Tiedättekö kuinka paljon maksetaan suomenhevosista eu-tukea ja maksetaanko sitä esim.ruunista vaan vain tammoista ja varsoista?
EU-TUET
5
4229
Vastaukset
- rapu1981
Ehkä mun ei kannattais vastata sulle kun en tiedä ihan varmasti.. muistaakseni sitä eu tukea maksetaan kaikista hevosista jopa lämminverisistä mutta jotta saat noita tukia pollesta/ polleista sulla pitää olla tarpeeksi maata mutta koita käydä sivulla www.google.fi sieltä varmaan löytyy tarkempaa tietoa mulla kun on niin kanan muisti.
- glowy
suomenhevosista tietääkseni maksetaan enemmän kuin lämpösistä ja poneista. Siitosikäisestä tammasta maksetaan enemmän kuin oriista tai ruunasta. hevosia on oltava enemmän kuin 1 ja peltopinta-alaakin on oltava.
- Notre Damn
Saat EU-tukea hevosesta, jos sulla on niitä enemmän kuin kaksi ja hevosta kohden laidunmaata löytyy hehtaari. Suomenhevosesta saa tukia enemmän kuin muista roduista.
- nippulatieto
3 ha kun on peltoa saa tukia.
Tukea saa, 1-3v varsasta (sh tai lv, muistaakseni 0,5 tai 0,6 eläinyksikköä), vanhemmasta suomenhevosesta (mielestäni ei saa ruunasta, mutta kannattaa varmistaa asia) 0,85 eläinyksikköä, siitostamma (sh tai lv) 1 eläinyksikkö.
Alle yhden eläinyksikön jääviä määriä ei makseta.
Tukien takia EI kannata hevosia pitää.- jpks
sh-ruunista saa myös tuet.Tuet eivät ole tänä päivänä isoja,kuten eu:n alkuaikoina olivat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241577
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076