Häkin siivous jätteet

Säikähdin!

Tässä kesäisinä iltoina mieheni kanssa ihmettelimme, että onpas tullut noita koiperhosia sisälle kun pidetään terassi ovea auki.Niitä sitten muutaman iltana tapettiin katosta ihan urakalla, olivat siellä parittelemassa.

No nyt sitten eilis iltana siivottiin lintu häkkiä normaaliin tapaan eikä siinä mitään. Sitten aamulla menin keittiöön ja ihmettelin kun katossa on kellertäviä pieniä toukkia ja kappas välähti, että ne on koin toukkia...ja arvatkaapas missä ne koit pesi, no lintujen jäte puru laatikossa tiskipöydän kaapissa.

Luin sitten netistä että koit saavat ravintoa luonnossa lintujen pesimä jätteistä...apua!...nyt ihan v###taa kun ollaan oltu taliaivoja ja säilötty niitä puruja siinä laatikossa, ja sitten aina tyhjennetty se laatikko piharoskiin. Suoraanhan ne olisi pitäny laitta pussiin ja roskiin, joka siivous kerran jälkeen.

Siis älkää säilökö lintupuruja (mörttiröpö) mihinkään, kesällä voi nimittäin lentää koit sisälle ja keksiä ruveta siellä muhimaan pimeässä laatikossa tiskipöydän alla. Kylläpä nyt on tuholais torjunnat käynnissä, onneksi huomattiin ajoissa...

Sama ongelma oli keväällä ollut anopilla omien undulattiensa kanssa, siksi keksittiinkin nopeasti että ne on meilläkin menny puru laatikkoon kun soitettiin anopille ja kysyttiin teakemmin siitä sen koi härdellistä...

2

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari T

Minä pidän kanarialinnuilla häkissä alusena aikakauslehden sivuja. Kun siivoan aluset pari kertaa viikossa niin vien ne muiden roskien mukana välittömästi kerrostalon energiajätelaatikkoon. Näin ei tule asuntoon mitään ikäviäviä syöpäläisiä.

• pesään...

poltan lintujen alla olevan sanomalehden jätöksineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe