31.07.2006 Maanantai

Oskari

Hyvää huomenta! Tästä tulee raitis viikko, sen uskallan viikoksi luvata.
Näköjään fiksummat, kuten sheriffi, nukkuvat vielä. Tämä aikainen ajankohta on heille vielä puoltayötä.

25

1210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papio1

Hereillä täällä ollaan ja espressoa juodaan. Raitis päivä edessä tänään.

• Juomamaisteri.

Alkukesä tuli rääkättyä itseään maksua vastaan viinalla niin perusteellisesti, että neljäs viikko aluillaan selvänä, ja vasta nyt alkaa olemaan ihmisen olotila.
      On se rankkaa puuhaa. Ei sitä pitkää putkea kestä Erkkikään.
      Ei ole fiksuja ne, jotka yhdeksän pintaan aamusta nukkuvat. Vuorotöitä tekevät on eri juttu.
      Stalin valvoi kaikki yöt, ja päivällä nukkui - tulokset yötyöskentelystään tiedetään.
      Sheriffi käsittääkseni koisaa pitkälle aamupäivään. Miksi pitää yön hämyssä käpistellä? Hänelle tiedoksi ikivanha suomalainen sananlasku:
      "Illan virkku, aamun torkku - se tapa talon tappaa".

• Bushmills

meikäläisellekään-tuo yövalvominen nimittäin, kun aamulla pitää töihin lähteä.

Mutta mikäs "eläkeläisten ja muitten" on kuhkiessa. Ei huolta huomisesta.
        Ja niin ettei totuus unohdu, ei alkoa tänäään.

• kesällä

On sen verran kuumaa päivisin että itsellä ainakin virkeimmät hetket ovat öisin. Itseasiassa melkein kaikki duunit tulee tehtyä öiseen aikaan muutenkin. On pimeää ja rauhallista ja hiljaista. Siesta ois kova sana!

Onneksi on päässyt eroon tehdastöistä. Kaamea ajatuskin kun pitää vasta nukkumaan laittautuneena hinautua sorvin ääreen katselemaan mitä aamuvirkut ovat aamupalavereissaan päättäneet töitten tekemisestä.

Ihmisen pitää nukkua kun nukuttaa. Ei silloin kun kello sanoo että nyt on nukkumisaika. Sama syömisen ja vessassa käynninkin kanssa. Suoli toimii silloin kun on toimiakseen. Ruokailulla siihen voi vaikuttaa mutta tavara tulee jokatapauksessa tuutista ulos silloin kun on tullakseen.

Aika harva muuten on nykyisin säännöllisellä työajalla päivätöissä. Kotosallakin aikoinaan äitee nousi kolmelta ja leipoi leivät ennen aamulypsyä...

Jotenkin epäilen jotta katukuvassa näkyvät kännikalat saavat turhankin suurta huomiota sen takia että voivat olla viettämässä "viikonloppu vapaataan" keskellä viikkoa. Ikäni muistan yhden entisen työnantajani joka saattoi tehdä kuukauden töitä yötä-päivää ja sitten kun joskus tiistaina otti vapaansa ja sauna kossunsa niin puliukkona pitivät. Hah sekin naapurifirman johtaja jonka varastonhyllyn takaosassa oli äärettömän arvokas kokoelma tyhjiä kossupulloja :D

Alas-ajo jatkuu... vaihtelevalla menestyksellä. Viimeyönä tuli tehtyä yks kiirehommeli kun piti laittaa jonnekin fakin koreaan originaalia. Nyt on aikaa juoda sitten kaffia.

• ambivalenttineN

viimeistä lomapäivää tässä vietän ja aivan selvinpäin aion olla. Huomenna alkaa mulla uusi työ, vähän jännittää ja harmittaa, koska haluisin vielä lomailla. Mutta aina ei voi voittaa. Tää kesä tuli ja meni ja jäljelle jäi sitten synkkyys. Mutta päivä kerrallaan elämää eteenpäin.

• paranoidi

Kesälomakin alkoi krapulatta ja selvänä.

• sulle oikein virkistäviä lomapäiviä!
        Eikös vaan ollut kiva aloittaa loma,kun toiset palailee jo lomilta töihin:)t pörri

• paranoidi
        pörri.1 kirjoitti:

sulle oikein virkistäviä lomapäiviä!
        Eikös vaan ollut kiva aloittaa loma,kun toiset palailee jo lomilta töihin:)t pörri

Joo kivaahan se on olla vähän omissa hommissa välillä.

• ma-sa

Tässä ja nyt.Alkaa loma olemaan vähissä tällä erää.Hyvin riitti vettä syrinharjussa.Eikä ollut mitään syytä sekottaa päätäni enempää ku mitä se nyt jo on.Hyvää ja päihteetöntä maanantaipäivää kaikille.

• minun silmäni näkevät.Laulukaveri palannut lomilta:)
        Hyvinkö sujui loma?Täytyy heti laittaa sulle pieni laulunpätkä:On aika auringon,niin kirkas huoleton....:)Selvinpäin meni minunkin "pitkä"lomani ja selvänä jatkan edelleenkin.
        Kiva kun olet taas mukana:)t pörri

• ma-sa
        pörri.1 kirjoitti:

minun silmäni näkevät.Laulukaveri palannut lomilta:)
        Hyvinkö sujui loma?Täytyy heti laittaa sulle pieni laulunpätkä:On aika auringon,niin kirkas huoleton....:)Selvinpäin meni minunkin "pitkä"lomani ja selvänä jatkan edelleenkin.
        Kiva kun olet taas mukana:)t pörri

Vesiselevä oli loma vaikka vettä ei taivaalta tullut.Ei ollut edes hyttysiä.Yks uutuus siellä kyllä on, ne vietävät hirvikärpäset alkoi juuri kiusaamaan.Tänään on sitte pesty pyykit ja pidetty ristivetoa.Vielä on yks päivä lomaa.Toivotavasti tulee sade huomiseksi niin on hyvä syy laiskotella

• ma-sa kirjoitti:

Vesiselevä oli loma vaikka vettä ei taivaalta tullut.Ei ollut edes hyttysiä.Yks uutuus siellä kyllä on, ne vietävät hirvikärpäset alkoi juuri kiusaamaan.Tänään on sitte pesty pyykit ja pidetty ristivetoa.Vielä on yks päivä lomaa.Toivotavasti tulee sade huomiseksi niin on hyvä syy laiskotella

laiskottelet viimeisen lomapäiväsi satoi tai paistoi:)
        Ostat jotain hyvää naposteltavaa ja nautit.
        Sit vaan intoa puhkuen töihin:)
        Mä yritän tässä vahtia telkkaria.t pörri

• Ja raitis Maanantai sen lupaan itselleni, joo tämä mun unirytmi on tällainen pitäis pikkuhiljaa alkaa kääntämään sitä taaksepäin mutta helpommin sanottu kuin tehty. Se on mukava valvoa öisin kun kukaan ei ole kahtomassa perään, saa tehä mitä tykkää. Huomenta kaikille!!

• Cettuz!

Selvinpäin Osku, olen. Olen ollut aamusta liikkeellä, käytiin ostamassa alakerran rouvan kanssa hänelle uusi telkkari gigantista. Olin kyytimässä. Hän on olut AA:lainen jo 20-vuotta. Minä vasta 10-vuotta kuivilla. Mutta tämä päivä raittiina.

• Oskari

Vai alakerran rouvan kanssa Gigantissa.

Minullakin on naapurin rouvasta vähäinen kokemus.
        Juopotteluni "kulta-aikoina" lähdin myös alakerran rouvan kanssa. Emme kuitenkaan menneet Giganttiin, vaan kapakkaan. Kun sitten yöllä kotiuduimme, oli yläkerran rouva, eli oma vaimoni nähnyt tulomme. Toinen toistamme tukien olimme kotiutuneet.
        Huuto oli niin kovaa, että joku työsuojeluihminen olisi kieltänyt ihmistä olemasta sellaisessa paikassa.
        Kuulin asiasta aina tasaisin välein, joten neuvoisin Sinuakin olemaan varovainen.

• Cettuz!
        Oskari kirjoitti:

Vai alakerran rouvan kanssa Gigantissa.

Minullakin on naapurin rouvasta vähäinen kokemus.
        Juopotteluni "kulta-aikoina" lähdin myös alakerran rouvan kanssa. Emme kuitenkaan menneet Giganttiin, vaan kapakkaan. Kun sitten yöllä kotiuduimme, oli yläkerran rouva, eli oma vaimoni nähnyt tulomme. Toinen toistamme tukien olimme kotiutuneet.
        Huuto oli niin kovaa, että joku työsuojeluihminen olisi kieltänyt ihmistä olemasta sellaisessa paikassa.
        Kuulin asiasta aina tasaisin välein, joten neuvoisin Sinuakin olemaan varovainen.

Jaa has. olemme kumpikin yksineläjiä, mitä nyt kummallakin koira, toivottavasti ei koirat hermostu.

• Tänään muuten heräsin kellon soittoon, huomenna on herätys kello kuuden maissa soimassa. Meinaan mennä huomenna töihin, eikä muuten pelota ollenkaan. Se johtuu siitä, kun ei ole tarvinnut juoda muuta, kun alkoholitonta nestettä. Aurinkoinen päivä tänään.

• rohkeena lupaan olla koko loppukuun selvinpäin.
      Lomilta töihin palaaville lohdusta.Ekasta työpäivästä kun selviää,
      niin ei muista lomalla olleensakkaan:)
      Hauskaa heinäkuun viimeistä iltaa kaikille.t pörri

• Mobiili

Mitäs laulaisit sille jolla lomat ei tänä kesänä vedä ollenkaan?

• ambivalenttineN
        Mobiili kirjoitti:

... "kun lomat loppuu kesä ohitse on". Sehän on se suurlähettiläiden ankea kappale. Mä vihaan sitä kappaletta. Koska mä kuulun niihin kellä alkaa työt huomenna, niin väistämättä tulee tunne että tässäkö tää kesä oli? Mutta kun sulla ei oo lomaa ollukaan, niin kesä ei siis sun osalta oo vielä loppu :) olet siis onnekas, sulla "vielä on kesää jaljellä, vielä tulee kauniita päiviä, vielä voit löytää ystävän vielä tilaisuuden saat..." (mamba) ja mitä mulle jää? "kun sitten saapuu se surkea syys, sen väsynyt arkinen mitättömyys... (maija vilkkumaa) eli tässäpä vähän lauluja mitkä sopii sekä lomailijoille että "lomattomille" :)

• Mobiili kirjoitti:

lomattomalle:Työtä työtä työtä tehdään,jotta jotta
        leipää saadaan.Työ tekijälleen tuo mielen niin iloisen:)Ja selvinpäin tietenkin.

• Oskari
        Mobiili kirjoitti:

Tervehdys!
        Ei näin lämpimillä ilmoilla ole kiva olla lomalla. Minäkin keskeytin pienen lomani ja aloin tekemään töitä.
        Mikä Sinun lomapäiväsi on vienyt?

• ambivalenttineN
        Oskari kirjoitti:

Tervehdys!
        Ei näin lämpimillä ilmoilla ole kiva olla lomalla. Minäkin keskeytin pienen lomani ja aloin tekemään töitä.
        Mikä Sinun lomapäiväsi on vienyt?

...liian lämmintä lomailla. Mä voisin lomailla aina, on sitten kylmä tai lämmin ja mitä lämpimäpi sitä parempi. Mul on tanorexia(kin) joten on pakko päästä ottaa aurinkoo aina kun se vähänkin paistaa ja siks työnteko tuntuu vaikeelta ku tuntuu et ois pakko olla ulkona nauttimassa ja makoilemassa auringossa. Oon jo aika ruskee kaikkien muiden mielestä paitsi mun omasta mielestä.

• Tri.Torvinen
        ambivalenttineN kirjoitti:

...liian lämmintä lomailla. Mä voisin lomailla aina, on sitten kylmä tai lämmin ja mitä lämpimäpi sitä parempi. Mul on tanorexia(kin) joten on pakko päästä ottaa aurinkoo aina kun se vähänkin paistaa ja siks työnteko tuntuu vaikeelta ku tuntuu et ois pakko olla ulkona nauttimassa ja makoilemassa auringossa. Oon jo aika ruskee kaikkien muiden mielestä paitsi mun omasta mielestä.

Ihmettelinpä aikoinaan yhtä työtoveriani, tuolloin alta kolmekymppistä naista, joka oli aina ruskea kuin mulatti.
        Uteliaana tietysti sitten kysyin, että ethän ole ehtinyt etelässäkään käydä keskitalvella, käytkö solariumissa? Kertoi käyvänsä solariumissa muutaman kerran viikossa.
        Minä universaalina älynä sitten pidin hänelle luennon auringon valon eri aallonpituuksista, suojavoiteista, melanoomasta, ja etenkin siitä, miten auringon valo kiihdyttää ihon vanhenemista, ja kuivumista. Laski esitelmäni kai läpi korvien.
        Näin häntä taannoin kun hänellä nyt on ikää alta 40 vee.
        Surullista. Soma ihminen silmille, mutta siinä iässä jo kurttuinen, kuin vanha mummo.
        Älä korvenna itseäsi rusinaksi.

http://dolly.ninemsn.com.au/dolly/promotion/promotion91.asp

• Oskari
        ambivalenttineN kirjoitti:

Voisitko sivistää minua ja kertoa, että mitä on tanorexia?

Auringon otosta voisin kertoa Sinulle jo vanhan jutun.
        Kymmenisen vuotta sitten eräs lääkärituttavani soitti, kun olimme lomamatkalla pohjoisessa. Kyseli kuulumisia ja että mitä olemme touhunneet. Kerroin, että olen ottanut joka ikinen päivä aurinkoa ja koskenkorvaa. Eikös se heti alkanut varoittelemaan, kuinka epäterveellistä on ottaa aurinkoa koko päivän. Uskoin alan ammattilaista ja jätin auringon pois.

Älä Sinäkään ahmi liikaa aurinkoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5530
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2417
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1695
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1667
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1436
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      11
      1227
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      329
      1208
    9. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1205
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    Aihe