Onko kenelläkään kokemuksia että hevoselle / ponilla tulee ruoka ulos jaloista? On vuohiskuopassa sellainen haava tai rupi? Miten toipuu? Ongelmia? Kertokaa jos olette kuulleet jotain.
Ruoka läpi jaloista?
4
3037
Vastaukset
- unique2
Mun hepalle tuli kesällä, kun kulki kengättä. Sit yks setä vaitti että jos on kauan ollu kengät ni kavio alkaa "parantumaan ja palautumuaan" kenkien haitoista jaloissa ja alkaa tottumaan ilman kenkiäkin kävelyyn. Jotenkin se kaviomekanismi alkaa paremmin toimimaan ja kaikki ylimääränen mössö mikä on kertyny kenkien olleessa märkii ulos. Ei mitään haitannu, oli vaan kummallisen näkönen tapaus. Voihan niitä kohtia putsata ettei tulehdu, mutta en mä ainakaan pahemmin niitä sillon putsaillutkaan. Parani itestään.
- glowy
tietyt rehut saattavat märkiä ulos hevosten jaloista... kuten aiv rehut, liiallise kivennäiset, vitamiinit ym. tuttavan hevosella alkoi vuohis nivelet turvota, nivelten lisäksi vuohis kuopista tihkui ihon läpi keltaista eritettä... tällaisessa tilanteessa olisi hyvä jättää hevonen pelkälle kuivalle heinälle joksikin aikaa ja seurata tilannetta.
- olivia p
saattaa tulla hevosen jaloista ulos. Myös vitamiinit ja kivennäiset liian suurina annoksina annettuna. Kaura erittäin valkuaispitoista, jos puttesi ruokavaliossa mielestäsi kovin paljon kauraa, kannattaa osaa koittaa korvata vähemmän valkuaista sisältävällä rehulla. Kuten edellisessä viestissä, ehdottaisin, että tuossa tilanteessa jättäisit hevosen pelkälle heinä-vesi-ruokinnalle ja seuraisit tilannetta, kokeilisit mistä hevonen mahdollisesti reagoi tuolla tavoin.
- kaura läpi
Mun hoitohevoselta tuli kaura ihuttumana ihsota läpi, kun jätin kauran pois ja vaihdoin sen black horse-rehuun myös iho ongelmat hävisi!
hevosilla on ihan samalla tavalla allergioita kuin ihmisilläkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041781
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421514
- 991445
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751148- 691031
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään171009Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181005