Jos jumala on olemassa

EeroR

Jos on olemassa jumala joka tahtoo minun huomaavan olemassaolonsa, hän varmasti ottaa minuun henkilökohtaisesti yhteyttä sellaisella voimalla että ihan varmasti kuulen ja tiedän mistä on kyse. Kaikkivaltiaan olennon ei tarvitse leikkiä piilosta.

Toistaiseksi tällaista yhteydenottoa ei ole tullut, enkä sitä ihmettele. Mitä minun uskoni tai epäuskoni voisi antaa tai ottaa pois niin järisyttävän mahtavalta olennolta? Jos sellainen nyt siis on.

Näin ollen voinen hyvällä omallatunnolla keskittyä yksinomaan tähän arkiseen ja maalliseen elämääni ja tarkastella maailmaa ilman sen kummempia ennakko-oletuksia siitä onko täällä jumalia vai eikö.

Tuntuu vaan vähän oudolta kun täällä on niin paljon ihmisiä jotka paasaavat siitä miten pitäisi "ottaa Jeesus sydämeensä" tai langeta polvilleen ja rukoilla että saisi syntinsä anteeksi. Ja sitten on niitä jotka kauhistelevat maailman vääryyttä ja kuinka me ihmiset eletään jumalan tahdon vastaisesti. Höpö höpö! Jos jumala on kanssani eri mieltä siitä miten minun tulee elää, hän varmasti tekee asian hyvin selväksi. Ei minun tarvitse alkaa sattumanvaraisesti etsiä hänen tahtoaan mistään "pyhistä kirjoista" tai muistakaan lähteistä.

Ei semmoisessa ole mitään tolkkua.

37

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaatis

ja pitihän se arvata, näsäviisas kakarahan sieltä paljastui.

• Doris...

MÄ VIHAAN USKIKSIA...

• kaatis
        Doris... kirjoitti:

MÄ VIHAAN USKIKSIA...

kukaan välitä paskaakaan, älä vaan sekoo sukkiis!

• Dooris ...
        kaatis kirjoitti:

kukaan välitä paskaakaan, älä vaan sekoo sukkiis!

HYVÄ ETTÄ TUNNISTIT ITSESI.

KAIKKI PASKA LÄHTÖISIN USKONNOISTA.

MÄ VIHAAN USKIKSIA.

• hittolainen
        Dooris ... kirjoitti:

HYVÄ ETTÄ TUNNISTIT ITSESI.

KAIKKI PASKA LÄHTÖISIN USKONNOISTA.

MÄ VIHAAN USKIKSIA.

miten hullu kimma.

• --------------------
        Doris... kirjoitti:

MÄ VIHAAN USKIKSIA...

Tottakai kun olet pirun oma

• Trubaduuri

Miksi kaipaat jumalaa elämääsi? Miksi olet kiinnostunut Hänen mielipiteistä itsesi suhteen?

Tuo erittäin hyvin tunnettu "Isä meidän" rukous avaa yhteyden taivaalliseen Isään, jos siis ihminen itse haluaa olla yhteydessä Häneen, Luojaamme. Rukouksen sanat löytyvät Matteuksen kirjan luvusta kuusi.

• Mirka ..*

Sä oot naurettava ...

PS. Mä vihaan uskiksia.

• hullu sä oot
        Mirka ..* kirjoitti:

Sä oot naurettava ...

PS. Mä vihaan uskiksia.

noudata lääkärisi kaikkia hoitoohjeita muista myös ottaa kaikki lääkkeesi säännöllisesti ja ajallaan !

• on taasen
        Mirka ..* kirjoitti:

Sä oot naurettava ...

PS. Mä vihaan uskiksia.

päässyt vapaalle jalalle puahahahahaaaaaaaa

• sää
        Mirka ..* kirjoitti:

Sä oot naurettava ...

PS. Mä vihaan uskiksia.

joku hullu atskukimma?

Onks kaik atskut noin pipipäitä

• Mirka ...*
        hullu sä oot kirjoitti:

noudata lääkärisi kaikkia hoitoohjeita muista myös ottaa kaikki lääkkeesi säännöllisesti ja ajallaan !

Rukoilkaa pelastusta olemattomalta mielikuvitus hepulta.. PUAAAAHHHHHH ... HEH HEH HEH ...

PS. MÄ VIHAAN USKIKSIA.

• EeroR

En tiedä "kaipaanko elämääni jumalaa". En tiedä mitä tarkoittaa jos jonkun elämässä on jumala.

En edes tiedä mikä jumala on tai onko sellaista.

• Trubaduuri
        EeroR kirjoitti:

En tiedä "kaipaanko elämääni jumalaa". En tiedä mitä tarkoittaa jos jonkun elämässä on jumala.

En edes tiedä mikä jumala on tai onko sellaista.

Yrität kuitenkin kovasti etsiä ja sekin on jo jotakin se. Kyllä sinä vielä löydät, kunhan vaan maltat mielesi ja pidät sormesi kurissa.

• tarinoija

kehittämiäsi jorinoita kuulee joka päivä.

Ja kun niitä tuhatkin kertaa kuulee niihin kyllästyy.

• Saag Paneer

>>kehittämiäsi jorinoita kuulee joka päivä.

• täyshölmö
        Saag Paneer kirjoitti:

Tajuuksä mitä toi otsikko tarkoittaa?
        Jos et haluu kuulla sanaakaan Jeesuksesta mee tiehesi.
        Rakastaaha se Jeesus suakii.
        Vaam mää monotan sua ainakin vielä.

• Dooris ..

Teissä uskiksissa on vielä se vika ettette kyllästy ikinä jeesus satuihinne. Hoette päivästä toiseen ja aamusta iltaan samaa satuanne. TE OOTTE SAIRAITA.

MÄ VIHAAN USKIKSIA

• Dooris ..
        Saag Paneer kirjoitti:

"Jeesus rakastaa sinuakin"

PUAAAHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... MÄ VIHAAN USKIKSIA

• päätän
        Dooris .. kirjoitti:

Teissä uskiksissa on vielä se vika ettette kyllästy ikinä jeesus satuihinne. Hoette päivästä toiseen ja aamusta iltaan samaa satuanne. TE OOTTE SAIRAITA.

MÄ VIHAAN USKIKSIA

itte ketä vihaan ja ketä en.

Täyshölmojen kans on turhaa ees suuttua.

• EeroR

Tähän on helppo lääke: paina nimimerkkini mieleen ja jätä jorinani lukematta.

Niin minäkin teen nykyään esimerkiksi "vähäisen palvelijansa" saarnojen kanssa. Hänellä kun on hermostuttava tapa provoilla vastaamatta kommentteihin.

• Buddhisti

... fiksu agnostikko olet ikäiseksesi.

• EeroR

En tosin tiedä miten fiksua minulta on tulla tänne mökeltämään ajatuksiani. No, onpa ajankulua kumminkin.

• Pasi

Pelastusta kaipaa se jolla on jotain josta pelastautua. Normaalit ihmiset eivät tarvitse kenenkään pelastusta korkeintaan verottajan armollisuutta. Uskonnothan ovat järjestöjä siinä missä mikä tahansa vapaamuurari tai lahko jonka perussanoma "ota jumala sydämeesi" tarkoittaakin että "liity meihin että voimme vaikuttaa elämääsi ja päättää miten sinun tulee käyttää rahasi ja aikaasi toimintamme kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi." Ei se ole muuta kuin vallankäyttöä ja uskovaisia harmittaa että eivät saa "ei uskovaisia" narutettua.

Katsokaapa Luteraanisen kirkon hiearkiaa, se on niin monimutkainen että siihen sekoittuvat itsekin siellä on ihmenimikkeitä kuten diakoni, pappi, pastori, lukkari, kirkkoherra, kappalainen, piispa ja kuka ties mitä. Väittävät että kaikki ovat tasavertaisia jumalan edessä, ja paskat sanon minä, seurakunnissa on tiukka nokkimisjärjestys ja syrjintä ja henkinen pahoinpitely on suurempaa kuin missään muualla.

Palastautukoon uskosta ken voi

• Trubaduuri

Toisin sanoen, jos olet hukkumaisillasi esim. avantoon, niin käyköön sitten niin, sillä sinä et kaipaa pelastusta osaksesi ollenkaan, koska hyvin todennäköisesti tuo pelastaja olisi jonkun tunnetun tai ennestään tuntemattoman kirkon/uskontokunnan jäsen tai kannattaja. ;)

• Moilanen H
        Trubaduuri kirjoitti:

Toisin sanoen, jos olet hukkumaisillasi esim. avantoon, niin käyköön sitten niin, sillä sinä et kaipaa pelastusta osaksesi ollenkaan, koska hyvin todennäköisesti tuo pelastaja olisi jonkun tunnetun tai ennestään tuntemattoman kirkon/uskontokunnan jäsen tai kannattaja. ;)

Ross, 1950
        Tutkimus päätyi tulokseen, jonka mukaan on suurempi todennäköisyys että ateistit ja agnostikot auttavat hätää kärsiviä, kuin että vahvasti uskonnolliset tekevät sen.

Franzblau, 1934
        Löysi tutkimuksessaan negatiivisen yhteyden uskonnollisuuden ja rehellisyyden kanssa (ts. ei-uskonnolliset ovat rehellisempiä).

Fundamentalistikristittyjen oma tutkimus, 1995
        Tuli siihen tulokseen että uskovien osuus on suurempi huonosti tienaavien ja heikosti koulutettujen keskuudessa. Uskon asioita tärkeänä heikosti koulutetuista pitää 63 %, vastaavan luvun ollessa 53 % korkeasti koulutettujen keskuudessa. Yli 50 000 $ tienaavien keskuudessa vastaava prosentti on 48, kun taas alle 20 000 $ tienaavien keskuudessa prosentti on 66.

Vaikka tuloista ei suoranaisesti voida vetää johtopäätöstä älylliseen kapasiteettiin, on olemassa vahva yhteys suurten tulojen ja korkean ÄO:n välillä. Älykkyyden ja tulojen yhteyttä ei tutkimuksessa otettu esille.

The Barna Research Group, 1999
        Selvitti avioeron yleisyyttä Yhdysvalloissa. Ryhmä huomasi että uudesti syntyneiden kristittyjen avioeroprosentti on 27 %, vastaavan ollessa tavallisilla kristityillä 24 % ja ateisteilla ainoastaan 21 %. Lisäksi selvisi, että osavaltioissa missä raamattua opetetaan eniten kouluissa ja jossa uskolla on vahva asema, on eniten avioeroja koko maassa.

• Trubaduuri
        Moilanen H kirjoitti:

Ross, 1950
        Tutkimus päätyi tulokseen, jonka mukaan on suurempi todennäköisyys että ateistit ja agnostikot auttavat hätää kärsiviä, kuin että vahvasti uskonnolliset tekevät sen.

Franzblau, 1934
        Löysi tutkimuksessaan negatiivisen yhteyden uskonnollisuuden ja rehellisyyden kanssa (ts. ei-uskonnolliset ovat rehellisempiä).

Fundamentalistikristittyjen oma tutkimus, 1995
        Tuli siihen tulokseen että uskovien osuus on suurempi huonosti tienaavien ja heikosti koulutettujen keskuudessa. Uskon asioita tärkeänä heikosti koulutetuista pitää 63 %, vastaavan luvun ollessa 53 % korkeasti koulutettujen keskuudessa. Yli 50 000 $ tienaavien keskuudessa vastaava prosentti on 48, kun taas alle 20 000 $ tienaavien keskuudessa prosentti on 66.

Vaikka tuloista ei suoranaisesti voida vetää johtopäätöstä älylliseen kapasiteettiin, on olemassa vahva yhteys suurten tulojen ja korkean ÄO:n välillä. Älykkyyden ja tulojen yhteyttä ei tutkimuksessa otettu esille.

The Barna Research Group, 1999
        Selvitti avioeron yleisyyttä Yhdysvalloissa. Ryhmä huomasi että uudesti syntyneiden kristittyjen avioeroprosentti on 27 %, vastaavan ollessa tavallisilla kristityillä 24 % ja ateisteilla ainoastaan 21 %. Lisäksi selvisi, että osavaltioissa missä raamattua opetetaan eniten kouluissa ja jossa uskolla on vahva asema, on eniten avioeroja koko maassa.

Niin tosiaankin, sinähän elät nyt vielä siellä
        Pohjois-Koreassa, joita nuokin tutkimustuloskset varmaankin tukee joiltakin osiltaan! ;) Mutta täällä
        suomessa enemmistö on edelleenkin Ev.lut. uskonto-
        kunnan jäseniä, muista tuo vastaisuudessa. Ja toki nuo kaikki kolmekymmenluvulla tehdyt tutkimukset ovat täysin ajankohtaisia vieläkin, (heh pisti vähän tuo kohta naurattamaan) jos kerran sinä niihin uskot ja pidät niitä luotettavina. ;)

• EeroR
        Trubaduuri kirjoitti:

Eiköhän Pasi tarkoittanut nimenomaan että jos ei ole avannossa ei tarvitse ketään itseään sieltä nostamaan.

