näyttelemisen aloittaminen?

nhn

Minkä ikäisenä ja missä aloitit näyttelemisen? Haluaisin aloittaa sen, mutta en oikeen tiedä missä nuorille suunnattuja ryhmiä olisi Helsingissä? Niin että tietäisiköhän joku täältä?

5

1482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastelija-näyttelijä

Suomen Harrastajateatteriliittoon ja kysäise sieltä. Itse aloitin 15 vuotiaana, mutten ole helsinkiläinen, joten en ole kuin ollut ilmaisutaidon kurssilla hesassa, jonka järjesti Oranssi. Näyttelemisen voi aloittaa ihan milloin vain ja missä vain :) Onnea!

• mime

aloitin itse jo joskus 8-vuotiaana, mutta aktiivista siitä tuli vasta joskus 17-vuotiaana, kouluun pääsin muutama vuosi sen jälkeen ja nyt siitä tuleekin jo ammatti. mulla meni näin. koskaan ei tietenkään ole myöhäistä aloittaa.

helsingissä on kellariteatteri tosi hyvä paikka mennä tekemään, samoin oranssilla toimiva reipas irma-ryhmä, sitten on ylioppilasteatteri, ilvesteatteri, ja onko narri vielä olemassa? kyllä niitä löytyy, mene rohkeasti. useimpiin on pääsykokeet syksyllä!

• Tiksissä

Suosittelen Tikkurilan teatteri- ja sirkuskoulua

• aikuisiällä aloittanut

Itse aloitin teatterinharrastuksen vanhemmalla iällä, enkä pidä mahdottomana ajatuksena sitä, että joku aloittaa vakavemmankin teatterinopiskelun aikuisena. Nykyyään "aikuisille" on yhä enemmän mahdollisuuksia tulla teatterin tekooon mukaan. Onhan jo Pohjois-Pohjanmaalla ollut ammatillista teatterialaa työvoimapoliittisena koulutuksena. Kannattaa kysellä paikalliselta harrastajateatterilta, ottavat varmaan mielellään uusia akstiivisia harrastajia joukkoonsa. Kuitenkin kannustan näyttelemään oli ikäsi mikä tahansa. Älä luovuta!

• !!!

Itse aloitin aikuisiällä yli kolmekymppisenä, toki olin lapsenakin vähän aikaa näytellyt koulun näytelmissä, mutta ei ole oikeaa ikää milloin voi aloittaa, aina kannattaa aloittaa kun siltä tuntuu ja tykkää siitä, itse olen ollut kova jännittäjä ja teatterin lavalla nekin unohtui kun koen asian niin kun on rooli niin se on eri kuin minä... voin vain sanoa että tämä on se minun juttu, nykyään aikuisillekin on erilaisia kursseja, ja koulutusta ainakin kansanopistoissa jos vakavemmin haluaa opiskella alaa, mutta itse sanoisin että hyvä koulu on se kun on jossain kesäteatteri tai missä vaan teatteri produktiossa mukana! Helsingin seudulla on paljon kaikkia harrastaja teattereita. kannattaa googlella hakea vaikka niin löytyy varmasti monia, itse olen satakunnan alueella ja täälläkin joka kylässä melkein on vähintään yksi kesäteatteri joissa harjoitukset alkaa usein vuodenvaihteen jälkeen, ottavat mielellään uusia harrastajia mukaan, ja joka vuosi niissä väki ainakin vähän vaihtuu. kannattaa ottaa yhteyttä yleensä niissä ei tarvita kokemusta riittää että olet innostunut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe