Olen matkustamassa Thaimaaseen tammikuussa kahdeksi viikoksi. Minua hieman huolestuttaa jo näin etukäteen mahdollinen auringossa palaminen, kun mitään pohjarusketusta ei tuohon aikaan ole. Osaisitteko neuvoa olisiko esimerkiksi jostain luontaistuotekaupan tai apteekin "kuureista" apua/hyötyä palamisen välttämiseksi ja tasaisen rusketuksen saamiseksi? Suojavoiteita aion tietenkin käyttää mutta olisiko jotain lisäkosteja tai kikkoja, joilla pääsisi parempaan lopputulokseen ja välttäisin palamisen? Kellään omia kokemuksia?
Auringon ottaminen
4
958
Vastaukset
- maallikko¨
Beetakaroteenikuuri on hyva tapa päivettää iho rtukäteen. Näin se ei pala yhtä helposti kuin vaalea iho. Kuuri kannattaa aloittaa ehkä 4 viikkoa etukäteen, ja annostusta voi lisätä 2 viikon kuluttua kaksinkertaiseksi. Porkkanamehun avulla (jota voi itse lingota) se onnistuu helposti kotona. Matkallakin kannattaa nauttia beetakariteenia. Kapselit kulkevat helpommin mukana kuin porkkanat. Aurinkovoiteet eivät sinänsä ole ihon pelastus - lyhytaaltoinen, vaarallinen UV-säteily tunkeutuu sen läpi hyvin helposti. Toki niitä voi käyttää apuna tilapäisessä suojaamisessa. Lisäksi yksilölliset erot vaikuttavat ihon palamisherkkyyteen.
- Buu
Mistä näitä beettakaroteeni kuureja saa ostaa (apteekki vai luontaistuotekaupat) ja mitä ne suunnilleen maksavat?
- Hannu_
Tämmöiseen uutiseen törmäsin. Ei muuta, kuin tummaa suklaata tai kaakaota nauttimaan. ;)
Runsaasti flavonoideja sisältävä kaakao parantaa ihon rakennetta ja toimintaa
http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=4111687 - ajurveedasta
Voiteena kannattaa käyttää omaa ureaa.
Suojaa ja rusketus on mahtava.
Lisäksi saat tuplamäärän D-vitamiinia urean avulla..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717