Olen suunnittelemassa linnun hankkimista.
Joskus on ollut neitokakaduja ja undulaatteja, nyt haluaisin jonkun isomman.
Hinta alle 100 euroa kasvattajalta.
Suunnilleen neitokakadun kokoinen.
Haluaisin vain yhden, jotta tulisi kesympi, saisi olla päivässä monta tuntia vapaana.
Olen ajatellut rosellaa, mutta onko kalliskin ?
Entä oppiiko matkimaan?
Mitkä lajit oppivat helposti matkimaan?
Kiitos niille jotka viitsivät vastata.
Mikä lintu sopisi ?
1
449
Vastaukset
Mitään isoa papukaijaa ei saa oikein alle 500 euron, ne on just näitä neitsikoita ja undulaatteja. Araset ja kaijaset voivat olla tuon alle, mutta ovat neitokakadua pienempiä. Rosellat maksavat varmasti yli tuon satasen, samoin kuin loistokaijat ja muut sellaiset. Rosellat eivät juurikaan kesyynny eivätkä puhu juuri ollenkaan. Neitokakadujen ja undulaattien olen kuullut oppivan puhumaan, ja nämä taituripuhujat ovat sitten jo niitä jakoja ja amatsoneita, jotka maksavat 1000-2000 €.
Mikset ottaisi käsinkasvatettua neitokakadua? Se on todella kesy ja nuorena otettuna se voi oppia puhumaan ja matkimaan vihellyksiä ym. Mutta tuo matkimaan ja puhumaan kykeneminen on surkea peruste linnunhankinnalle itsessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076