Onko kukaan työharjoittelussa välivuoden aikana (lukion jälkeen)?
Voiko harjoittelemaan päästä teoriassa mihin vaan? Kertokaa kokemuksia tai jos muuten tiedätte, esim. mihin voi hakea, miten ja millaista oli? Kiitos vastaajille.
Työharjoittelu
2
718
Vastaukset
- Nirna
pidän toista välivuotta, en tosin mielelläni. Aiemmin olin kouluavustajana, työ oli kahvinkeittoa, liikuntatunneilla auttelua ja askartelujen alustamista kopiointia.
Nyt olen avustamassa eläinlääkäriä.
Etenkin kunnat ottavat avosylin ilmaiset harjoittelijat vastaan, koskei heille tarvitse maksaa mitään, työmarkkinatukea lukuunottamatta. Ja kunnei ole ammatillista koulutusta, ei tarvitse maksaa edes 8 euron "bonusta". - bra bra
Itse olin puoli vuotta työharjoittelussa paikallisella radioasemalla, koska media-alan opinnot kiinnostavat. En voi muuta kertoa, kuin positiivisia kokemuksia. Työt eivät todellakaan olleet siivousta tai mappien järjestelyjä, vaan oikeasti pääsin haastattelemaan ja toimittamaan juttuja. Loppuvaiheessa olin kuin kuka tahansa työntekijä.
Oppiminen tapahtui käytännön kautta, joten tunnen saaneeni vuodesta enemmän irti kuin oisin voinut kuvitellakaan.
Työharjoittelu avasi silmäni siinä määrin, että todellakin tämä on se ala, jossa haluan tulevaisuudessa vaikuttaa.
Muistelen luultavasti 6kk työharjoittelua ilolla koko lopun elämääni! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743032
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191732- 241667
- 271661
- 201620
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283