Miten valmistan naan leipää ihan tavallisessa sähköuunissa, jotta saisin siitä mahdollisimman alkuperäisen oloista ja makuista? Ohjetta kehiin myös taikinalle!
naan leipä
6
15398
Vastaukset
- löytyi
googlettamalla, jossa käytetään tavallista uunia (grilliversioita löytyy kanssa)
monissa ohjeissa yhtenä ainesosana jugurttia, ei tässä
Muista, että 1cup on noin 2,5dl
http://www.hindustanlink.com/recepiet/naan.htm Ohessa yksi Naan leipien ohje. Ohje on peräisin suomalaisen ruokakulttuurin kovasta ytimestä, eli Pirkka- resepteistä ;>) Olen tehnyt tällä systeemillä Naan-leipää itsekin ja olivat kuulemma kanssa-aterioitsijoidenkin mielestä syötäviä. Alkuperäisyydestä en sitten uskalla sanoa yhtään mitään. Ainakin täällä Helsingissä intialaisravintoloissa Naan-leipien maku ja ulkonäkö vaihtelee huomattavasti.
Naan-leivät:
(8 annosta, á 70 g)
Taikinajuuri:
1 dl maitoa
1 1/2 dl maustamatonta jogurttia
2 dl vehnäjauhoja
1/2 ps (2 tl) kuivahiivaa
1 tl sokeria
1/2 tl suolaa
Lisäksi:
1 kananmuna
3 1/2 dl vehnäjauhoja
25 g voita
Voiteluun:
voita
Sekoita maito ja jogurtti. Lämmitä seos 42-asteiseksi. Yhdistä kuivahiiva, sokeri ja suola vehnäjauhoihin, sekoita maito-jogurttiseokseen. Anna taikinajuuren kohota 20 minuuttia lämpimässä paikassa. Lisää taikinaan vatkattu kananmuna, sulatettu rasva ja vehnäjauhot. Alusta taikina tasaiseksi. Paloittele taikina 8 osaan ja painele pyöreiksi, ø 12 cm:n leiviksi. Nosta leivinpaperin päälle pellille, kohota 10 minuuttia ja paista 225-asteisessa uunissa 8-10 minuuttia. Voitele kuumat leivät sulatetulla rasvalla, peitä leivinliinalla ja tarjoa lämpiminä.- ssalsku
naan-leipää saa myös kaupasta.
valkosipuli naan-leipää ja ihan tavallista.
valmistetaan mikrossa noin minuutti.
olen maistanut ja hyvää oli.- kakinski
mutta se kaupan naan-leipä on tajuttoman suolasta ja ihan pullan tuntuista... Ei ole mun mielestä naan-leipää nähnykään se mössö...
- -M-
Kaupan Naan-leivällä ei oo mitään tekemistä kunnon Intialaisella Naanilla! Mun mielestä oli liian suolaista ja koostumukseltaan ihan vääränlaista!
- paistinpannukin käy
-M- kirjoitti:
Kaupan Naan-leivällä ei oo mitään tekemistä kunnon Intialaisella Naanilla! Mun mielestä oli liian suolaista ja koostumukseltaan ihan vääränlaista!
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/28716/Naanleipä
ripottelin kurpitsaöljjyä pinnalle ja vähemmän suolaa /sokeria taikinaan .
Meille kelpas , eikä nämäkään hassumpia
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/leivonnaiset_l_p/fi_FI/naan-leivat/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873196
- 883033
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191822- 281722
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331345- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309