Olimme ystäväni kanssa niin naiiveja, että luulimme ettei uskovaisten keskuudessa ole ollenkaan homoja.Mutta näiden keskustelujen myötä minulle on valjennut, että heitäkin on.
Ajattelisin itse, että se lienee raska risti niille, joille se on annettu.Koska Raamatun mukaan
sitä ei saa toteuttaa koska se on syntiä.
Olisi mielenkiintoista saada tähän kommentteja, heiltäkin jotka kokevat olevansa homoja.En perustanut tätä ketjua tuomitsevalla mielellä, älkää käsittäkö väärin.Tämä on vajavainen ymmärrykseni.
Homous
13
1300
Vastaukset
haluaisin esittää syvimmän kunnioitukseni Mario Bergnerille, ex-homolle, joka kirjassaan "Rakkauden uusi suunta" (engl. Setting Love in Order) kertoo vaelluksestaan homo-identiteetistään heterouteen. Kova juttu jo sinänsä, kun kaapista tuleminenkin on yleensä niin vaikeaa.
Mutta kirjassaan Mario käy prosessiaan läpi niin vakuuttavasti, että oma rikkinäinen heteroidentiteettinikin sai vahvistusta. Siellä ollaan syvällä minuuteen liittyvissä ilmiöissä. Ilmeisesti kaikilla tämä prosessi ei onnistu - seksuaalisuudessahan on kysymys valtavista sisäisistä voimista. Mutta mitäs Jeesus sanoikaan kamelista ja neulansilmästä...?Uskovaisen ei tulisi ajatella ettei keskuudessamme ole
- homoja
- alkoholisteja
- nistejä (huumeita tai huumausaineeksi luokiteltavien lääkeaineitten käyttäjiä)
- hiv positiivisia
- eläkeläisiä
- työttömiä
- mielenterveyspotilaita (.... jos oikein tarkaan tutkittaisiin niin kukaan ei saisi terveen paperieta....aforismi jonka alkuperästä ei tietoa...)
....
Kaikki mikä ihmisyyteen liityy on keskellämme, mutta miten kohtaiseimme sen erillaisuuden?- Eräs vl
hys hys; keskuudessamme on ihmisiä laidasta laitaan.Niin on hyvä.Armo kuuluu nimenomaan juuri syntisille ja särjetyille.Kuten kaikille ihmisille maailmassa.Mutta palaisin tuohon homojuttuun.Olimme nimittäin niin nuoria ja kokemattomia, ettemme tulleet ajatelleeksi että uskovaisten keskuudessa olisi homoja.Nyt kun olen lukenut heistä tarkemmin faktatietoa ,ajattelen toisin.Hys hys olet käsittänyt aloitusviestini
TÄYSIN VÄÄRIN. Eräs vl kirjoitti:
hys hys; keskuudessamme on ihmisiä laidasta laitaan.Niin on hyvä.Armo kuuluu nimenomaan juuri syntisille ja särjetyille.Kuten kaikille ihmisille maailmassa.Mutta palaisin tuohon homojuttuun.Olimme nimittäin niin nuoria ja kokemattomia, ettemme tulleet ajatelleeksi että uskovaisten keskuudessa olisi homoja.Nyt kun olen lukenut heistä tarkemmin faktatietoa ,ajattelen toisin.Hys hys olet käsittänyt aloitusviestini
TÄYSIN VÄÄRIN.Homot,lesbot, narkkarit, alkoholistit ovat osa elämää. Ne on mailmassa sitä jo siinä vaiheessa kun ollaan potkuhousuissa. Mikäpä mailmassa suojaisi tälläisiltä asioilta? Ei ainakaan yhteisö?
Kukaan mailmassa (tarkoitan siis mailmassa) elävä ei voi tätä lapsellista asennetta - ei tämmöisiä ihmisiä ole olemassakaan tai ei ainakaan lähipiirissä ...säilyttää kovinkaan pitkälle nuoruuteen. Kyllä kaikki tietää että entisiä ja nykyisiä narkkareita mahtuu elämään niin omiin kuin muidenkin kaveripiireihin. Kyllä tiedettään kenen äiti tai isä on entinen tai nykyinen juoppo... ne on asioita jotka mailmassa ovat julkisia toisin kuin vl keksuudessa kukapa sanoisi ääneen olevansa entien narkkari? EN ole KOSKAAN kuullut mutta uskon heitä olevan keskuudessamme (VL keskuudessa).
"ettemme tulleet ajatelleeksi että uskovaisten keskuudessa olisi homoja."Tässä kiteytyy erittäin hyvin se ajatus jota itse hain toisella sanavallinnalla: Sinä et tullut ajatelleeksi..."olimme niin naiveja"
Itse ajattelen että uskovaisen ei tulisi olla niin naivi että ajattelisi ettei uskovaisissa ole sitä tai tätä....
Uskovaiset ovat jonkin lainen otanta yhteiskunnasta/ihmisistä ja tähän joukkoon mahtuu paljon "ominaisuuksi" joita emme tule ajatelleeksi.
Hämentävää on kun joutuu napit vastakkain asian kanssa johon ei ole ennen törmännyt... Ja tässä se vaikeus niemn omaan piilee mitä sitten...
kuvitteellisia esimerkkejä:
- törmäät ensimmäistä kertaa homoseksuaalisuuteen toteatko.... ei uskovainen voi ola homo?
- torämäät hiv positiiviseen .... eihän se voi olla mahdollista että sulla on hiv kun...?....
Kuitenkin normaalia elämää sullekin on se että kohtaat sen lapsttoman? Eikö?hyshys kirjoitti:
Homot,lesbot, narkkarit, alkoholistit ovat osa elämää. Ne on mailmassa sitä jo siinä vaiheessa kun ollaan potkuhousuissa. Mikäpä mailmassa suojaisi tälläisiltä asioilta? Ei ainakaan yhteisö?
Kukaan mailmassa (tarkoitan siis mailmassa) elävä ei voi tätä lapsellista asennetta - ei tämmöisiä ihmisiä ole olemassakaan tai ei ainakaan lähipiirissä ...säilyttää kovinkaan pitkälle nuoruuteen. Kyllä kaikki tietää että entisiä ja nykyisiä narkkareita mahtuu elämään niin omiin kuin muidenkin kaveripiireihin. Kyllä tiedettään kenen äiti tai isä on entinen tai nykyinen juoppo... ne on asioita jotka mailmassa ovat julkisia toisin kuin vl keksuudessa kukapa sanoisi ääneen olevansa entien narkkari? EN ole KOSKAAN kuullut mutta uskon heitä olevan keskuudessamme (VL keskuudessa).
"ettemme tulleet ajatelleeksi että uskovaisten keskuudessa olisi homoja."Tässä kiteytyy erittäin hyvin se ajatus jota itse hain toisella sanavallinnalla: Sinä et tullut ajatelleeksi..."olimme niin naiveja"
Itse ajattelen että uskovaisen ei tulisi olla niin naivi että ajattelisi ettei uskovaisissa ole sitä tai tätä....
Uskovaiset ovat jonkin lainen otanta yhteiskunnasta/ihmisistä ja tähän joukkoon mahtuu paljon "ominaisuuksi" joita emme tule ajatelleeksi.
Hämentävää on kun joutuu napit vastakkain asian kanssa johon ei ole ennen törmännyt... Ja tässä se vaikeus niemn omaan piilee mitä sitten...
- törmäät ensimmäistä kertaa homoseksuaalisuuteen toteatko.... ei uskovainen voi ola homo?
- torämäät hiv positiiviseen .... eihän se voi olla mahdollista että sulla on hiv kun...?....
Kuitenkin normaalia elämää sullekin on se että kohtaat sen lapsttoman? Eikö?Tämä jäi tuosta vielä puuttumaan että meillä on joku olettama.... vl uskovainen ei voi....
Oletamme ettei uskovaine voi saada hiv koska hän ei harrasta irtosuhteita ym... josta sen voisi saada. Kuitenkin on niin että uskovainen voi ja lankeaa ja voi saada hiv irtosuhteesta... Näistä irtosuhteista syntyy myös lapsia avioliiton ulkopuolelle.... -> synti kuin synti kaikki voidaan upottaa armon mereen parannuksen kautta -> ihmnen on vl mielsestä uskovainen mutta se ei muuta miskikään toisiasioita -> henkilö on voinut saada hiv tai lapsen joka ei ole syntynyt avioliitossa...ennen vanhaan näitä sanotiin äpriksi.... onneksi tänäpäivänä lasta ei kuitenkaan panna kärsimään aikuisten toilailuista.....
Yhtä lainen olettama on ettei uskovainen ei voi olla homo kun raamattu sen kieltää (en halua väitellä tästä väiteestä enkä ota kantaa sen oikeellisuuteen).... emme voi näin ajatella kun homoseksuaalisuus on tunettu jo raamatun aikana joka on kautta aikojen esiintyvä ilmiö...Se tiedetään osaksi ihmiskuntaa... ja vl ovat osa tätä ihmiskuntaa... mikä tämän ilmiön poistaisi vain osasta ihmiskuntaa ->usko? ->
Uskovaisuus ei ole tehnyt vl pyhimyksiä eikä synnittömiä -> emme voi olettaa että uskovaisuus sinänsä olisi tae siitä ettei mailmalliset ilmiöt olisi kohdanneet jotakin uskovaista keskuudessamme.- hyshys2
ja huumeiden käyttäjiä ei ole vl:n parissa
- Eräs vl
hyshys kirjoitti:
Homot,lesbot, narkkarit, alkoholistit ovat osa elämää. Ne on mailmassa sitä jo siinä vaiheessa kun ollaan potkuhousuissa. Mikäpä mailmassa suojaisi tälläisiltä asioilta? Ei ainakaan yhteisö?
Kuitenkin normaalia elämää sullekin on se että kohtaat sen lapsttoman? Eikö?Kuule hyshys.Minä todella tunnen ihmisiä laidasta laitaan.Et usko, miten paljon tunnenkaan ja keitä.
En ole tynnyrissä kasvanut.
Toivottavasti meni perille. - Hetero.
hyshys2 kirjoitti:
Mitens niiden alkoholisten ja huumeongelmaisten nytten käy, jos/kun he lukee juttujanne teidän vl foorumissa. Kuka silloin menee kadotukseen?
Muuten, meinaako joku sitä, että mm.homot on vasta tällä vuosisadalla/tuhannella tulleet? Varmasti heitä on ollut siitä asti kuin ihmiset ilmaantui maan kamaralle.
Kauheaa ahdasmielisyyttä, muuta ei voi sanoa! Mitens sitten, jos nyt kävis niin, että vl perheeseen syntyy lapsi, joka myöhemmin identtiteettiänsä etsiessään huomaa olevansakkin homo! Hylkääkö silloin vanhemmat oman lapsensa, vai mitä poloiselle sitten käy? Varmasti jotenkin käy, kun heitä kerta ei ole vl parissa.
Todella julmaa! Eräs vl kirjoitti:
Kuule hyshys.Minä todella tunnen ihmisiä laidasta laitaan.Et usko, miten paljon tunnenkaan ja keitä.
En ole tynnyrissä kasvanut.
Toivottavasti meni perille.Mulle se ei anakaan ole mikään uutinen?
hyshys2 kirjoitti:
Tiedän ainakin yhden entisen puhujaveljen joka säännöllisesti retkahtaa ja sitten taas tekee parannusta = tuurijuoppo.... joten hän varmaan ei juomakausinaan täytä kriteeriä uskovainen mutta kuivina kausina kulkee vl parissa ....
että näin
Entisiä huumeiden/lääkkkeiden käyttäjiä ihan varmasti löytyy ja olen varma että nuoristamme osa on kokeillut muutakin kuin tupakkaa .... en lähde arvioimaan onko nämä kokeilijat sitten uskovaisia vai ei, ei ole minun asiani....
- tarkoituksenmukaista
useasti, kun ei tunne ihmisiä, sitä kuvittelee naivisti uskovaisista vaikka mitä ideaalia, mikä ei vastaa todellisuutta.
Et ollut tuntenut homoja ja vasta näiden keskustelujen myötä olet ymmärtänyt, että uskovaisissa on myös homoja.
Silloinhan ovat nämä keskustelut olleet tarkoituksenmukaisia siinä asiassa että olet saanut silmäsi avoimiksi yhden uuden asian suhteen :)
On vielä useita uskovaisia, jotka kuvittelevat uskovaisten olevan ideaaleja... Tiesitkö, että useamman vuoden on sellaisilla noin alle 35 vuotiailla uskovaisilla ollut huumeet tärkeitä: niistä ei ole tullut krapulaa ja muut eivät ole tajunneet, että eivät ole selvinpäin... Minulle se oli järkytys, kun kuulin siitä. Kun maksatulehduksesta ja hepatiitista uskovainen narkomaani joutuu sairaalaan, niin vanhemmat valehtelee muille uskovaisille syyksi jotakin muuta kuin huumeet... Aika yleistä nykyään Keski-Suomessa ja Etelä-Suomessa uskovaisien keskuudessa.
uskovaisen joukossa rehottaa vapaa seksi, huumeet, alkoholismi ja kaikki muutkin asiat. Niistä ei vain puhuta oikeilla nimillä.
Homojakin meissä on paljon.- Betoniporsas
oikein rehottaa.
- Sentinel
... sillä mikäli rehottaisi, emme puhuisi enää Uskovaisista. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471