• Agneisti
        Trubaduuri kirjoitti:

Niin tosiaankin, sinähän elät nyt vielä siellä
        Pohjois-Koreassa, joita nuokin tutkimustuloskset varmaankin tukee joiltakin osiltaan! ;) Mutta täällä
        suomessa enemmistö on edelleenkin Ev.lut. uskonto-
        kunnan jäseniä, muista tuo vastaisuudessa. Ja toki nuo kaikki kolmekymmenluvulla tehdyt tutkimukset ovat täysin ajankohtaisia vieläkin, (heh pisti vähän tuo kohta naurattamaan) jos kerran sinä niihin uskot ja pidät niitä luotettavina. ;)

Sinä kyseenalaistat ateistin kun hän uskoo 80 vuotta vanhoihin tutkimuksiin, samalla uskoen 1500 vuotta vanhoihin aikansa eläneisiin satuihin? Missä logiikkasi? Truba, typeryytesi tekee minun aina uudestaan ja uudestaan suuren vaikutuksen. Jatka tuolla ateismia tukevalla linjalla tulevaisuudessakin!

• absurdisti

Tuohan oli tiukkaa luterilaista oppia kuin suoraan Lutherilta itseltääm.

• EeroR

Oikeastiko? Mitä luterilaista viestissä oli?

• absurdisti
        EeroR kirjoitti:

Oikeastiko? Mitä luterilaista viestissä oli?

'Jos on olemassa jumala joka tahtoo minun huomaavan olemassaolonsa, hän varmasti ottaa minuun henkilökohtaisesti yhteyttä sellaisella voimalla että ihan varmasti kuulen ja tiedän mistä on kyse. Kaikkivaltiaan olennon ei tarvitse leikkiä piilosta. '

Luterilaisen opin mukaan ihminen ei valitse tuleeko uskoon, vaan Jumala valitsee kuka tulee uskoon. Hieman vaikeammin: 'usko syntyy Sanan kuulemisesta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta.'
        Armonvalintaopiksikin tuota sanotaan.
        Tuo lauseesi on täysin luterilaisen opin mukainen, eli että jos Jumala haluaa 'ottaa sinuun yhteyttä', niin hän tekee sen. Sinun haluamistasi ei kysytä.

' Mitä minun uskoni tai epäuskoni voisi antaa tai ottaa pois niin järisyttävän mahtavalta olennolta? Jos sellainen nyt siis on. '

Edelleen luterilaisen opin mukaan: ei mitään. Usko on lahja Jumalalta. Ihminen ei siis anna Jumalalle mitään, vaan päinvastoin.

'Näin ollen voinen hyvällä omallatunnolla keskittyä yksinomaan tähän arkiseen ja maalliseen elämääni '

Tämä on juuri periluterilaisuutta.

'Tuntuu vaan vähän oudolta kun täällä on niin paljon ihmisiä jotka paasaavat siitä miten pitäisi "ottaa Jeesus sydämeensä"'

Äänekkäät lahkolaiset kannattavat valintauskoa, jonka mukaan ihmisen pitäisi tehdä jonkunlainen 'uskonvalinta'. Suurin osa kristikunnasta pitää tätä pahana harhaoppina koska se korostaa ihmisen omia ansioita eikä Jumalan armoa.

Summa summarum: luterilaiset pitävät uskoa lahjana, joka ei siis ole ihmiset valinta. Tästä seuraa

1. omasta uskostaan ei voi olla ylpeä, vaan ainoastaan kiitollinen.

2. Uskosta osatonta ei voi syyllistää, pelotella helvetillä jne. koska tällä ei ole mitään vaikutusta uskon saamiseen (joka on siis edelleen lahja eikä pelottelua seuraava päätös.

• EeroR
        absurdisti kirjoitti:

'Jos on olemassa jumala joka tahtoo minun huomaavan olemassaolonsa, hän varmasti ottaa minuun henkilökohtaisesti yhteyttä sellaisella voimalla että ihan varmasti kuulen ja tiedän mistä on kyse. Kaikkivaltiaan olennon ei tarvitse leikkiä piilosta. '

Luterilaisen opin mukaan ihminen ei valitse tuleeko uskoon, vaan Jumala valitsee kuka tulee uskoon. Hieman vaikeammin: 'usko syntyy Sanan kuulemisesta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta.'
        Armonvalintaopiksikin tuota sanotaan.
        Tuo lauseesi on täysin luterilaisen opin mukainen, eli että jos Jumala haluaa 'ottaa sinuun yhteyttä', niin hän tekee sen. Sinun haluamistasi ei kysytä.

' Mitä minun uskoni tai epäuskoni voisi antaa tai ottaa pois niin järisyttävän mahtavalta olennolta? Jos sellainen nyt siis on. '

Edelleen luterilaisen opin mukaan: ei mitään. Usko on lahja Jumalalta. Ihminen ei siis anna Jumalalle mitään, vaan päinvastoin.

'Näin ollen voinen hyvällä omallatunnolla keskittyä yksinomaan tähän arkiseen ja maalliseen elämääni '

Tämä on juuri periluterilaisuutta.

'Tuntuu vaan vähän oudolta kun täällä on niin paljon ihmisiä jotka paasaavat siitä miten pitäisi "ottaa Jeesus sydämeensä"'

Äänekkäät lahkolaiset kannattavat valintauskoa, jonka mukaan ihmisen pitäisi tehdä jonkunlainen 'uskonvalinta'. Suurin osa kristikunnasta pitää tätä pahana harhaoppina koska se korostaa ihmisen omia ansioita eikä Jumalan armoa.

Summa summarum: luterilaiset pitävät uskoa lahjana, joka ei siis ole ihmiset valinta. Tästä seuraa

1. omasta uskostaan ei voi olla ylpeä, vaan ainoastaan kiitollinen.

2. Uskosta osatonta ei voi syyllistää, pelotella helvetillä jne. koska tällä ei ole mitään vaikutusta uskon saamiseen (joka on siis edelleen lahja eikä pelottelua seuraava päätös.

Enpä tiennyt tuotakaan. Selittää kyllä hyvin miksei mummoni ole koskaan yrittänyt minua tai muitakaan käännyttää.

Ehkä siis olen luterilainen skeptinen agnostikko.

Jos siis voi sanoa olevansa luterilainen kuulumatta kirkkoon.

• Harras kristitty kiihkoilija

Hei rakkaat ystävät, on aika muistuttaa teitä jälleen pelastavan Jumalan rajattomasta rakkaudesta. Pahoittelen että tarinaani ei vielä sisälly toivottuja lampaita tai lupaamiani porsaita, mutta niitä tulkoon seuraavan.

’Huoraaja-Saara'
      Saara syntyi 1970-luvulla Vammalassa pienen perheen ainoana lapsena. Isä kauppasi kodinkoneita ja äiti toimi puhtaaksikirjoittajana seurakunnan pastorin toimistossa ammatikseen. Tavallisia kansalaisia siis. Saarasta kasvoi kaunis nuori nainen, joka sai vanhemmiltaan aina pyytämänsä. Saarasta tuli ylimielinen ja itsekäs. Teini-ikään vartuttuaan Saara oli jo kerinnyt menettämään neitsyytensä rippikoulun isospojalle ja oli aloittanut runsaan tupakan ja viinan käytön. Saara makasi useiden poikien kanssa aina humalassa. 16-vuotiaana Saaralle oli jo tehty abortti. Saara kylpi synnillisessä hekumassa lihanhimonsa pauloissa. Vanhempien anelut eivät Saaraa hetkauttaneet, vaan Saara jatkoi syntistä huoraamistaan kaikkien tapaamiensa miesten kanssa. Ja kokeilipa Saara sodomiaakin, sekä sodomiaa että esiaviollista seksiä yhtä aikaa. Saaran syntisellä elämällä ei ollut mitään rajaa. Pian Saara jo vilkuili myös erotiikkaliikkeen hyllyillä olevia pumpattavien eläinten pakkauksia. Lähipiirin ihmiset alkoivat nimittää Saaraa ’Huoraaja-Saaraksi’. Saaran setä, Olavi, harras ja hyvä kristitty yritti kerran kertoa Saaralle lihallisten syntien tuhoisasta vaikutuksesta Jumalan valvovan silmän alla. Saara sylki Olavia kasvoille ja käski tämän painua naisen sukupuolielimeen. Jumalan silmissä Saara sai vielä mahdollisuuden parantaa tapansa. Jumala antoi Saaralle sukupuolitaudin rangaistukseksi kaikesta irstailusta. Saara kuitenkin parani vaikka lukuiset lääkärillä käynnit eivät helpotusta tuoneetkaan. Paranemisen syy oli Olavi perheineen, joka oli seurakuntansa kanssa rukoillut Saaran paranemista. Parannuttuaan Saara kuitenkin jatkoi huoran elämäänsä ja tapasi pian Helsingistä lomalla olevan Kaken. Kake oli linnakundi. Lyhyt suhde Kaken kanssa oli armolliselle Jumalalle viimeinen pisara. Koska Saara ei armoa halunnut, Jumala lähetti hänelle uuden, entistä kauheamman sukupuolitaudin, HIV:n! Nyt kuitenkin Kake oli saattanut siemenellään Saaran kantavaksi. Raskaudesta kuultuaan röyhkeä Kake ei halunnut kuulla Saarasta enää mitään. Myöhemmin Kake riisti oman henkensä kuristamalla itsensä. Mutta Saaran elämä jatkui jumalattoman siemenen siittämä äpärä kohdussaan kehittyen. Raskauden loppuvaiheessa Saaran tauti oli edennyt voimakkaasti ja lääkärit sanoivat olevansa voimattomia taudin kanssa. Myös syntymätön lapsi oli saanut taudin. Saara murtui surusta, mutta kielsi edelleen Jumalan, vaikka Olavi pelastajaa tarjosikin. Pian synnytyksen jälkeen Herran enkelit noutivat Saaran viimeiselle tuomiolle ja hän joutui helvettiin Saatanan morsiameksi. Lapsi kuoli muutama vuotta myöhemmin isovanhempien hoidossa. Näin Saara oli maksanut synneistään hirvittävän hinnan, sillä Jumalan rangaistus on pilkkaajilleen hirvittävä. Ja Jumala kosti Saaran välinpitämättömyyden ja Hänen kieltämisen vielä seuraavaankin polveen.’

siunausta teille, myös ateille. Muistakaa, Jumalan armo on rajaton!

• EeroR

Voisi kai jumala olla tuollainenkin. Aika merkillinen toimintatapa tosin rangaista ilman että missään vaiheessa olisi kertonut ettei pidä Saaran touhuista.

Jos Saara olisi tiennyt että oli olemassa Jumala joka tahtoi hänen lopettavan huoraamisen, niin tuskinpa hän olisi touhujaan jatkanut. Lisäksi ikuinen kidutus rangaistuksena pelkästä säädyttömyydestä rajallisena aikana on minusta äärimmäisen ylimitoitettu.

• ...ylipäätään elämässä tulee muutaman kerran sellainen vaihe, jolloin Jumala on lähellä - ja kaikkeen uskonnollisuuteen ja uskoon liittyvään pitäis ratkaista oma kanta.

Olennaista EeroR on, oletko riittävän "köyhä"? Jos koet, että elämässä jotain aina jää vajaaksi ja mikään tästä maailmasta ei voi sitä täyttää - silloin on helppo lähestyä Jumalaa, joka Jeesuksessa Kristuksessa täyttää meidän kaikki tarpeemme.

Voit tietysti olla "rikaskin", ei välttämättä rahallisesti, mutta ego voi olla niin suuri, ettei sinne Jumalaa tarvita - eipä sinne Jeesus ole väkisin tunkemassakaan (tarvitaan sinun lupa): "Nälkäiset hän on ruokkinut runsain määrin, mutta rikkaat hän on lähettänyt tyhjin käsin pois." (Luuk.1:53).

Oli miten oli - toivon, että kohtaat Ylösnousseen Jeesuksen jollakin tavalla, joka ei jätä sinua epäselvyyteen... ehkä sun kokemus vois olla samanlainen kuin samarialaisten (Joh. 4:41,42):"Yhä useammat uskoivat Jeesukseen kuultuaan hänen itsensä puhuvan, ja he sanoivat naiselle: 'Nyt emme enää usko vain sinun puheesi perusteella. Me olemme nyt itse kuulleet häntä ja tiedämme, että hän todella on maailman pelastaja.'"

• suosittelen että etsit Häntä.Alat rukouksella puhumaan Hänelle, pyydät Häntä ilmaisemaan läsnäolonsa.
      Sano vaikka että rakas Jeesus haluan antaa elämäni sinulle.

Ole halukas kuulemaan Hänen ääntään, mutta huom.Hän ei välttämättä ilmaise itseään sinulle tavalla jonka odotat, ole valmiina huomioimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe