalilemmikkeihin.

• kaikkein
        ottaa allergiselle kirjoitti:

jos on todettu allergiaa kisalle ei pidä ainakaan ottaa kania. Kani on muistaakseni kaikista allerisoivin lemmikki. Ja kaikkien näiden jyrsiöiden hoitoon liittyy kuivikkeiden putsaaminen mikä pölyää ja kuivunutta virtsaa ja ulosteita tulee hengityselimiin. Jos on allergisoitunut jollekin turkkia kantavaan elukkaan pitäisi tyytyä lähinnä akvarioon, mahdollisesti terraaroiin tai virtuaalilemmikkeihin.

"pahin". En ymmärrä miksi allergiselle ihmiselle annetaan oikein lista marsusta kaniin jne., haloo, haloo! Astmaako sitä ollaan hankkimassa tahallaan?! Astma kun ei sitten koskaan parane,toki voi olla remissiossa pitkiä aikoja.
        Eli ei allergikolle mitään karvaista eläintä ja aivan enim. voi unohtaa marsut,kanit,hamsterit sun muut.

• allerginen :(

Kilpikonna sopii pahastikkin allergiselle. Ainakin mun kaverilla on se, vaikka se on ihan kaikelle mahdolliselle allerginen, hyvä ettei vedelle ja ilmallekkin!! :)

• -Lady_Me-

on ottaa joku eläin (koira) niin vehnäterrieri ja bison frisee (en tiiä miten kirjotetaan=)) ovat kuulemma allergisille todettu olevan hyviä. Ilmeisesti vehniksen hilse ei kutita allergisen nenää ja bison frisee ei päästä karvaa ja hilsettä olleskaan (sillä punanen nahka). Oletko miettinyt siedätyshoitoa vaihtoehtona?? Oletko varma ettei sulla oo astmaa? Sen kanssa ei siedätykset oikein käy päinsä.

• koira

tuo koirarotu on samantyyppinen kuin bison friser (vai miten se nyt kirjotettiin), mutta kummastakaan koirasta ei lähde sitä eläimen hilsettä, joka nimen omaan aiheuttaa sen kohtauksen, mutta tosiaan jos on astma niin mikään karvaturri ei sitte käy!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe