Meneekö golfissa nuo mailojen vasen ja oikea samalla tavalla kuin esim lätkämailoissa? onko helpompi golfissa lyödä siltä puolelta miltä pelaa lätkää? anteeksi tietämättömyyteni.
Kummalta puolelta lyönti?
11
9708
Vastaukset
- ssddddd
Enpä tiedä onko tuo lätkämaila kovin hyvä peruste valinnalle. Tiedän muutamia, jotka pelaavat lätkää ns. väärältä puolelta.
Parempi peruste on tehdä puolen valinta heittokäden/vahvemman käden mukaan.
Kokeile kummankin puoleisia mailoja ja ala pelaamaan siltä puolelta, joka tuntuu paremmalta.- varmavasuri
mulle sanottiin että se käsi alemmas kummalla lyöt tenniksessä kämmen lyöntiä oon oikea kätinen mutta valitsin vasurin setin koska lyön pesistä ja pelaan lätkää samalta puolelta!
T: hcp 8,8 - IlkkaV
Heittokäsi on tarkempi käsi - ei vahvempi. Tarkemmassa kädessä hermotus on tarkempi.
Kaikki ei ole voimasta kiinni.
Paitsi kai Sulla, kun olet niin tyhymä ! - Anonyymi
varmavasuri kirjoitti:
mulle sanottiin että se käsi alemmas kummalla lyöt tenniksessä kämmen lyöntiä oon oikea kätinen mutta valitsin vasurin setin koska lyön pesistä ja pelaan lätkää samalta puolelta!
T: hcp 8,8Kyllä se aloitus on ihan yhtä vaikea molemmin puolin, oikeapuoleisia mailoja on paljon parempi valikoima , suosittelen kokeilemaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se aloitus on ihan yhtä vaikea molemmin puolin, oikeapuoleisia mailoja on paljon parempi valikoima , suosittelen kokeilemaan ?
Kroketissa tätä ei tarvii miettiä.
- aina pohtinut
samaa. Aika mystistä on kyllä. Useimmat lätkänpelaajat ovat oikeakätisiä, mutta pelaavat leftillä. Golfissa nämä samat oikeakätiset pelaavat useimmiten rightilla?
Itse olen oikeakätinen, mutta pelaan lätkää rightillä ja myöskin golfia rightillä. Poikani ovat myös oikekätisiä ja pelaavat lätkää leftillä ja myös golfia leftillä.
Maahockeyssä ei muuten ole tätä ongelmaa. Siellä kaikki ovat rightejä, kun säännöt sen niin edellyttävät.- Riekko
Ammattilainen pelaa leftillä golfissa? Urheilikanavalla tulee golfia harva se tunti ja en ole vielä yhtään leftin lyöjää nähnyt.
- Mickelson
Riekko kirjoitti:
Ammattilainen pelaa leftillä golfissa? Urheilikanavalla tulee golfia harva se tunti ja en ole vielä yhtään leftin lyöjää nähnyt.
ranking 2. mm. pelaa vasemmalta.
Vasemmalta lyöviä golfareita on noin 7 %. Kanadassa ja Suomessa on enemmän vasureita kuin tuo 7 %, koska em. maissa on lätkämailaan tartuttu ensin. Pakistanissa tuskin ensimmäistäkään :-) - on oikeakätinen
Mickelson kirjoitti:
ranking 2. mm. pelaa vasemmalta.
Vasemmalta lyöviä golfareita on noin 7 %. Kanadassa ja Suomessa on enemmän vasureita kuin tuo 7 %, koska em. maissa on lätkämailaan tartuttu ensin. Pakistanissa tuskin ensimmäistäkään :-)vaikka pelaa siis vasemmalta.
- pieni kulkijas
- miten päin otat kiinni pesäpallomailasta?
- kumpi käsi on alempana kun lapioit?
- entäs kun haravoit?
- kun laitat kädet ristiin, kumpi peukku on päällä?
- kun laitat kädet "puuhkaan", kumpi käsi on kainalossa ja kumpi näkösällä?
Näillä kaikilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Mikä tuntuu paremmalta - se toimii. - säkkiii
Yleinen harhakäsitys on, että hallitsevalla kädellä ja lyöntipuolella on jokseenkin yksiselitteinen yhteys. Tämän käsityksen mukaan oikeakätiset pelaavat golfia luontaisesti oikealta puolelta, vasenkätiset vasemmalta.
Väärin.
Arnold Palmer, Greg Norman, Johnny Miller ja Nick Price ovat kaikki esimerkkejä oikealta puolelta lyövistä golfhuipuista, joilta valtaosa arkiaskareista hoituu vasemmalla kädellä.
Entäpä vasemmalta puolelta lyövät?
Yllättäen huipuista vain Bubba Watsonin hallitseva käsi on vasen. Esimerkiksi Antti Ahokas, Mike Weir ja Phil Mickelson ovat kaikki luontaisesti oikeakätisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738