Alppimatkoja

SkimbaPoju

Taas se aika vuodesta kun alkaa alppihimo iskeä!

Kokemuksia eri alppimatkajärjestäjistä ottasin mieluusti vastaan. Itselleni on tuttuja sekä YouTravel, Sunski että STS. Millaisia kokemuksia ihmisillä on esim. Elämysmatkojen reissuista tai onko jotain muuta varteenotettavaa valmismatkatoimittajaa. Entä miten on sujunut ensimmäinen omatoimialppimatka... vuokra-auto/julkinen....

olis kiva lukea kommentteja!

7

5166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lautailijatar

Itse olen ollut ainoastaan YouTravelin ja SunSkin matkoilla, mutta sulta kuulisin mielelläni enemmän tosta STS:stä, koska olen miettinyt sitä alppijokeria.. onko se niin, että STS:llä täytyy itse hommata kyyti kentältä kohteeseen?

Jos et ole käynyt sellaisella sivustolla kuin jookoskookos.com, niin kannattaa ehkä pyörähtää. Ne tekee pari matkaa talven aikana, Slovakiaan ja Puolaan ja hinta ei ole paha! En ole siis itse käynyt, mutta miettinyt sitäkin...

• Hanna

Hei Lautaulijatar!
        Kyselit STS-kokemuksista... Olin viime talvena ekalla STS:n alppimatkalla Saalbach:ssa. Matkajokerilla en on ollut, mutta äkkilähdöllä kuitenkin. Hotellin sain valita itse. Hinta ei ollut paha, 600e sisältäen majoituksen aamiaisella ja kolmen ruokalajin illallisella, kenttäkuljetukset sekä 6pv hissilipun. Ja tietysti opaspalvelut, mutta juuri ne tökkivät tosi pahasti. Opas oli ekaa kauttaan töissä ja sen kyllä huomasi. Muutenkin STS toimii ruotsalaisten ehdoilla. Kaikki tapahtumat, päivän hiihtoretket mukaanottaen, tehdään yhdessä ruotsalaisten ystäviemme kanssa, joka ei aina meitä suomalaisia niin innosta. Mutta muuten kaikki toimi ok, voisin lähteä STS:n matkalle uudestaankin. Pääasiassahan myyvät näitä all inclusive-paketteja, jollaisella minäkin olin, aika helppoa kyllä, hissilipun saa jo bussissa ja ruokailut yms.on järjestetty valmiiksi. Meillä illalliset oli läheisessä 4 tähden hotellissa, hinta-laatu-suhde oli todellakin kohdallaan tällä äkkilähdöllä.

• Tiinaz

Jookoskookos.com:n matkoilla on loistava after-ski- ja muu oheismeno, porukka on pääasiassa opiskelijasakkia joten juhlimisesta on välissä vähän vaikea irtautua... Slovakiassa on mukavasti useita rinnekohteita ja majoituspaikkana on hieno Banska bystrican kaupunki. Jos istumalihakset kestää bussissa matkaamista, niin kannattaa kokeilla.

• taavi
        Hanna kirjoitti:

Hei Lautaulijatar!
        Kyselit STS-kokemuksista... Olin viime talvena ekalla STS:n alppimatkalla Saalbach:ssa. Matkajokerilla en on ollut, mutta äkkilähdöllä kuitenkin. Hotellin sain valita itse. Hinta ei ollut paha, 600e sisältäen majoituksen aamiaisella ja kolmen ruokalajin illallisella, kenttäkuljetukset sekä 6pv hissilipun. Ja tietysti opaspalvelut, mutta juuri ne tökkivät tosi pahasti. Opas oli ekaa kauttaan töissä ja sen kyllä huomasi. Muutenkin STS toimii ruotsalaisten ehdoilla. Kaikki tapahtumat, päivän hiihtoretket mukaanottaen, tehdään yhdessä ruotsalaisten ystäviemme kanssa, joka ei aina meitä suomalaisia niin innosta. Mutta muuten kaikki toimi ok, voisin lähteä STS:n matkalle uudestaankin. Pääasiassahan myyvät näitä all inclusive-paketteja, jollaisella minäkin olin, aika helppoa kyllä, hissilipun saa jo bussissa ja ruokailut yms.on järjestetty valmiiksi. Meillä illalliset oli läheisessä 4 tähden hotellissa, hinta-laatu-suhde oli todellakin kohdallaan tällä äkkilähdöllä.

Samanlaisia kokemuksia STS:ltä. Rinneopastuksessa enää iltapäivällä viisi suomalaista ja yksi ruotsalainen ja kaksi opasta.
        Kaikki opastus ruotsiksi.

• SkimbaPoju

Niin siis ilmeisesti tuo mitä STS:n matkoista päälimmäisenä kaikille tuntuu jäävän on tuo yhteistyö ruotsalaisten kanssa....ja siis ruotsinkielinen opas ja muutenkin kaikki kommunikointi pääasiassa ruotsiksi.

Itse en juurikaan käytä opaspalveluja, korkeintaan ensimmäisenä päivänä olen ylipäätäään oppaan mukana ollut, mutta muistaakseni STS:n reissulla puolipäivää riitti, siis opaspalvelut olivat yhtä tyhjän kanssa.

Muutoin STS on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyinen, hotellit ovat kauttaaltaan ihan ok tasoa jne.

Ehkäpä järjestys omien kokemuksieni mukaan on Ytravel, STS, SunSki..... kahden ekan matkalle varmaan joutuu joskus vielä lähtemään, kun järjestäjiä on vaan noin muutama, mutta SunSki ei kyllä houkuttele yhtään...viimekeväinen Madonnan reissu oli jollakintavalla niin huonosti organisoitu, että mieluummin sijoitan rahani johonkin toisen järjestäjän reissuun.

• jeesookoo

Olen ollut kaksi kertaa elämysmatkojen matkalla alpeilla ja molemmat reissut sujuneet hyvin. Jengi nuorekasta ja meno ollu hyvää. Ja muutenkin sellainen sopivan rento mutta asiallinen meno. Eli voi suositella ja varmasti tulee mentyä vielä uudelleen. Tosin omatoimimatkaa myös harkinnut...sen tehneet voi kommentoida kustannuksia.

• SkimbaPoju

mietin vakavasti elämysmatkojen uutuuskohdetta, La Clusaz :ia, ...pitää nyt miettiä..., mutta vaikuttaa vähän semmoiselta mitä itse alpeilla eniten arvostan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe