Mikähän mahtaisi olla mielestäsi tämän muista eläimistä radikaalisti poikkeavan olennon tarkoitus,noin ikäänkuin lajina ajatellen?
Tarkoitan sitä että ilma oli täysin vapaa elementti kunnes ensimmäiset lentoliskot ja linnut ilmaantuivat.Mikä lopulta on ihmisen ekologinen lokero,mikä elementti on vielä täysin koskematon?
Ihmisen tarkoitus
3
287
Vastaukset
- selvästi monipuolisuus.
Ihminen lienee ainoa olento joka on levinnyt
joka paikkaan navoilta päiväntasaajalle ja
havittelee jopa Marsiin.
Riisuu/pukee turkkinsa ja lämmittää/jäähdyttää
asuntonsa.
Syö kaikkea, tekee tarvittaessa ruokansa keinotekoisesti.
Eli:
Kun muut olennot tarvitsevat "valmiin" ekologisen
lokeron, ihminen tarvittaessa tekee omansa itse. Ihmisen tarkoitus on säilyä hengissä ja lisääntyä, elikkä ihan samat tarkoitukset/tavoitteet niinkuin muillakin eläimillä tosin hengissä selviytymisen tavat ovat vähä erillaisia ;)
- ......................
Käytän mielikuvitustani:
Ihmisen funktio on siirtää kollektiivista tietoisuuttaan eteenpäin ja etsiä sosiaalisilla kokeiluilla stabiilia, järkevää ja eteenpäinkehittyvää yhteiskuntamallia jossa kuitenkin on pitkälle saattelevaa dynamiikkaa.
Tällä taipaleella yksittäiset ihmiset antavat voimansa erilaisille -ismeille jotka nousevat ja kaatuvat sen mukaan kuinka toimiva tuo malli on. Samalla latentti logiikka - luonnonvalinta - säätää millaisin harppauksin tämä sosio-tekninen evoluutio tapahtuu. Joskus se tarvii massatuhoja että pioneerihenkiset pääsevät nousemaan, joskus se tarvii stabiileja vaiheita että sosiorakenteet ja tekninen kehitys edistyvät.
Mihin tämä johtaa?
Menee niin pitkälle etten uskalla arvatakaan. Kenties avaruudenvalloitukseen, kenties utopiaan maan päällä, kenties johonkin tyystin erilaiseen. Riippuu siitä mikä linja toimii parhaiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471