Näin kesäloman jälkeen olen huomannut aina toistavani saman asian:
Aloitan urheilun, lopetan tupakanpolton, aloitan syömään terveellisemmin, vähennän juomista...
Sitten taas uuteenvuoteen mennessä olen palannut samoihin uomiin ja samoihin tapoihin. Uutenavuotena teen taas uusia lupauksia. Ja niin edelleen...
:)
Harrastavatko muut samaa? Mitenköhän sitä voisi pitäytyä lupauksissaan?
Uusi elämä aina syksyisin
75
24167
Vastaukset
- daniel
Liity jäseneksi jollekin kuntosalille/aerobicsalille. Kun siitä joutuu kuukausittain maksamaan 12-24 kuukauden sopimuksen ajan, niin se nostaa motivaatiota kummasti. Kyllä hyvästä kannattaa muutama kymppi kuussa maksaa. Sama raha menee yhden bailuilllan aikana ravintolaan helposti.
Systeemi toimii ainakin minulla. Käyn nykyisin kolme kertaa viikossa kuntosalilla.- jmp35
3 kertaa viikossa kuulostaa ihan hyvältä,kunhan salilla ei ole kahvilaa, johon heikko motiivinen aloitteleva kuntoilija saattaa eksyä herkuttelemaan, ja yleensä sen onnistuneen tehokkaan tuntuisen treenin jälkeen ( kävi niin).
- daniel
jmp35 kirjoitti:
3 kertaa viikossa kuulostaa ihan hyvältä,kunhan salilla ei ole kahvilaa, johon heikko motiivinen aloitteleva kuntoilija saattaa eksyä herkuttelemaan, ja yleensä sen onnistuneen tehokkaan tuntuisen treenin jälkeen ( kävi niin).
Salilla ei ole varsinaista pullakahvilaa, mutta sieltä löytyy jääkaappi, josta saa ostaa nestetasapainon palauttamiseen tarkoitettua juomaa, vesiä ja proteiinijuomia.
- Miu-Q
Samaa mieltä:)
Kuntosalijäsenyys
yksilöohjaus
salin laitteet
ryhmäliikunnat
Lisäksi ruokavalio
proteiini voittoinen,
mutta hiilareita
pitää varoa..:)
ja
nauttia vain vähän.
Systeemi toimii
loistavasti, käyn siellä
3-5 x viikossa. Ja liikunta
saa aikaan sen ,
ettei minulla
juurikaan ole nälkä. - olla kiinnostunut
daniel kirjoitti:
Salilla ei ole varsinaista pullakahvilaa, mutta sieltä löytyy jääkaappi, josta saa ostaa nestetasapainon palauttamiseen tarkoitettua juomaa, vesiä ja proteiinijuomia.
Siitä mitä syö! Kun ajattelee terveyttään ja ulkonäköään niin on helppo elää terveellisesti.
Hyvä olo ja peilikuva palkitsee : )
Ja jo muutaman kuukauden jälkeen siitä tule elämäntapa eikä makeisia ym.epäterveellistä ruoka tekee enää mieli samalla tavalla kuin ennen. - dsjflkjsfdljsldf
Meillon ilmanen kuntosali taloyhtiössä, mutta eipä siellä tuu käytyä, ainahan sitä aattelee kesällä, et nyt alotan "paremman elämän" mutta vitut, ei se koskaan onnistu, tupakista ei niin vaan pääse eroon.
- -virtaheboinen-
Miu-Q kirjoitti:
Samaa mieltä:)
Kuntosalijäsenyys
yksilöohjaus
salin laitteet
ryhmäliikunnat
Lisäksi ruokavalio
proteiini voittoinen,
mutta hiilareita
pitää varoa..:)
ja
nauttia vain vähän.
Systeemi toimii
loistavasti, käyn siellä
3-5 x viikossa. Ja liikunta
saa aikaan sen ,
ettei minulla
juurikaan ole nälkä.Nykyään kans noista hiilareista jaksetaan toitottaa. Jos harrastaa myös kestävyyslajeja niin kyllä niitä on pakko vetää naamaan eikä varmasti keräänny vyötärölle. Tummaa riisiä, puuroa ynm... Järki mukana kaikessa ja kaikkea kohtuudella... :)
- sonn
Helga Köster" Tehodieetti " ja ette tarvi mitään kuntosalia eikä muuta. Se tosiaan tehoa, on kokemusta !!!
- jph40
olla kiinnostunut kirjoitti:
Siitä mitä syö! Kun ajattelee terveyttään ja ulkonäköään niin on helppo elää terveellisesti.
Hyvä olo ja peilikuva palkitsee : )
Ja jo muutaman kuukauden jälkeen siitä tule elämäntapa eikä makeisia ym.epäterveellistä ruoka tekee enää mieli samalla tavalla kuin ennen.se on totta!!
juhannuksena grillasin kasleria ja makkaraa...
yhtä äkkiä tuli tunne kun söin kasleria ei vittu!! tämä on pahaa???
sen jälkeen olen syönnyt vain mitä tarvii ja katsonut mitä syön, rasvaa en ole laittanut leivälle sen jälkeen ja kilot ovat lähteneet kolisten yli 15kg syömällä oikein..
posket on nyt kuopilla, mutta vatsaa on viellä n10kg jäljellä... - Miu-Q
-virtaheboinen- kirjoitti:
Nykyään kans noista hiilareista jaksetaan toitottaa. Jos harrastaa myös kestävyyslajeja niin kyllä niitä on pakko vetää naamaan eikä varmasti keräänny vyötärölle. Tummaa riisiä, puuroa ynm... Järki mukana kaikessa ja kaikkea kohtuudella... :)
:)
Juups,
järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa.
Ja hiilareita (ainakin minä käytän),
mutta vähän nykyään.
"Entisessä elämässäni" tasapaino oli aivan eri..
Proteiineista vielä,että Herbalife-proteiinilla
korvaan aterian tai pari silloin tällöin;)
Tai jopa otan ns. extrana "lääkkeeksi"
Pidän tietysti lomaakin välillä..ja en mieti ollenkaan niitä hiilareita :)
Mutta sitä herkumpaa on,mitä harvemmin antautuu
herkuttelemaan antaumuksella kaikkea sellaista
mikä on "kiellettyä hedelmää"..
Silloin unohdan hetkiseksi muun ,
paitsi nautinnon..
Sisäinen kulinaristi saa vallan..
mutta vain harvoin..
ja
kohtuudella.. :) - Pullaposki
jph40 kirjoitti:
se on totta!!
juhannuksena grillasin kasleria ja makkaraa...
yhtä äkkiä tuli tunne kun söin kasleria ei vittu!! tämä on pahaa???
sen jälkeen olen syönnyt vain mitä tarvii ja katsonut mitä syön, rasvaa en ole laittanut leivälle sen jälkeen ja kilot ovat lähteneet kolisten yli 15kg syömällä oikein..
posket on nyt kuopilla, mutta vatsaa on viellä n10kg jäljellä...Mulla oli kans tuo laihdutusvillitys-tai oikeastaan halusin saada läskin tilalle lihaksia-ja niin sainkin. Kesti perkele vieköön 10 vuotta,ennen kuin onnistuin-Paino ei siis laskenut vaan maha lähti ja lihakset kasvoivat-kaikki lihakset siis. Miespuolisena olen tietenkin iloinen ja "ylpeä" kun sisua riitti.
Nykyään se sisu on Suomesta hävinnyt-noin yleensä ottaen. Ruokavaliota en ole koko aikana pitänyt-syön pihvejä-kananmunia-kaikkea mitä Suomipoika syö yleensä. - Sikareita
dsjflkjsfdljsldf kirjoitti:
Meillon ilmanen kuntosali taloyhtiössä, mutta eipä siellä tuu käytyä, ainahan sitä aattelee kesällä, et nyt alotan "paremman elämän" mutta vitut, ei se koskaan onnistu, tupakista ei niin vaan pääse eroon.
Minä en ymmärrä ihmisiä, joilla savukkeista on tullut ongelma ja jokapäiväinen paha tapa. Itse kun harvoin ravintolassa käyn niin muutama laadukkaampi sikari tulee sauhuteltua, maku kun on niin ravintolamainen. Muulloin ei tupakkaan tulisi mieleenikään koskea. Mielestäni on lapsellista laskea kauanko milläkin savukemäärällä pärjää. Tyyli ja järki tupakointiin hyvät ihmiset.
- apina
viime keväänä.kyllä todellakin jaksaa käydä salilla ja jumpissa! käyn väh. 3kertaa/vko että se summa tulisi käytettyä.näin kesällä on kyllä vähentynyt aika paljon..käyn n. kerran viikossa Body Pumpissa, Body combatissa ja stretchingissä(meniköhän oikein tuon kirjoitus???). Vaihtelua saa, kun noiden lisäksi käy jossain missä ei usein käy (paikassa on 20 erilaista jumppaa kuntosali..)kyllä nostaa motivaatiota!olen huomannut jo tuloksiakin, aloitin keväällä. nukun paremmin, olen virkeämpi ka vatsalihaksetkin näkyvät hieman, mutta ei liikaa ja kroppa kiinteytynyt.mutta aikaa se vaatii.tosin olen aina ollut hoikka, joten siksi vatsalihakset tulivat nopeasti näkyviin, naisilla pitää olla alhainen rasvaprosentti, että ne saa näkymään..
- Shania777
-virtaheboinen- kirjoitti:
Nykyään kans noista hiilareista jaksetaan toitottaa. Jos harrastaa myös kestävyyslajeja niin kyllä niitä on pakko vetää naamaan eikä varmasti keräänny vyötärölle. Tummaa riisiä, puuroa ynm... Järki mukana kaikessa ja kaikkea kohtuudella... :)
Joo, samaa mieltä olen. Jari Sillanpää kertoi joku aika sitten laihduttaneensa 10kg pelkästään vähentämällä ruoan määrää. Homma toimii voin kertoa - juuri mistään ei tarvitse luopua mutta se mitä syöt täytyy olla järkiperäistä. Kuunelkaa kroppaanne. Mahalaukkua voi totuttaa pieniin annoksiin - itse syön vähän kerralla 5 kertaa päivässä säännöllisin väliajoin eikä koskaan tule karmee nälkä jolloin ahmiminen alkaisi. Lisäksi totuushan laihduttamisessa ja painon hallinnassa on että vaikka söisit 0,5% kevyttuotteita joka päivä muttet liiku yhtään niin ei ole ihme jollei paino putoa. Itse harrastan 2 kertaa viikossa kuntonyrkkeilyä, saa agressiot purettua, jaksaa kotona paremmin, hauskaa urheilua jne. Sen lisäksi aina kun tulee kotona tylsä hetki tai hermoilee ja ajatukset kääntyy ruokaan - oheistoimintaa! Ahatukset muualle ja lenkille!! sen jälkeen voi taas syödä vähän jos on nälkä. Elimistö ei tarvitse paljoa polttoainetta, vain sen mitä kuluttaa - ihmiset syövät silmillään liikaa..;)
- laiskuri
sonn kirjoitti:
Helga Köster" Tehodieetti " ja ette tarvi mitään kuntosalia eikä muuta. Se tosiaan tehoa, on kokemusta !!!
Köster-dieetti tehoaa ja on maukas ja monipuolinen, ei mikään "ei missään tapauksessa saa" -dieetti. Yksi haittapuoli on, että ruokien valmistus vaatii paljon aikaa ja vaivaa. Sovitin sen laiskaan elämäntapaani niin, että keräsin muovilaatikkoon jääkaappiin ohjeen mukaisen päivän ruokatarvikkeet ja sävelsin niistä itse yksinkertaisemmat ateriat (osan söin sellaisenaan valmistamatta mitenkään). Laihduin dieetin avulla 10 kiloa parissa-kolmessa kuukaudessa. Suosittelen.
- Idioottiluuseri
Joka päivä sitä tulee itselle luvattua nuo kyseiset asiat ja vielä samana päivänä sortuu taas. Elämä on. Itsekuria ei ole.
- terttu-tuuli
”Elämä on. Itsekuria ei ole.”, kirjoitti ”idioottiluuseri”
OLIPAS JÄNNÄSTI SANOTTU!
Itse olen samanlainen i-luuseri, vähän aikaa lupaukset pitää ja sit taas entiset kujeet.
Tää pistikin vähän miettimään, josko tässä vaiheessa alkais jo lupailemaan parantaa tapojaan, jos sit vaikka syksyllä asenteet ois kohdallaan.... hmmmmm. - woman-82
Kyllä itsekuria löytyy jos vaan haluu. Mää oon siittä hyvä esimerkki. Yleensä syön joka päivä enemmän tai vähemmän jotain makeeta tai rasvasta, mut nyt oon ollu 4 päivää ilman. Ja vaan siks et mä päätin olla ilman. Itsekuri on ihan omasta päästä kii, ei mistään muusta.
Tsemiä kaikille jokka tuntee sitä tarvittevansa! :) - Oman onnensa seppä
woman-82 kirjoitti:
Kyllä itsekuria löytyy jos vaan haluu. Mää oon siittä hyvä esimerkki. Yleensä syön joka päivä enemmän tai vähemmän jotain makeeta tai rasvasta, mut nyt oon ollu 4 päivää ilman. Ja vaan siks et mä päätin olla ilman. Itsekuri on ihan omasta päästä kii, ei mistään muusta.
Tsemiä kaikille jokka tuntee sitä tarvittevansa! :)Niin itsekuria löytyy jos haluaa.Moni höpöttää,eetei pysty lopettamaan tupakanpolttoa höpö, höpö.Kaikki normaali järkiset pystyy lopettamaan jos otetaan tähän esim: oletetaan henkilöllä on vain niin vähän rahaa,että pitää jokapäivä arpoa ostaako sillä ruokaa vai tupakkaa. Jos hän laittaa rahan tupakkaan ja kärsii nälkää ja riutuu pois silloin hyväksyn teorian ettei kyseinen ihminen voi lopettaa tupakointia.
- hoikkeli
woman-82 kirjoitti:
Tsemiä kaikille jokka tuntee sitä tarvittevansa! :)varmaan olet jo aloittanut uudestaan syömään rasvaista ja makeaa. viimeistään ylihuomenna. ei se aina kestä : ))
- woman-82
hoikkeli kirjoitti:
varmaan olet jo aloittanut uudestaan syömään rasvaista ja makeaa. viimeistään ylihuomenna. ei se aina kestä : ))
En väitäkkään et se kestää aina. Mut mun mielestä 4 päivää on hyvä alku. :)
- afro
woman-82 kirjoitti:
Tsemiä kaikille jokka tuntee sitä tarvittevansa! :)No joo tuo on totta et omasta päästä itsekuri on kiinni..mutta se on niin kauheen vaikeeta.
Mutta..mä oon ollu pari viikkoa itsekurissa ja sitten se on revenny. :(
Jos jollain on hyviä keinoja itsekurin saamiseen, otan vastaan. - afro
woman-82 kirjoitti:
En väitäkkään et se kestää aina. Mut mun mielestä 4 päivää on hyvä alku. :)
On se, siitä se sit lähtee.. Tsemiä!!!
- Kokemuksen kautta
afro kirjoitti:
No joo tuo on totta et omasta päästä itsekuri on kiinni..mutta se on niin kauheen vaikeeta.
Jos jollain on hyviä keinoja itsekurin saamiseen, otan vastaan.Juu.. Itsekurihan lähtee siitä of course ,et voi henkisesti hyvin,uni on yksi todella tärkeä seikkka.Et nukut riittävästi,tunnet itsesi levänneeksi,tunnet olevasi energinen.
-ruokavalio,luovu sokerista,käytä hedelmäsok.,jos tarpeen.-luovu perunasta ja valkoisista vehnäjauhoista,ja leivistä johon on käytetty vehnää.Täysjyvä ok.Syö paljon kasviksia,about 5 väriä päivässä.Syö hedelmiä makean nälkään.Liiku mahdollisimman paljon, ulkoile,harrasta.
-Päätä et haluat parantaaa elämäsi laatua.-kUNNIOITA ITSEÄSI,OLET ARVOKAS. - pullahiirik(KÖ?)
afro kirjoitti:
No joo tuo on totta et omasta päästä itsekuri on kiinni..mutta se on niin kauheen vaikeeta.
Jos jollain on hyviä keinoja itsekurin saamiseen, otan vastaan.Lopettakkaa se työpaikan kahvitauon pullan syönti,ei pidemmäm pälle hyvä juttu,ku siit tulee vaan tapa,ku yks ostaa,ni muittenki on sit pakko tarjota.
- woman-82
Kokemuksen kautta kirjoitti:
Juu.. Itsekurihan lähtee siitä of course ,et voi henkisesti hyvin,uni on yksi todella tärkeä seikkka.Et nukut riittävästi,tunnet itsesi levänneeksi,tunnet olevasi energinen.
-ruokavalio,luovu sokerista,käytä hedelmäsok.,jos tarpeen.-luovu perunasta ja valkoisista vehnäjauhoista,ja leivistä johon on käytetty vehnää.Täysjyvä ok.Syö paljon kasviksia,about 5 väriä päivässä.Syö hedelmiä makean nälkään.Liiku mahdollisimman paljon, ulkoile,harrasta.
-Päätä et haluat parantaaa elämäsi laatua.-kUNNIOITA ITSEÄSI,OLET ARVOKAS.Mie oon siun kans ihan samaa mieltä!! :)
- hoikkeli
afro kirjoitti:
mun kirjoituksen vuoksi pystyt olemaan pidempään. aina tarvii jonkun syyn. ainakin itse tarviin. tsemppiä sinulle. mä yritän kanssa perässä. mullekin maistuu makea ja rasvainen. nyt yritän olla huomiseen ilman. mukavaa kesän jatkoa : )
- hedyli68
woman-82 kirjoitti:
Tsemiä kaikille jokka tuntee sitä tarvittevansa! :)No, kylläpä olet reipas! Löytyy sitä 4 päivän verran minultakin, mutta miten saat sen kestämään vuosia??
- woman-82
hedyli68 kirjoitti:
No, kylläpä olet reipas! Löytyy sitä 4 päivän verran minultakin, mutta miten saat sen kestämään vuosia??
Joo, 4 päivää on vähän, mut se on alku. Ja se, että kuinka sen saa kestämään vuosia... No, siihen mulla ei löydy vastausta. Mut jostain on alotettava.. :)
- Shania777
afro kirjoitti:
oli pakko sanoa tähänkin muutama sananen. Itsekuri on jännä juttu, sitä asettaa itselleen tavoitteita ja sitten pettyy kun ei niihin kykene vastaamaan - ei saa itseään sieltä niskasta kiinni tarpeeksi lujasti. Tsemppiä kaikille teille laihdutusintoisille ja haluajille, kyllä se siitä. Alamäen ja periksiantamisen jälkeen voi aina aloittaa uudestaan - pahinta on että kun huomaa epäonnistuneensa kaksi päivää niin heittää koko homman läskiksi ja palaa takaisin ruutuun yksi miinus - pitäisi palata takaisin ruutuun yksi! Laihduttaminen vaatii kovaa työtä, mitään ei muutenkaan saa elämässä ilmaiseksi mutta jos jää tänään sohvaperunaksi niin vaara on jäädä myös huomenna - menkää ulkoilemaan uhmiset siellä on kesä parhaimmillaan - lippikset tai huivit suojaksi auringolta, korvalaput korviin ja lenkille - hyvänolon tunne on mahtava kun tekee siitä elämäntavan eikä anna itselleen periksi vaan joutuu tekemään töitä tavoitteiden eteen..;)
- .. osaa motivoida itsensä
Mitä todella haluat? Haluatko pysyä terveenä ja hoitaa kehoa, voida paljon paremmin? Jokaisen pitää löytää omat motivaattorinsa. Minkä vuoksi hoitaa itseään?
Itselläni sen teki terveys. Valitsen vaan vähän paremmin. Napostella voi tuoreita kasviksia ja näin sadonkorjuun aikaan marjoja. Kuitua, vitamiinia, hivenaineita ruokavalioon. Unta ja liikuntaa sopivasti. Viikonloppua ei tarvitse aina hillua ympäripäissään, muutama riittää.- KYLLÄ ONNISTUU
Ainoa konsti onnistua ruokavaliomuutoksessa on se, että EI SAA TULLA NÄLKÄ.
Terveellistä HYVÄÄ ruokaa on aina oltava VALMIINA jääkaapissa.
Nälkäinen ihminen syö mitä tahansa kaapista löytyy.
- Lörppö mieli
Itselläni on painonhallinnan kanssa sama juttu. Itsekuria ei juuri ole. Jouduin tutkimaan varsin syvällisesti miksi syön. Nälästä ei ollut kysymys, vaan ennemminkin halusta estää itsensä kohtaaminen. Kokoajan pitää olla jotain menossa, jos ei muuten, niin ainakin leukojen pitää jauhaa. Tuon jälkeen aloin tutkia asiaa tarkemmin ja työskenteleen omien henkisten ongelmien kanssa.
Kun pystyn olemaan itseni kanssa tässä hetkessä, silloin automaattisesti olen iloinen ja hyväksyn itseni tälläisenä kuin olen. Tämä oli minulle erittäin tärkeää. Hyväksyä itsensä sellaisena kuin sillä hetkellä on. Kun onnistui vähän päästää irti halustaan olla laihempi jne. yht' äkkiä laihtuminen ja tervehtyminen alkoi tapahtua itsestään. Varsin paradoksaalista mut näin vain se menee.
Toivottavasti tästä on apua toisillekin.- Akiles25
Olen harrastanut punttitreeniä 11-vuotiaasta asti(olen nyt 26 vuotias) tähän sisältyy yksi 4v tauko ja nyt useamman vuoden yhtä kyytiä harrastaneena sokerihiirenä voin sanoa, että ruokavalion ja liikunnan ylläpidossa parhaiten on toiminut se että olen ottanut nämä ELÄMÄNTAVAKSI.Eli liikunta ja terveellinen ruokavalio tapahtuu joka päivä samoin kuin hampaiden pesu,suihkussa yms yms.
Alussa oli vaikeuksia ruokavalion suhteen, kun olin tottunut syömään paljon sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ja olin ruvennyt totetuttamaan ns.slow&low hiilihydraattipitoista ruokavaliota rasvanpolton tukemiseksi.Slow and low=hitaasti energiaa luovuttavia hiilihydraatteja n.150g päivässä(runsanskuituinen ruisleipä,kaurapuuro,ruis ja kaurapasta yms yms)
Rasvoihin en kiinnitä määrissä huomiota muutakuin eläinperäisiä rasvoja mahdollisimman vähän ja kasviperäisiä paljon:)Tällä saa aikaan sen että verensokeri pysyy pitkin päivää tasaisena ja alhaalla ja saadaan elimistöön purkava tila.Tämä ruokavalio yhditettynä 15-30km päivittäiseeen tapahtuvaan aeroobiseen liikuntaan ja 3-4 kertaa viikossa tapahtuvaan kuntosaliharjoitteluun on toiminut minulla ainakin.Painonpudotus on säännöllisesti -0.5kg tai ennemmän viikossa(ennätys 2kg).Rasvaa on pois otettavaksi enää 5kg ja olen saavuttanut tavoitteeni.10 viikkoa mennyt tällä kaavalla ja tavoitteet saavutettavissa.NIIN JA KYLLÄ PIDÄN LEPOpäiviä 1-2 viikossa ja 1 sikailupäivä viikossa ruuan suhteen joilloi saan syödä niin esim karkkia,jätskiä ja sipsejä, jos niin haluan.
Muistakaa pistää välitavoitteita jos päätätte jotain,niin saatte onnistumisen tunteiteita ja lisä motivaatiota.2 ekaa viikkoa vaikeimpia, kun elimistö ole vielä tottunut muutoksiin, mutta sen jälkeen homma lähtee rullaamaan omalla painollaan , jos ohjelma on tehty sopivaksi(sopiva=pystyt tarvittaessa noudattamaan ohjelmaa vuodenkin ilman puutos tai ylirasitus tiloja)
Näin menen jatkossakin!
Minulla taas toimii ja antaa voimaa se, että en hyväksy ihteäni sellaisena kun olen vaan yritän kehittää ihteäni niin henkisesti ja fyysisesti.
Veikkaus->jos hyväksyn ihteni sellaisena kun olen niin saan maailman parhaan tekosyyn olla kuntoilematta,ylläpitää ruokavaliota ja siirtyä kuntosalin sijaan rafloihin ja alkoholiin.
2v ilman alkoholia kun ei vain maistu!!! - afro
Akiles25 kirjoitti:
Olen harrastanut punttitreeniä 11-vuotiaasta asti(olen nyt 26 vuotias) tähän sisältyy yksi 4v tauko ja nyt useamman vuoden yhtä kyytiä harrastaneena sokerihiirenä voin sanoa, että ruokavalion ja liikunnan ylläpidossa parhaiten on toiminut se että olen ottanut nämä ELÄMÄNTAVAKSI.Eli liikunta ja terveellinen ruokavalio tapahtuu joka päivä samoin kuin hampaiden pesu,suihkussa yms yms.
Alussa oli vaikeuksia ruokavalion suhteen, kun olin tottunut syömään paljon sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ja olin ruvennyt totetuttamaan ns.slow&low hiilihydraattipitoista ruokavaliota rasvanpolton tukemiseksi.Slow and low=hitaasti energiaa luovuttavia hiilihydraatteja n.150g päivässä(runsanskuituinen ruisleipä,kaurapuuro,ruis ja kaurapasta yms yms)
Rasvoihin en kiinnitä määrissä huomiota muutakuin eläinperäisiä rasvoja mahdollisimman vähän ja kasviperäisiä paljon:)Tällä saa aikaan sen että verensokeri pysyy pitkin päivää tasaisena ja alhaalla ja saadaan elimistöön purkava tila.Tämä ruokavalio yhditettynä 15-30km päivittäiseeen tapahtuvaan aeroobiseen liikuntaan ja 3-4 kertaa viikossa tapahtuvaan kuntosaliharjoitteluun on toiminut minulla ainakin.Painonpudotus on säännöllisesti -0.5kg tai ennemmän viikossa(ennätys 2kg).Rasvaa on pois otettavaksi enää 5kg ja olen saavuttanut tavoitteeni.10 viikkoa mennyt tällä kaavalla ja tavoitteet saavutettavissa.NIIN JA KYLLÄ PIDÄN LEPOpäiviä 1-2 viikossa ja 1 sikailupäivä viikossa ruuan suhteen joilloi saan syödä niin esim karkkia,jätskiä ja sipsejä, jos niin haluan.
Muistakaa pistää välitavoitteita jos päätätte jotain,niin saatte onnistumisen tunteiteita ja lisä motivaatiota.2 ekaa viikkoa vaikeimpia, kun elimistö ole vielä tottunut muutoksiin, mutta sen jälkeen homma lähtee rullaamaan omalla painollaan , jos ohjelma on tehty sopivaksi(sopiva=pystyt tarvittaessa noudattamaan ohjelmaa vuodenkin ilman puutos tai ylirasitus tiloja)
Näin menen jatkossakin!
Minulla taas toimii ja antaa voimaa se, että en hyväksy ihteäni sellaisena kun olen vaan yritän kehittää ihteäni niin henkisesti ja fyysisesti.
Veikkaus->jos hyväksyn ihteni sellaisena kun olen niin saan maailman parhaan tekosyyn olla kuntoilematta,ylläpitää ruokavaliota ja siirtyä kuntosalin sijaan rafloihin ja alkoholiin.
2v ilman alkoholia kun ei vain maistu!!!Sä oot selvästi mies..teillä näkyy niin sairaan nopeesti kaikki tulokset..toisin ku meillä naisilla..läski on ikuista.. :(
- Lörppö mieli
afro kirjoitti:
Sä oot selvästi mies..teillä näkyy niin sairaan nopeesti kaikki tulokset..toisin ku meillä naisilla..läski on ikuista.. :(
Itselläni meni itsensä hyväksymisen opetteluun yli 10 vuotta. Ja vielä jatkuu, joten asiat eivät välttämättä tapahdu nopeasti. Voimia kaikille. Hyvän elämän salaisuus ei ehkä olekaan pingottaminen vaan "letting go".
- Shania777
Akiles25 kirjoitti:
Näin menen jatkossakin!
2v ilman alkoholia kun ei vain maistu!!!Mulla taas hyvä syy pysyä poissa rafloista on että on paljon kivempi hikoilla nyrkkeilysäkin kanssa salilla ja olla iloisen uupunut perjantai iltana treenien jälkeen eikä tee todellakaan mieli lähteä baariin. Ei siellä baarissa enää tässä iässä samallalailla viihdykään kuin nuorempana ja sinkkutyttönä.
- sen aloittanut
juuh, mulla alkoi 4viikkoa sitten uusi "elämä" johon kuuluu terveellisempi elämä, paitsi tupakointi on jäänyt.
vihanneksien syönti aiheutti tosin mahalle ongelmia mutta kun siihen tottuu niin kaik paremmin. teenkin juonti on vähentynyt, sekä ns.roskaruokien syönti on jäänyt vähemmälle.
uuden elämän aloittaminen ei tosin ole helppoa mutta vaatii itsekuria ja päättäväisyyttä. - Jotain pidettyä
Minulle ratkaiseva neuvo oli tuossa kevättalvella Kunto-plus lehdessä ollut 10 4 ajatus. Onhan ihan tutkittu että liian ankarat muutokset repsahtanevat tuossa 15 päivän tienoilla josta seuraa itsesyytöksiä ja .... ja ...
Tässä neuvossa pidetään 10 päivää yhtä uutta "parannusta" tunnollisesti mukana ja sitten on 4 päivää "lomaa" sitten taas kimppuun ja kun sielu sietää otetaan uusi hyvä tapa käsittelyyn (yksi kerrallaan). Itselläni on toiminut eikä neljässä päivässä ehdi tuhota sitä hyvää minkä kymmenessä saavuttaa - pikkuhiljaa uudet tavat omaksuu eikä niitä tarvitse kuuriluontoisesti enää yrittää. - Nautarouva
Mulla yleensä on niin päin, että suunnittelen kovasti aloittavani liikunnan yms. terveelliset elämäntavat, mutta toteutus vaatii juuri oikean hetken...sen odottaminen vie aikansa.
Sinulle toivottelen tahdon lujuutta ja itseensä uskomista. Onnistut kyllä. - Red Sky
viikko vielä duunia sit viisi viikkoa lomaa.....mitä noita vielä miettii
- Beba
Minua kummasti motivoi, kun tuo persaus alkaa leventyä, eikä enää näytä kovin kivalta. Toiseksi vielä, kun housut alkavat kirraamaan... Siinä oli minulle tarpeeksi motivaatiota ainakin hetkeksi aikaa. Kaikkia tapoja ei kannata kerrallaa muuttaa vaan pikkuhiljaa. Huomasin, että sykemittari on oiva motivoija lenkillä. Kun määrittää siihen omat sykerajat, niin vauhti on aluksi tooosi hidas. Jaksaa pidempään, eikä tule puuduttavaa oloa.
Monipuolinen liikunta ja säännöllisyys lienee tärkeitä. - joku
olen huomannut ihan saman asian
- hyvä olo, mutta ei aina sil...
Ei harrasta, koska elämään löytyy luonteen lujuutta, jos vain tahtoa on. Pelleilyä tuollanen ittensä pettäminen, jos ei sisukkutta riitä. Alkoholimäärää olen helposti vähentänyt 1-3 olutpulloa / kuukausi. Enkä joutunut yhdestäkään kaverista sen takia luopumaan, paremminkin päin vastoin ollut omalla kohdallani ja muutkin on vähentäneet juomista, jotkut jopa lopettaneetkin.
Eikä ole aamuisin päänsärkyä, mutta lapsen mieli sitä vastoin sitäkin suurempi joskus ja hauskaa riittää. - toimii minullakin
- Brand dieetti
Brand dieetti
- Lepö
Harrastan, mutta pysyn siinä seuraavaan kesään saakka pääosin..Uutenavuotena ja kun täyttää 18v kaikki juhlii
Vähän paheiden harrastaminen on sallittua - Vakaasti
Aika hurjaa, kun joku päättää tulla laihaksi. Alkaa mieletön syömättömyyden ja kuntoilun aikakausi. Paino putoaa silmissä muutaman kuukauden ja sitten ei enää. Sit masennus pukkaa ja se on kiva poistaa syömällä. Ja hups.. Sama paino on takas.
jos haluaa pysyvästi painosta eroon, niin likuntaa ei kannata lisätä yhtään sen enenpää, kuin on mukavaa, koska se loppuu heti kun tavoite on saavutettu. Herkkuruokia ei saa iteltään kieltää, koska niitäkin tulee ikävä. Lopettakaa se limpsan kittaaminen ja tavoitteet tarpeeksi alas. Itse olen laihduttanut 10% painostani ja aikaa on kulunut 3 vuotta. Lähes kaikki on sallittu. Lopetin ainoastaan ahmimisen ja ne limsat. Vähän ruokaa--paljon vettä. Atkinsin diettiohjeista senverran, että ei limsaa ruoan kanssa. Hesellä ei hanpurilainen lihota, vaan se Cola. Kiinteästä ruoasta elimistö käyttää osan. nesteestä kaikki sokeri imeytyy energiaksi.- hoikka vaan ei niuho
olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa siitä, että ehdottomat kiellot ja tarpeettomat rajoitukset ovat turhaa itsensä kiusaamista, eivätkä toimi suurimman osan ihmisistä kohdalla. Kun muistaa syödä riittävän usein täysjyväviljää, hedelmiä, lihaa, kasviksia ym. ja olla rehellinen itselleen että syö silloin kun on nälkä, eikä esimerkiksi ahmi kun ei ole muutakaan tekemistä, pysyy paino hallinnassa. Kun lisäksi opetelee nauttimaan jostain liikuntalajista, kuten kävelystä ja hölkkäilystä, jaksaa harrastusta jatkaa lopun ikää eikä liikunta tunnu vastenmieliseltä. Tärkeintä on siis olla rehellinen itselleen omien mielihalujensa suhteen ja hyväksyä se, että normaali ihminen on jalostunut ajansaatossa pitämään runsasenergisestä ruoasta sillä se on ollut keino säilyä hengissä. Vehnäleipä ja sokeri eivät lihota jos niitä syö sen verran kuin kuluttaakin. Mutta totta on, että runsaskuituinen ravinto pitää nälkää paljon kauemmin jolloin ei tule heti nälkä. Syömishäiriötä ei kannata itselleen hankkia, se ei ole leikinasia. (huom. myös ortoreksia!!)
- pistämällä
jääkaapin lukkoon, lopettamalla työnteon, ei päivärahoja, känny huis nevadaan ja sit pitää pistää sormet hanuriin ja laulaa ukkonnooaa tunti, ilman hikkaa, kitarankielet takataskus ilman paitaa, kissa mieluiten pihalla, talonkatolla hanuristi naapuri väärinpäin eroottisesti tippa linssis aurinkonlasguun.
- pysyy
Njaah...Mä olen ainakin pitäny uudenvuoden lupaukseni ja laihduttanu,edelleen.12 kiloa lähteny ja tää onkin koko vuoden projekti.Seuraava lupaus on se tupakoinnin lopetus ja aion myös sen kunnialla tehdä :)
- Nimetön
Ei kannata tehdä mitään järjettömän suuria muutoksia noin paljon. Aloittaminen elämäntapojen muuttamiseen kannattaa aloittaa pahimpien tapojen muuttamisesta hyviksi. Kun haluaisi jotakin epäterveellistä, laittaa suuhun täyttävää ja terveellistä. Ympäristö pitää tehdä neutraaliksi, jottei karkit päydällä ja jäätelö pakkasessa ole liian suuria kiusauksia.
Yksi helppo naposteltava on suikaloidut kasvikset joita säilyttää ilmatiiviissä rasiassa jääkaapissa. Sieltä voi napostella porkkanaa, paprikaa, kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa jne.
Rasiaan paljon vihanneksia, jolloin illalla yli jääneet voi kevyesti vokata, paistaa tai laittaa uuniin öljytilkan kanssa. - Toimii
Näin yksinkertaista se on. Itse jäin vuosi sitten työttömäksi ja 23kg on tippunut. Ruokavalio muuttui täysin kun ei enää ollut varaa syödä entiseen malliin kun tulot tippui alle kolmasosaan entisestä. Kaverinikin laihtui 8kg saman asian takia. Eli jos on vaikeuksia pudottaa painoa tarkkailemalla ruokavaliota, niin tämä on ainakin toimiva keino. Suosittelen!! =)
- -virtaheboinen-
Kyse ole muusta kuin itsekurista jota ei kyllä hirveästi löydy nykypäivänä ihmisestä. Sontaa vedetään kurkusta alas ja ollaan jo läskejä lapsena...
- sejase
Riippuu tietysti iästä ja ne., mutta juuri tuo terveellisemmin syönti ja kaljan vähennys toistuvat - kun en tupakoi - mutta ei siitä parin kuukauden jälkeen enää tule mitään. En ole silti lannistunut ja uskon, että sinäkin ajatelet, että jo 2 kk tekee keholle hyvää. Joten jatketaan ja jaksetaan samaa rataa edes.
- billi66
Juu,ihan sama juttu.Heti kun loma loppuu alan juoksemaan ja nostamaan puntteja.Alkoholiakin on tullut juotua vähän enemmän lomalla.Siten kaikki lopahtaa...Mutta Nyt niskasta kiinni ja pidän lupaukset piste.
- itse hiisi
Itse teen liikuntaa rutiinilla. Aina tiettyyn aikaan liikkumaan, no matter what.
Ei äärimmäisiä rankaisuja mässy-repsahduksesta. Syöt, jos syöt, sen viinerin ja sitten jatketaan taas. Noi hevi-osastot on laajat, kyllästyminen kuitenkin välillä uhkaa. Otta rennosti, mitä isomman paiseen rakennat laihtumiselle tai terveyden vaalimiselle, sitä kamalampi lopputulos. - eddie
itse hiisi kirjoitti:
Itse teen liikuntaa rutiinilla. Aina tiettyyn aikaan liikkumaan, no matter what.
Ei äärimmäisiä rankaisuja mässy-repsahduksesta. Syöt, jos syöt, sen viinerin ja sitten jatketaan taas. Noi hevi-osastot on laajat, kyllästyminen kuitenkin välillä uhkaa. Otta rennosti, mitä isomman paiseen rakennat laihtumiselle tai terveyden vaalimiselle, sitä kamalampi lopputulos......jos ihminen treenaa vähän ja syä ku hevonen tulos on ------------
- joopa
miksi luvata?
Ensin täytyy olla OMA MOTIVATIO sitten PÄÄTÖS ja itsekuri,alussa kokemuksesta tiedän että lipsuu päätöksistä,mutta ei anna sen lannistaa vaan aloittaa uudestaan ja kyllä pystyt jos naluat.
- elämä kunnossa
Kun ottaa puristeet ja pirtelön joka päivä, ei tarvi enää muutella mitään ruokavaliossa.
Makean himo häviää eikä tee mieli runsas energistä, mutta ravinneköyhää moskaa.
Nyt loppukesästä olen lisännyt ruokavalioon luonnosta löytyviä marjoja. Käyn lähes joka päivä mettässä etsimässä mustikoita, vadelmia ym. eilen löysin villinä kasvavan mustaherukka,- ja punaviinimarja pensaan ja otin siitä mukaan marjoja ja tein niistä puolituntia sitten pirtelön, johon sekoitin myös soijajauhoa ja herbalifen protskua.
Harrastan säännöllisesti liikuntaa mm. liikun pyörällä ja asuessani pääkaupunkiseudulla joskus tulee päivässä pyöräiltyä jopa 60km ihan arkiaskareiden hoitamisen yhteydessä. Sillä sitä pysyy kunnossa. - laihduttaja
elämä kunnossa kirjoitti:
Kun ottaa puristeet ja pirtelön joka päivä, ei tarvi enää muutella mitään ruokavaliossa.
Nyt loppukesästä olen lisännyt ruokavalioon luonnosta löytyviä marjoja. Käyn lähes joka päivä mettässä etsimässä mustikoita, vadelmia ym. eilen löysin villinä kasvavan mustaherukka,- ja punaviinimarja pensaan ja otin siitä mukaan marjoja ja tein niistä puolituntia sitten pirtelön, johon sekoitin myös soijajauhoa ja herbalifen protskua.
Harrastan säännöllisesti liikuntaa mm. liikun pyörällä ja asuessani pääkaupunkiseudulla joskus tulee päivässä pyöräiltyä jopa 60km ihan arkiaskareiden hoitamisen yhteydessä. Sillä sitä pysyy kunnossa.Minulla on myös Herba-kuuri menossa. Ihan yes. Mutta nyt kuulin yhdeltä henkilöltä, että hän oli joutunut lopettamaan Herbalifen käytön, koska hänen maksa-arvonsa olivat kohonneet vaarallisesti. Hän ei käytä alkoholia. Vähän alkoi ajatteluttamaan tuon Herban päivittäinen käyttö.
- -virtaheboinen-
laihduttaja kirjoitti:
Minulla on myös Herba-kuuri menossa. Ihan yes. Mutta nyt kuulin yhdeltä henkilöltä, että hän oli joutunut lopettamaan Herbalifen käytön, koska hänen maksa-arvonsa olivat kohonneet vaarallisesti. Hän ei käytä alkoholia. Vähän alkoi ajatteluttamaan tuon Herban päivittäinen käyttö.
Liiallinen lisäravinteiden käyttö ei ole kovin järkevää. Normaalia perusruokaa naamaan vaan kohuudella ja pirtelöt voi jopa kokonaan unohtaa. Itselläni ei vatsa kestä mitään protskuja esim.. soijaprotskuu joskus käytin hetken..
- herbalife
elämä kunnossa kirjoitti:
Harrastan säännöllisesti liikuntaa mm. liikun pyörällä ja asuessani pääkaupunkiseudulla joskus tulee päivässä pyöräiltyä jopa 60km ihan arkiaskareiden hoitamisen yhteydessä. Sillä sitä pysyy kunnossa.Herbalife tuotteita käyttänyt noin 3 vuotta,
toki muun ruuan ohella.Eihän herbaa kukaan pelkiltään syö,vaan se on hyvä lisä.
Tehonnut ainakin minuun. Virtaa riittää ja paino pysyy hallinnassa ihan automaattisesti.
Jokaisella on omat juttunsa.Tämä on minun.
Olin yli 120 kg ennen laihista,nyt olen pysynyt/keikkunut 70 kg - 80 painossa,
ja se on minulle se minun ihanne..olen nääs aika
pitkä..ja saliharjoittelu on tuonut painavaa
lihasta..
Vaatekoko on M,joissakin malleissa S.
Aiemmin se oli XXXXL.
- nonne
Älä koskaan osta "taloudellisia" jättipakkauksia jos ne eivät ole perunoita tai muita vihanneksia tms. Jättipakkaukset ovat kauppiaitten kikka saada sinut lihomaan.Jos tekee mieli makeaa, osta pieni suklaapatukka ja syö se heti kun olet maksanut. Älä osta herkkuja kotihyllylle ns "varan vuoksi". Osta vaaka, ei siksi että laihtuisit, vaan että et enempää lihoisi. Merkitse tunnollisesti paino joka aamu ylös. Jos paino on yön aikana noussut vaikkapa kilon niin mieti söitkö eilen kovin suolaista ruokaa. Tätä rataa pikku hiljaa.
- f.dostojevskaja
Hei! niin minäkin puolivuotta vuorotteluvapaalla teki ihmeitä :)
Oikeaan elämään kuuluvat haaveet, unelmat kaukokaipuu ym. tuon tyyppiset asiat. MUTTA myös tavoitteen asettelu.
>> ja mielellään pääseminen tavoitteisiin
huom! enemmin tai myöhemmin.
Tsemppiä! tulkaa muutkin mukaan keskusteluun :)
Tehdään tehotiimi, jossa jokainen ihminen on tärkeä omine outouksineen (huom. tarkoitan lähinnä ihan ns tavallisia ihmisiä) ja outous tässä yhteydessä tarkoittaa jokaisen omaa tapaa - sehän on meidän vapaassa harkinnassa miten tätä elämätä elämme.
Mukavaa loman jälkeistä elämänalkua.
Minäkin aloittelen vuorottelutauon jälkeen 1.9. - tutussa duunissa. Opiskelu on se minun tavoitteeni. 15 ov:n tavoite. Joka pitää v.2007 syksyllä olla saavutettu.Palataan. - snowAngel91
ensin täytyy tehdä päätös ja sitten pitää löytyä sitä itsekuria. Ei se päätös muuten pidä. ja mitään ei kannata päättää vain siksi että on uusi vuosi tai syksy ja voi aloittaa uuden elämän. Esimerkiksi se tupakanpolton lopetuspäätös..sen pitää lähteä ihan omasta tahdosta liikkelle eikä mistään syksystä vain ajan kohdan tähden..
Olen itse lopettanut tupakanpolton puol vuotta sitten. se on pitänyt, mitä nyt pari kertaa olen sen päätöksen jälkeen kun tarjottu on..
kynsien pureskelua en ole saanut lopetettua. Olen jyrsinyt niitä 5-vuotiaasta ja välillä pitää kuukaudenkin mutta sitten taas sortuu..sen tavan lopettamista en viitsi edes yrittää enää kun ei kuitenkaan onnistu.
Ja on hyvä kertoa perheelle ja ystäville jos jotain aikoo.. Silloin kaikki pitää paremmin ainakin oman kokemuksen mukaan kun on jotain näyttämisen halua että kyllä mä pystyn :) - olen ajatellut...
miksköhän aina kaikki kiva ajoittuu just tuolle mun elämänmuutosjaksolle?Kun olen itseeni suivaantunut ja olen päättänyt aloittaa ihan uuden elämän,niin eikö silloin ala kutsuja tippumaan postiluukusta oikein urakalla.Hyvä alku kaatuu aina uusien naapureiden tutustumisbileisiin,häihin,työkaverin synttäreihin yms.Joka kerta kun olen aloittanut uuden terveemmän elämän,alkaa kauhee biletyskausi just silloin.Mistä ne kaikki tietää että just silloin ei sopis?Mutta kun tää elämä on niin kiiruista ja kamuja ei näe muutenkaan,niin eipä raaski kutsuja torjuakkaan.Lakkaavat pian kutsumasta!
- Jumalan tahdosta...
No voi höh! Tätä te ette kyllä halua lukea läpi! Mutta kirjoitanpa kuitenkin, koska kovan koulun kävin minäkin...jos ei Junnu Wainio ja moni muukin...
Aikanaan, kun tupakoin, kakrut saivat minut tuntemaan syyllisyyttä - siihenhän kuolee, äiti!!! Lopeta se heti!!!
Yritinhän minä lopettaa; purkat, kasetit, ym. tuli käytyä läpi. Himputti, jopa joku ranskalainen "psykoterapeuttikin" kasetteja möi.... No ei toiminut minulla eikä naapurin rouvallakaan.
Löysinpä jostain lehdestä, liekö ollut Voi hyvin, tms. ilmoituksen jostain hypnoterapeutista, joka saattaisi auttaa tupakasta eroon. Kerroin siitä sitten ukolleni, joka sanoi, että: Jos nyt kaikenlaiseen humpuukin haluat rahasi laittaa, niin omapa on häpeäsi!
Kiitos ukolle noista sanoista, sillä ne saivat minut toimimaan! Soitin annettuun numeroon ja sain sieltä ohjeet. Kahden kuukauden päästä tuosta päätöksestä pääsin tupakasta - ja olen ollut nyt tupakoimatta kymmenen vuotta!
Korvien välissähän nuo asiat ovat. Jokainen löytää, jossain vaiheessa, omat konstinsa päästä käsiksi elämäänsä. On monia teitä; hypnoterapia, psykoterapia, homeopatia, logoterapia (muuten, tiedättehän näistä ihmisistä jotka selvisivät Hitlerin vainoista hengissä omalla ajatteluvoimallaan...!??? Olisivat voineet nääntyä sinne...)
Teillä kaikilla on käytössänne voimavarat; ottakaa ne käyttöön ja nitistäkää nuo kummajaiset pois elämästänne - tupakka - alkoholi - ties mitä -
Tai, jos haluatte, nääntykää niiden alle. Teistä itsestänne se on kiinni.
PS. En ole sellainen uskovainen, jonka ajattelit minun olevan ennenkuin luit viestini loppuun. Uskon elämään, ja Jumalaan - joka on sydämissämme. Hän rakastaa kaikkia, ja pitää huolta kaikista. Tarvitsemmeko me muuta pitääksemme huolta itsestämme ja toisistamme? - veikkailija
vaikka semmoinen 5000 euron veto, muistuttaa hommasta jatkuvasti.
Aseta itsellesi hyvä tavoite,itse laitoin 30" farkut eteisen naulakkoon tossa loppukeväästä sekä päätin että noi mahtuu jalkaan synttäreihini mennessä,nyt mahtuu,täytän vuosia kuun lopussa.Sit pitää ruveta liikkumaan,aluksi fillarointi on hyvä,hommaa satulapehmuste niin ei tule takapuoli kipeeksi,jos ja kun alkaa maistumaan toi sykemittari antaa motivaatiota,itse ostin polar F4,85,- instrusta enkä kadu yhtään.
- onnistuin
Olen itse huomannut että pitämällä tarkkaa lukua siitä mitä syö tulee syötyä paljon vähemmän... kannattaa kokeilla, uudessa dietissäkin pysyy paremmin kun tietää, että jos syö muuta niin se pitää kirjata ylös...
- iidea
hyvä idea!
- Elämänmuutos syksyllä...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109;conference=662;posting=22000000018464828
Joillakin menee noin päin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277