totta ja tarua näkemisestä

optisenalan tiedotuskeskuksen aikuisnäöntutkimus v.1999 paljastaa.....
LAINALASIT heikentävät näköä= tarua.....ne eivät aiheuta mitään muutosta näöllemme....lainaa siis edelleen naapurien silmälaseja rauhassa...

HÄMÄRÄSSÄ lukeminen heikentää näköä= silkkaa tarua.....ainoastaan ikääntyminen vaikuttaa niin että tarvitsemme valoa enemmän....voit siis rauhassa lukea taskulampun valossa peiton alla ihan mitä tahdot.....

LASERLEIKKAUS korvaa lasit= kumma kyllä...tutkimuksen mukaan TARUA...laserleikkauksesta huolimatta suurin osa meistä tarvitsee lasit jossakin vaiheessa korjaamaan lähinäköä....

VOIN syönti parantaa näkökykyä= harhaluulo.....silmän verkkokalvo kyllä tarvitsee a-vitamiinia jota on voissa...mutta mikään määrä a-vitamiinia tai voita ei pysty korjaamaan silmien näkövirheitä...joten pois sieltä kaapilta voin kimpusta!!!! se on turhaa...

LASIEN käyttö nopeuttaa näön heikkenemistä= väärin.....silmät muuttuvat oman aikataulunsa mukaisesti..käytämme laseja tai emme.....

31

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon väitteen kanssa,

että käytämmepä sitten laseja tai emme, kuka kummassakaan tapauksessa on selvännäkijä?

• lähde asiasta kiistelemään koska kysehän on tutkimuksesta jonka on tehnyt joku muu kuin minä....
        tutkimuksen mukaan silmälasit ei vaikuta silmien lihasten tai muiden osien toiminnan muutoksiin.
        lasit ovat optinen apuväline, joka parantaa näöntarkkuutta korjaamalla taittovirheen siksi aikaa, kun käytämme laseja...

• siis tutkimukseen,
        amaryllie1 kirjoitti:

lähde asiasta kiistelemään koska kysehän on tutkimuksesta jonka on tehnyt joku muu kuin minä....
        tutkimuksen mukaan silmälasit ei vaikuta silmien lihasten tai muiden osien toiminnan muutoksiin.
        lasit ovat optinen apuväline, joka parantaa näöntarkkuutta korjaamalla taittovirheen siksi aikaa, kun käytämme laseja...

joten voinen olettaa, ettet tosiaankaan kuulu selvännäkijöihin;)

• siis tutkimukseen, kirjoitti:

joten voinen olettaa, ettet tosiaankaan kuulu selvännäkijöihin;)

osuu oikeaan.....
        en todellakaan ole selvännäkijä ja en näe muutenkaan kovin selvästi....
        tutkimuksiin tukeutuminen on paljon helpompaa kuin tehdä tutkimuksia itse...

• minkälaisessa
        amaryllie1 kirjoitti:

osuu oikeaan.....
        en todellakaan ole selvännäkijä ja en näe muutenkaan kovin selvästi....
        tutkimuksiin tukeutuminen on paljon helpompaa kuin tehdä tutkimuksia itse...

ympäristössä sinä elätkään...;)Ei yhtään selvää tapausta:) Olen kovin pahoillani puolestasi.

• minkälaisessa kirjoitti:

ympäristössä sinä elätkään...;)Ei yhtään selvää tapausta:) Olen kovin pahoillani puolestasi.

ole....ympäristöön voin toki vaikuttaa jonkin verran, mutta ei siihen ole oikein halua....

• KATTOO.

LÄHELTÄ TV:tä ai niin ei oo varaa ostaa dikipoksia
      ei pääse hunoneen näkö ,eikä tuu television lupa
      tarkastajaa..varpunen

• tosi....
        vaikka kai tän tutkimuksen mukaan ei läheltä katsominenkaan heikennä näköä!!!!
        mitenkähän sitten käy jos katselee kiikareilla naapurin telkkaria....????

• aliisa
        amaryllie1 kirjoitti:

tosi....

mutta siinä saattaa väsyy kädet,kun kannattelee illankin kiikareita silmillään...mutta eipä tarvi maksella tv-lupia...hmmm....ajattelemisen arvoinen asia ;O))

• on.
        amaryllie1 kirjoitti:

tosi....

ideaa, kas kun en ällänny ja ensimmäinen kerros,
        tikapuut,kaukoputki. JES KOITANPA TÄNÄÄN
        JÄÄTÄ KEPILLÄ...VARPUNEN

• on. kirjoitti:

JÄÄTÄ KEPILLÄ...VARPUNEN

kuitenkin varovaisia....
        teitä voidaan syyttää tirkistelijöiksi jos joku sattuu bongaamaan kiikaroimasta...
        kannattaa naamioitua maastoon sopivaksi...

• aliisa
        amaryllie1 kirjoitti:

kuitenkin varovaisia....
        teitä voidaan syyttää tirkistelijöiksi jos joku sattuu bongaamaan kiikaroimasta...
        kannattaa naamioitua maastoon sopivaksi...

mutta kun me televisioo vaan.......

• VIKSAA
        aliisa kirjoitti:

mutta siinä saattaa väsyy kädet,kun kannattelee illankin kiikareita silmillään...mutta eipä tarvi maksella tv-lupia...hmmm....ajattelemisen arvoinen asia ;O))

ALIISA TIKAPUIHIN TUOLIN , TAI TEKEE JOTENKIN
        VÄRVÄÄ RIIPPUKEINUN ETTEI SELKÄ VÄSY, SITTEN KIIKAROIHIN KUMINAUHA ETTEI MEE KÄSISTÄ VOIMAT
        MUTTA! JOS PARVEKKEELLE TULLAAN TUPAKILLE
        MITÄS SIT....VARPUNEN

• aliisa kirjoitti:

mutta kun me televisioo vaan.......

mutta arvaa uskooko kukaan, että televisioo vaan kattelette...tai minä katselen täällä....
        olen kehitellyt erilaisia maastoon ja ympäristöön sopivia asusteita....
        kyllä se naamioituminen kannattaa, usko pois!!!
        arvaa vaan kuinka monta sakinhivutusta minä sain ennekuin opin naamioitumaan...

• on. kirjoitti:

JÄÄTÄ KEPILLÄ...VARPUNEN

kuitenkin naamioitua..jos meinaat ottaa tikkaat...pukeudu tikkaiksi...
        joku voi katsos luulla joksikin muuksi sinua kuin telkkarin katsojaksi...

• aliisa
        amaryllie1 kirjoitti:

mutta arvaa uskooko kukaan, että televisioo vaan kattelette...tai minä katselen täällä....
        olen kehitellyt erilaisia maastoon ja ympäristöön sopivia asusteita....
        kyllä se naamioituminen kannattaa, usko pois!!!
        arvaa vaan kuinka monta sakinhivutusta minä sain ennekuin opin naamioitumaan...

epäilyttävämpää,jos sut löydetään naamioituneena ....elikkä siis olet suunnitellut koko tirkistelyn...ei ole satunnaista...siinä voi sitten jo olla vaikeempaa selittää,että telkkarii mä vaan kattelen ;O)) saatikka selittää,että tässä ohimennen vain kurkkasin ikkunasta sisään ja huomasin mielenkiintoisen leffan ja jäin sitä kattoon.....;)))))

• VIKSAA kirjoitti:

ALIISA TIKAPUIHIN TUOLIN , TAI TEKEE JOTENKIN
        VÄRVÄÄ RIIPPUKEINUN ETTEI SELKÄ VÄSY, SITTEN KIIKAROIHIN KUMINAUHA ETTEI MEE KÄSISTÄ VOIMAT
        MUTTA! JOS PARVEKKEELLE TULLAAN TUPAKILLE
        MITÄS SIT....VARPUNEN

huomaa sua jos olet naamioitunut riippukeinuksi..tai kiikareiksi...

• aliisa kirjoitti:

epäilyttävämpää,jos sut löydetään naamioituneena ....elikkä siis olet suunnitellut koko tirkistelyn...ei ole satunnaista...siinä voi sitten jo olla vaikeempaa selittää,että telkkarii mä vaan kattelen ;O)) saatikka selittää,että tässä ohimennen vain kurkkasin ikkunasta sisään ja huomasin mielenkiintoisen leffan ja jäin sitä kattoon.....;)))))

tietenkään.....!!!! voit selittää olevasi sissi joka tekee harjoitusmaastoutumisia...ja sitä paitsi ...ei sua kukaan erota eikä löydä jos naamiointi on tarpeeksi hyvä!!!!!
        paras keino on...jos telkasta (naapurin) tulee vaikka kauniit ja rohkeat...niin pukeudu ridgeksi tai tayloriksi...jos joku huomaa sut siellä ikkunan takana niin ne luulee ,että telkkarista heijastuu ikkunaan kuva ....aika ovelaa!!!!!

• aliisa
        amaryllie1 kirjoitti:

tietenkään.....!!!! voit selittää olevasi sissi joka tekee harjoitusmaastoutumisia...ja sitä paitsi ...ei sua kukaan erota eikä löydä jos naamiointi on tarpeeksi hyvä!!!!!
        paras keino on...jos telkasta (naapurin) tulee vaikka kauniit ja rohkeat...niin pukeudu ridgeksi tai tayloriksi...jos joku huomaa sut siellä ikkunan takana niin ne luulee ,että telkkarista heijastuu ikkunaan kuva ....aika ovelaa!!!!!

siispä täytyy panostaa naamioinnin suunnitteluun oikein tosissaan....siitähän tulee mielenkiintoista...aina sen mukaan ,mitä ohjelmaa sieltä naapurin telkusta tuleekin,naamiointi ...mutta mitä jos ne kattoo semmosii aikuisten luontoelokuvia ;O))

• aliisa kirjoitti:

siispä täytyy panostaa naamioinnin suunnitteluun oikein tosissaan....siitähän tulee mielenkiintoista...aina sen mukaan ,mitä ohjelmaa sieltä naapurin telkusta tuleekin,naamiointi ...mutta mitä jos ne kattoo semmosii aikuisten luontoelokuvia ;O))

nyt hiukan itsekkin....höh!!!
        menet tietysti alastomana sinne ikkunan taakse...kannattaa kyllä selkäpuoli maalata luonnonväreihin ettet paljastu muillekkaan...
        improvisoi....yhdenmukaiset liikkeet näyttelijöiden kanssa...yms...oli sitten kyse aikuisten luonto-ohjelmista tai piirretyistä...

• Ruttuturpa :(
        aliisa kirjoitti:

Kun on tehty naamioinnit niin maan perusteellisesti ja ollaan katsomassa elokuvaa ja naapuri jostain syystä kyllästyy ja sammuttaa telkun just mielnkiintoisessa kohdassa..kyllä sit ahistaa! :(((((

• aliisa
        amaryllie1 kirjoitti:

nyt hiukan itsekkin....höh!!!
        menet tietysti alastomana sinne ikkunan taakse...kannattaa kyllä selkäpuoli maalata luonnonväreihin ettet paljastu muillekkaan...
        improvisoi....yhdenmukaiset liikkeet näyttelijöiden kanssa...yms...oli sitten kyse aikuisten luonto-ohjelmista tai piirretyistä...

ettei kukaan toinen naapuri ole saanut vihiä tästä tirkistelyharrastuksesta ja alkaakin kiikaroida sun/mun tekemisiä...saattaa olla ,että ne on paljon mielenkiintoisempia kuin yksikään televisiohjelma...mutta nyt mä lähden suunnitteleen niitä asuja...palaan myöhemmin katsomaan,mitä ootte saaneet aikaan ;O))

• aliisa
        Ruttuturpa :( kirjoitti:

Kun on tehty naamioinnit niin maan perusteellisesti ja ollaan katsomassa elokuvaa ja naapuri jostain syystä kyllästyy ja sammuttaa telkun just mielnkiintoisessa kohdassa..kyllä sit ahistaa! :(((((

tota mäkään en ottanut huomioon...taas täytyy ajatella lisää...:O/

• Ruttuturpa :( kirjoitti:

tapahtua...mutta kunnon toisten töllöjen tuijottaja, ottaa selville mahdollisimman monta saman ohjelman katsojaa...
        ei kaikki voi vaihtaa kanavaa tai sammuttaa telkkaa kesken kaiken...joten perehdy naapurustesi telkkarin katsomis mieltymyksiin ja selvitä ketkä katsoo mitä ja milloin....
        mahdollisuutesi nähdä suosikki-ohjelmasi kokonaan, kasvaa!!!!!

• aliisa kirjoitti:

tota mäkään en ottanut huomioon...taas täytyy ajatella lisää...:O/

se ajattelu!!!!! olen jo ajatellut senkin...

• vaihtamassa

lasit. Nämä ovat uutta muotiakin, "nestekidenäyttöiset". Hyvin näkee, mutta kaikki kahtena. Vähän turhaa näin vaatimattomalle.

• aliisa

saa katsella kahtena....tuplahyöty,nääs ;O))

• sentään turhaa.......!!!!
        nestekidenäyttöiset...kuulostaa aika hienolta....

• LINKIT,

• kipparinoma

haastaa...Ei osaa tää Quu vastata ollenkaan moiseen tietotulvaan:o/...Heh...Nöyrryn älynne määrän alttarille;o)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87