korvakoru 9-vuotiaalla pojalla?

mamix4

poikani on täyttänyt alkuvuodesta 9 v. Halusi korvakorun ja annoin nyt kesällä laittaa. Mitä mieltä ootte? nyt kun koulu on alkamassa poikaa jännittää, että kiusaako kaverit.

10

4185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinja75

Mulla poika 10 vuotias ja halusi myös kesällä korvakorun. Mietti myös kavereiden mahdollisia kommentteja ja tuli siihen tulokseen että omasta mielestä koru niin hieno eikä jaksa välittää mitä muut sanovat. Muutamat kaverit jo nähneetkin j a kehuneet että on hieno. eli ei varmaan ongelmaa ja jos tulee jotain, voihan korun ottaa välllä pois kun reikä on parantunut.

• Yin

9 v ja 2 vkoa vanha reikä korvassa. Koulun alku jännittää kanssa mutta ne kaverit, jotka jo on nähneet, eivät oo kommentoineet muuten, ku että voi ku hekin saisivat tai, että on hieno.

Muutama vanhempi ihminen on moittinut (sukulaisia), ei muut.

• pojan, jolla

on ollut 6-vuotiaasta asti molemmissa korvissa korut. ei kiusattu koulussa koskaan, hän on nyt 15. hänen kaksi kaveriaankin kinusivat vanhemmiltaan korviin korut, kun ne olivat niin "cool" :) ja saahan sen korun sitten helposti pois, jos ei enää miellytä myöhemmin.

• mami

Minun poikani otti korvakorun 4-vuotiaana ja ei sitä ole koskaan kiusattu sen takia. Ei muuta kuin tsemppiä.

• jep jepp

omilla pojillani on myös korvis.kummallekkin laitettiin 6vanhana,nyt 7 ja 8v.pelkkää hyvää kommettia on tullut jopa opettajalta!

• lapsesi

osasi pyytää korua? Etkö mielestäsi aika nuorena antanut pojan tehdä itse päätöksen?

• Nuori isä
        lapsesi kirjoitti:

osasi pyytää korua? Etkö mielestäsi aika nuorena antanut pojan tehdä itse päätöksen?

Ikäkysymys on tosiasiassa sivuseikka korvakoruprobleemassa. Ensinnäkin jo kysymyksen asettelu antaa vihiä vanhemmuuden ongelmasta.
        Eikö kysymys loppujen lopuksi siitä että otetaanko korvakorut vai ei? Ei suinkaan siitä, että milloin ne otetaan? Onko 5 v oikea ikä?
        vai 15 v ?

Aina on oikea ikä ottaa jos siltä tuntuu ja vastaavasti päinvastoin. Korvakorut lapsella kuvaa enemmän vanhempia kuin lapsia.
        Lastensa kautta vanhemmat projisoivat omia halujaan ja omia puutteitaan.

Koska eihän lapsi voi olla kypsä tekemään päätöstä, joka koskee oman ruumiin merkitsemistä.
        Ei missään nimessä, kaikki vastuu ja valta on vanhemmilla.
        Ja näin ollen korvakorut tulevat tosiasiassa isälle tai äidille.

• Toldellakin!
        Nuori isä kirjoitti:

Ikäkysymys on tosiasiassa sivuseikka korvakoruprobleemassa. Ensinnäkin jo kysymyksen asettelu antaa vihiä vanhemmuuden ongelmasta.
        Eikö kysymys loppujen lopuksi siitä että otetaanko korvakorut vai ei? Ei suinkaan siitä, että milloin ne otetaan? Onko 5 v oikea ikä?
        vai 15 v ?

Aina on oikea ikä ottaa jos siltä tuntuu ja vastaavasti päinvastoin. Korvakorut lapsella kuvaa enemmän vanhempia kuin lapsia.
        Lastensa kautta vanhemmat projisoivat omia halujaan ja omia puutteitaan.

Koska eihän lapsi voi olla kypsä tekemään päätöstä, joka koskee oman ruumiin merkitsemistä.
        Ei missään nimessä, kaikki vastuu ja valta on vanhemmilla.
        Ja näin ollen korvakorut tulevat tosiasiassa isälle tai äidille.

Kyllä ihminen saa itse päättää mitä korviinsa pistää.

• -Kerts.-

...Minusta ihan hyvä kasvattaa lapsi siten, että SAA OLLA ERILAINEN. Ei tarvitse olla samanlainen kuin muut ja olla ylpeä siitä, että uskaltaa. On myös hyvä tässä asiassa opettaa, että "matkiminen" eli, että muutama muukin hankkii vaikka sen korvakorun sitten niin se on vain ihailun osoitus.

Jos lapsi/nuori ymmärtää erilaisuuden itsessään ja muutenkin niin siitä on hyötyä elämässä. Olisi kamalaa jos omasta lapsestani tulisi rasisti ja hakkaa muita vain, koska heillä sattui olemaan vääränvärinen paita päällä (tämä tietenkin myöhemmällä iällä).

Opettakaa hyvät vanhemmat lapsellenne erilaisuutta ja kuinka hyväksyttävää ja ihailtavaa on kun on erilainen. Kuitenkin pitää tässäkin tietty raja, ettei lapsenne myöhemmällä iällä ole kuin minä, että tahtoo tehdä KAIKEN eritavalla. Myös koulutehtävät, joissa tietyllä tavalla määritetty tehtävä, on kova työ vastustaa kiusausta tehdä tämäkin erilailla.

Korvisasiasta sen verran, että kyllähän sen korvakorun saa pois jos lapsi ei enää tahdokkaan (silloin hyvä keskustella juuri siitä, minkä takia hän tahtoo sen pois ettei hän ole kiusattu koulussa). Toista se on jos tatuoinnin antaa.

Mielestäni hyvä nyrkkisääntö on, että jos lapsi tahto korvikset/korvikset niin hän saa ottaa sellaiset kun on tarpeeksi vanha pitämään huolta, ettei tule tulehduksia ym. Esim. 4-6 vanha mielestäni liian nuori. Itse hankin ensimmäiset korvakorut vasta 15 vuotiaana vaikka nyt olenkin naispuolinen :)

Muistakaa olla avoimia lastenne kanssa ja keskustella asioista :) Onnea!

• otti korvanapin

aikoinaan 9-vuotiaana
      n.14-vuotiaasta lähtien ei ole pitänyt korvakorua.
      Nyt hän on 18v ja otti lävistyksen silmäkulmaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe