13.8-06 Sunnuntai

Ja krapulatta ilman viinanhimoa raittiina koko sunnuntain olen ajattelut elää.

15

1294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aahoohoo

Kahesti oon tänä aamuna käyny tupakalla mukamas raittiissa ulkoilmassa ja nyt haisen ku savuliha. Ei uskalla käydä kattomassa peiliin minkä värinen naama on mutta veikkaan että se on joko vihree tai nokisen musta. On nimittäin noita hiukkasia ilmassa - venäläisiä hiukkasia.

Ei tuu hetikään mieleen mitä kivaa venäläiset on suomalaisille antanu. Ne antamiset on ollu aina karumpaa sorttii kuten luotii ja pommin tapasta ja sinkkiämpärii..

Aina ne ite on ollu vonkumassa jotain itelleen - sytykettäköhän ne nyt haluu vai pruittipulloja sammutukseen.

On se yhtä helekattii. Niin iso maa että luulis armeijassaki olevan porukkaa vaikka kusemalla sammuttamaan muutaman hehtaarin metsäpalon - vaan ei. Kai sotilaiden aika menee toistensa potkimisesssa.

Kääntys toi tuuli. Työntäs sen savun Moskovan suuntaan. Eiköhän Putikkaki sillo jo rupeis ynisemään kansallisesta hätätilasta ja vaatis kansainvälistä apuu ku oma nokka mustenis.

Vaan on minussa sen verran talvisodan henkee jotta patiolle meinaan punnertaa ja vaikka konttaan takasi jos koville ottaa. Minuu ne ei nutista. kele.

• paranoidi

Täällä ei ole savua, vaan kaunis sunnuntaiaamu. Raittiina funtsin asioita. Tuli mielen parikin ryhmää suomesta, jotka voisivat mennä pelastamaan niitä metsiä ja eläimiä :)

• alkoholistitar

Täällä sitä yritetään vuodesta toiseen roikkua. Nyt on menossa ehkä paras raittiusyritys koko ikänäni. Muutin paikkakuntaa ja jätin kaiken vanhan(p***an) taakseni. Uudella paikkakunnalla ei ole edes pubia keskustassa! Aah, mikä rauha...Neljäs raitis viikko menossa ja elämä aivan kunnossa. Uskomatonta, miten pian pohjalta nousee, kun tosissaan haluaa. Olen alkanut nähdä kamalia juomisunia. Painajaisia. Pelottaa, jos vielä pitää juoda. Mutta kiitos raittiista päivästä nyt ja kiitos kun jaksoitte lukea :)

• Taistelija-nainen
        alkoholistitar kirjoitti:

Täällä sitä yritetään vuodesta toiseen roikkua. Nyt on menossa ehkä paras raittiusyritys koko ikänäni. Muutin paikkakuntaa ja jätin kaiken vanhan(p***an) taakseni. Uudella paikkakunnalla ei ole edes pubia keskustassa! Aah, mikä rauha...Neljäs raitis viikko menossa ja elämä aivan kunnossa. Uskomatonta, miten pian pohjalta nousee, kun tosissaan haluaa. Olen alkanut nähdä kamalia juomisunia. Painajaisia. Pelottaa, jos vielä pitää juoda. Mutta kiitos raittiista päivästä nyt ja kiitos kun jaksoitte lukea :)

Kuuden viikon raittiuden jälkeen kaksi retkahdusta. Ensin torstaina viiniä ja olutta, ei edes hyvää oloa. Perjantaina oksennellen koko päivä. Eilen kutsui naapurin mökkiläiset grillaamaan ja meni väkeviä, viiniä, siideriä ja olutta sekaisin. Kumma ettei tämän karmeampi olo. Morkkis on ihan kauhea.
        Jos joku keksisi sen viisastenkiven että ei olisi joka hetki pelko että viinanhimo käy ylivoimaiseksi.

• Cettuz!

Ollaan, ja haistellaan venäjän savuja köh, köh, köh. Raittiina sunnuntai menee.

• Papio1

Raittiina tämän sunnuntain ajattelin viettää ja lähteä naisen kansa meren rannalle :)

• ma-sa

Käryä on ilmassa täälläkin asti.Kuuhun päästään ja pommeja on vaikka muille jakaa.Sä suuri ja mahtava.....Ei taida olla siellä porukalla omaa tahtoa?Eikös sitä joskus puhuttu että ne pysty järjestämään hyvän ilman paraatejaan varten, joillain kemikaaleilla.Voisivat kokeilla nyt saadetta.
      No en nyt ala sen takia juopotteleen tänäänkään.Taidan käyttää alkoholipitoiset ikkunanpesuun.

• ambivalenttineN

kämppis lähti ryyppää. Tekis mieli lähtee perään ja unohtaa kaikki tää paska ja antaa vaan mennä. Mutta sitäkö mä halusin elämältä? En. Mä halusin elämältä jotain hyvää ja kaunista mutta sainkin rumaa ja ankeaa. Ja kun kämppis lähti niin munkin tekis mieli tehä tästä kaikesta vielä rumempaa ja heittää kaiken hukkaan. Mutta saisinpa edes sillon olla yhdessä jonkun kanssa. Nyt oon yksin ja mietin vaan kaikkee tätä paskaa. Jos lähtisin kämppiksen mukaan, ei tarttis enää olla yksin eikä ajatella ankeaa työtä. Mutta ei Jumala luonut ihmistä siks, että ihminen joisi elämänsä pilalle. Kaikikka on joku tarkotus ja uskon, että myös mulla on ennemmin tai myöhemmin tarkotus tässä maailmassa. Enkä tosiaan usko, että mun tarkotus on juoda elämäni pilalle. Mutta tuntuu että mun elämä on niin ankeaa ja rumaa enkä kestä enää. Sattuu niin paljon.

• Hyvin nukutun yön jälkeen olen samoissa aatoksissa "Ja krapulatta ilman viinanhimoa raittiina koko sunnuntain olen ajattelut elää." Huomenta kaikille!

• Oskari2

Ethän Sina ole yötä nukkunut. Sinä olet nukkunut lähes koko päivän. Aamulla aloitit.
        Kaikella ystävyydellä.

• Oskari2 kirjoitti:

Ethän Sina ole yötä nukkunut. Sinä olet nukkunut lähes koko päivän. Aamulla aloitit.
        Kaikella ystävyydellä.

Tuo mun "yö" alkaa silloin kun nukun pitempään, päiväunoset saatan ottaa illalla yhdeksän aikaan jne. Uniryhmi on vähän sekaisin, tuota niin, olemmeko kirjoittaneet koskaan s-postia keskenämme? Tämä ei nyt kuulu ketjun aiheeseen mutta ajattelin vaan kysäistä ja vastauspakkoa luonnollisesti ei ole.

• Papio1
        raitis kirjoitti:

Tuo mun "yö" alkaa silloin kun nukun pitempään, päiväunoset saatan ottaa illalla yhdeksän aikaan jne. Uniryhmi on vähän sekaisin, tuota niin, olemmeko kirjoittaneet koskaan s-postia keskenämme? Tämä ei nyt kuulu ketjun aiheeseen mutta ajattelin vaan kysäistä ja vastauspakkoa luonnollisesti ei ole.

Terve!

Kuka sen määritttelee ja onko se senaatissa kuulutettu, mikä on ns. normaali vuorokausirytmi?

Mitä jos kaikki rupeasivat elämään "päivävuorotymiä"? Silloinhan sairaalat olisivat kiinni, kaupatkin iltaisin, kaikki huvittelupaikat, taksit, julkinen likenne etc. Koko syteemi menisi sekaisin, ei edes palokunta tai polisii toimisi.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä ns. normaalista vuorikausirytmistä poikkemista arveluttavaksi asettamista. Ikäänkuin yötyötä tekevät olisvat lasikempia. Sanotko sen yövuorosta tulevalle yösairaanhoitajalle, "yökölle"?

Itse olen työni puolesta joutunut/saanut elää iltaan ja iltayöhön painottunutta elämää. Olenkin ehdottomasti ilta- ja yöihminen ja myöhään illalla parhaimmmassa vireessä.

• Oskari2
        raitis kirjoitti:

Tietysti olen kovin imarreltu, kun kysytään kirjeenvaihtokaveriksi.
        Joskus minulla niitä kirjeenvaihtajia on ollutkin, mutta ne ovat etupäässä olleet naisia, sekä tapahtuneet ennen avioliittoamme.

Vakavasti puhuen, olisi tietenkin mukava vaihtaa muutamia ajatuksia, koska olen ollut mukana häiriköimässä jo aika pitkään.

Sähköpostiosoite on: oskarsson@suomi24.fi

En kiukuttele, vaikka joku muukin joskus kertoisi ajatuksiaan minulle sähköpostiini.

• Suotuulia

Täytyy sanoa, että olen viettänyt sunnuntaipäivän netin äärellä ja lukennut viestiketjuja.
      Olen taistelija-joka taistelee raittiista päivästä tänään. Eilistä ei ole ja huominen on huomenna. Tänään olen raitis.

• Kyllä se muuten seuraava päivä jo on helpompi, aivan oikein tästä päivästä on kysymys. Raitista päivän jatkoa sinulle ja kaikille raittiutta haluaville myös.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5530
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2417
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1695
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1667
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1436
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      11
      1227
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      329
      1208
    9. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1205
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    Aihe