Ajokortin hinta Helsingissä

Katjuska..

Hei! Minkä verran ajokortti maksaa kokonaisuudessaan Helsingissä? Millaisissa erissä sitä saa maksaa?

2

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Et varmaan tule tietämään alussa.

Koska kurssi myydään ns. minimiopetuspaketilla, joka on lakisääteinen. Siis opetusmäärät.

Mutta koulujen hinnat vaihtelevat: Esim. Jossain autokoulussa yksi ajokerta = 25 minuuttia maksaa 22€, jossain toisessa jopa liki 30€.
      Ajokertojen minimi on 30 kpl. Siihen lisätään 20 kpl teoriatunteja ja ns. perusmaksu, joka sisältää koulun paperisodan, ja yleensä kaikki, mitä koulu joutuu maksamaan. Nämä jokainen koulu hinnoittelee itse.

Mitä enempi siellä tarjotaan, sitä enempi maksat.
      MUTTA ehdottomasti älä haksahda siihen halvimpaan, koska se ei voi tarjota samaa, mitä joku vähän kalliimpi.

On nimittäin kysymys sinun ja muiden elämästä...

Silloin kannattaa maksaa ehkä vähän enempikin.

Vertaile, kysele tarjouksia, kysele kavereilta(se on yleensä paras mainos). Ja mieti.Ja mieti.

Olet sijoittamassa ehkä elämäsi tärkeimpään asiaan rahasi. Älä hätäile.
      Pyöri eri kouluissa kuin porakone, niin varmaan saat jostain sen vaikutelman, että sinua palvellaan.

Autokoulukurssin lisäksi tulee virainomaiskulut ja liukasratakulut. Nekin voi kysellä.

Sit jos reputat ajokokeessa, nin silloin alkaa ajokerran hinta vaikuttamaan, koska se "inssi" määrää lisäopetusta maksimissaan 10-ajokertaa ja siihen päälle uusi ajokoemaksu AKE:lle 36€ ja vielä autokoululle auton vuokra ajokokeeseen on yleensä kahden ajokerran hinta.

Että loppuhintaa ei kukaan pysty sanomaan etukäteen. Se riippuu ajokertamääristä(ajetaanko ennen inssiä JO muutama kerta). Se riippuu koulujen hinnoitelusta ja myös tietenkin koulun perusmaksusta.
      Tämä perusmaksu monissa kouluissa sisältää nykyisin salasanoja, joita oppilas saa kotiinsa, teoriakokeen harjoittelua varten. Kouluilla on myös paljon eroja, mitä perusmaksuun saat.

Ja maksuajoisssa on tosi paljon heittoo. Jotkut koulut antaa jopa vuoden korotonta maksuaikaa. Jotkut taas tekev't sopimuksen, ett' esim. kurssimaksu pit'' malsaa pois ennen inssiajoa.

Et sillai...VERTAILE JA VERTAILE. Ja kirjoittele, jos tahot johonkin jotain erityisvastausta.

Vastaan mielelleni, koska tunnen ko. alan jotakuinkin..

• fossiilit

ei kykyä, ei taitoa, ei palvelua. STOP!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2139
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1489
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1454
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      69
      1324
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe