Olen ajatellut ostaa Fiesta van turbo dieselinä. Onko jonkulla kokemusta sen käytöstä. Suurimpia syitä on polttoaineen pieni kulutus 3,8l/100km -.
Miten autolla sujuisi esim lapin reissut? 2500 km reissuun tarvittaisiin polttoainetta n. 100 l - arvo n. 100€.
Uusi Fiesta van TDi
3
1292
Vastaukset
- isompi...
Entisenä Fiestan omistajana (vm.-04, 1,6 bensa) neuvoisin tuollaisille reissuille pykälää isompaa autoa: Fiestan kokoluokassa kun on melkein järjestäen kaikki autot tehty enemmän kaupunki- kuin maantieajoon. Tämä näkyy mm. sisälle kantautuvassa metelissä ja lyhyissä vaihteiden välityksissä.
- FocusII
Joo, ei se välttämättä ole oikea auto lapinreissuun. Etenkin jos pitkät reissut ovat yleisiä. Yksin ajettavaan työmatka- ja hyötyajoon tämä on kyllä varsin mainio kulkupeli. Diesel-/käyttövoimavero on "naurettava", koska se lasketaan pakettiautoksi ja veroksi taitaa tulla jotain 40€/vuosi. Tuon rahan saa takaisin jo todella pienellä ajomäärällä. Muutama tankillinen ja veroon menevä raha on "saatu takaisin"...
- nismomies
työmatka autoksi tuota olen ajatellut kanssa, päivässä tulee n.60km maantiellä ajoa.
mitenkäs onko kenelläkään kokemusta minkälainen arkku toi on talvella?
onko lisälämppäri pakollinen varusta?
tm 6/05 pitäis olla juttua autosta joten pitänee lähteä käymään kirjastossa joku päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309