Torstai 31.08.2006

ma-sa

Muistot vain nyt muita lämmittää.Muistot vain,mun sielun peittää jää.Mutta yö kun uusi laskeutuu,nousee taivaalleni kultainen kuu.Viimeinen on päivä elokuun.....Vietän tämän loppukuun ilman alkoholia.

47

1708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määki! Ja kesä senkun jatkuu..Huomenta masa ja muutkin eläväiset!

• aahoohoo

vai ootko ihan oikeesti hereillä noin aikasi.

• aahoohoo kirjoitti:

vai ootko ihan oikeesti hereillä noin aikasi.

Mää hereillä mutta nukahin uuestaan, nyt taas hereillä ja selvinpäin!!

• aahoohoo
        raitis kirjoitti:

Mää hereillä mutta nukahin uuestaan, nyt taas hereillä ja selvinpäin!!

sänkykö taas herätti? En oo siis utelias vaan tiedonhalunen.

• aahoohoo kirjoitti:

sänkykö taas herätti? En oo siis utelias vaan tiedonhalunen.

Tilipäivä!!

• aahoohoo
        raitis kirjoitti:

Tilipäivä!!

ruinasit itelles? Oot mahtanu olla täpinöissäs koko aamun ja hyvissä ajoin valmis kauppareissulle. Laitoitko ihan ravatin?

• aahoohoo kirjoitti:

ruinasit itelles? Oot mahtanu olla täpinöissäs koko aamun ja hyvissä ajoin valmis kauppareissulle. Laitoitko ihan ravatin?

Pankkiin ko vaimo oli töissä, nyt on taas fyrkkaa :).... jemmassa.

• Suotuulia

raittiina tänään.

• vakkaripakkari

takana elämäni ensimmäinen AA-palaveri.
      Monet tällä palstalla tulleet ennakkoluulot karisivat.
      Vastaanotto tulokkaalle lämmin.
      Raittiuteni jatkuu ainakin tämän päivän. Huominen huolehtii itsestään.

• Ja ennakkoluulotonta mieltä sekä raittiutta päivä kerrallaan uudelle elämäntavalle.

• Aion viettää täänkuun täysin ilman päihteitä!

• Cettuz!

ilman alkoholia.

• Hamara

Jospa nyt tohtiis itsekkin luvata olla tämän kuun selevinpäin. Eileen jopa ylitin itseni, koska oli montakin semmosta tilannetta jotka normaalisti laukasee juomaan ja lisäksi mulla on tänään vapaapäivä, joten kaikki mahdollisuudet olis ollut olla eileen perseet olalla, mutta selvinpäin olin. Aamulla kun sain silmät auki, niin muistelin edelleen eilistä päivää, mutta olin todella iloinen herätessäni krapulattomana.

• aahoohoo

aamuina on sellanen tunne että ois koko maailma auki tehä mitä tahansa.
        Minä toivon sinulle kuule monta tämmöstä aamua.

• ma-sa

Sinä,minä,ja me.Hyvän mielen voi saada pienistäkin asioista.Mulla on kyllä semmonen kroppa että parhaiten onnistuu jos saa vuodattaa muutaman hikipisaran.Hormoonit lähtee hyrräämään kun vaan saa itsensä liikkeelle.

• Hamara
        ma-sa kirjoitti:

Sinä,minä,ja me.Hyvän mielen voi saada pienistäkin asioista.Mulla on kyllä semmonen kroppa että parhaiten onnistuu jos saa vuodattaa muutaman hikipisaran.Hormoonit lähtee hyrräämään kun vaan saa itsensä liikkeelle.

Tulimpa minäkin juuri hikipisaroita lennättämästä, eli kävin salilla. Hyvä olo tuli ja saunan jälkeen otan alkoholittoman oluen.

• Hamara
        aahoohoo kirjoitti:

aamuina on sellanen tunne että ois koko maailma auki tehä mitä tahansa.
        Minä toivon sinulle kuule monta tämmöstä aamua.

Asiahan on juuri niin. Tunnen lisäksi itseni niin hyvin, että jos olisin eileen alkoholiin koskenut siinä tunnetilassa, niin ei siitä hyvää olis seurannut. Morkkis olis tänään ollut niin kova, että ei siitä ilman alkoholia olisit kestänyt. Aion ehdottomasti herätä huomennakin ilman grappulaa.

• Hamara kirjoitti:

Tulimpa minäkin juuri hikipisaroita lennättämästä, eli kävin salilla. Hyvä olo tuli ja saunan jälkeen otan alkoholittoman oluen.

Ootkos maistanut koskaan vadelmamehua?Se se vasta hyvää on:)
        Tsemppiä sulle ja muutoinkin oikein Hyvää syksyä.t pörri

• Hamara
        pörri.1 kirjoitti:

Ootkos maistanut koskaan vadelmamehua?Se se vasta hyvää on:)
        Tsemppiä sulle ja muutoinkin oikein Hyvää syksyä.t pörri

Olen maistanut vadelmamehua sekä limpparia ja tosi hyviä ovat. Tulipahan vaan ostettua yks nikolain alkoholiton olut, jotta sai saunan jälkeen tempasta naamariin.

Kyllä tässä nyt tosissaan yritetään tsempata raittiutta kohti ja jotenkin tuntuu valoisalta sen suhteen. Harmi kun kotona meinaa olla vähän synkkää, niin se vie vähän terää tästä touhusta, enkä osaa nauttia tästä hyvästä olosta niin kuin pitääs. Hyvää syksyä sullekkin.

• Papio1

Ratiis torstai tänään vietetään.

• aahoohoo

Nyt jos kurkiparvi lentäs tosta yli niin kuulisitte meiltä päin hitonmoista vollotusta. Joka kerran ennen on itkettäny niitten muutto etelään kun tulee niin haikee mieli.

Vaan jos kykenis niin tekiski niin ku Rölli-peikko. Kattelin sen satusuomalaisen ja Röllin ajatukset on kyllä sieltä viisaammasta päästä. Se sano että parasta kesässä on kesä, parasta syksyssä on syksy ja loput arvaatteki.

Tuon ajatuksen vois ottaa käyttöön pienemmissäki mittasuhteissa. Esim että parasta torstaissa on torstai ja jos vielä sitä hiois niin: parasta torstaissa on selvä torstai.

Vaan keittiössä on vielä kesäverhot roikkumassa eikä uusia meinaa löytyy vaikka kaupalla on satakunta pakkaa poikineen. Nyt pitää saada syksyverhot.

• ma-sa

Täälla saisit vollottaa joka päivä.Minä asun tässä muuttolintu reitin varella.Tuo pohjois etelä suunnassa oleva merenlahti päättyy tuohon kivenheiton päähän ja jatkuu joen uomana etelään.Monta kaakattajaa lentää aurana ohi.Parhaiten huomaa hanhet ja kurjet.Ne kun ei osaa pitää pitää päätään kiinni,ai niin en minäkään...paitsi alkoholin suhteen.

• onkin sellaiset kellertävät verhot ikkunoissa,et sopii hyvin syksyynkin,
        mut ehkä kuitenkin mäkin keittiöön vaihdan sellaiset enempi ruskeahkot verhot.
        Ajatteles kuinka ihanaa on syys-sateella laittaa kynttilät pöydälle ja käpertyä
        peiton sisään ja van katsella kuinka sade ropisee.Siinä mieli lepää:)t pörri

• aahoohoo
        pörri.1 kirjoitti:

onkin sellaiset kellertävät verhot ikkunoissa,et sopii hyvin syksyynkin,
        mut ehkä kuitenkin mäkin keittiöön vaihdan sellaiset enempi ruskeahkot verhot.
        Ajatteles kuinka ihanaa on syys-sateella laittaa kynttilät pöydälle ja käpertyä
        peiton sisään ja van katsella kuinka sade ropisee.Siinä mieli lepää:)t pörri

Ja partsille lyhty kans ja käydä kattomssa syysmyrskyy merenrannalla ja imasta sen jälkeen kupillinen kuumaa kaakaota.
        Kyllähän minä oikeesti syksystä tykkään - oon van semmonen jokapaikan narisija. Syksyllä on hienoo alottaa jotain uutta harrastusta tai yleensä jotain uutta. Oiskohan se muistumia kouluajoilta.
        Muistatteks te vielä ne uudet ruutuvihot. Mä aina päätin et nyt mä kirjotan niihin tosi siistillä käsialalla ja niinhän sitä tuli tehtyyki - pari sivullista.

• aahoohoo

...vällyt vain nyt luita lämmittää,
      kesän muistot mieleen ihanaiset jää.
      Syksyn samettiset illat, tumma yö,
      Kuu, tähdet ihmislapsen ällikällä lyö.

• Melko paljon on ötökkää ilmassa, pyöräilin töistä niin suu ja silmät olivat täynnä. Nyt vettä päälle, eikä ole yhtään nälkä.

Meinasin minäkin olla loppukuun raittiina.

Raitista päivänjatkoa kaikille.

• aahoohoo

rupee jo näkymään säästönä ruokamenoissa. Mutta ne vihannekset-vihannekset. Pitäskö vielä täräyttää turvalleen johonki heinäketoon ja märehtii vähän aikaa.

• on kaunis aloitusviesti tälle elokuun viimeiselle päivälle.
      Syksy saa minun puolestani saapua.Pidän syksystä:)
      Tipatonna päättyy elokuu minullakin:)tpörri

• ma-sa

Kaunis,kaunis.Mulla on noita laulunsanoja tuolla päässä vähän joka lähtöön.Ei siellä paljon muuta sitten olekkaan.Sain nyt ainakin ruohon leikattua ja muutenkin vähän pihaa syksyä ja sadetta odottamaan.Menee talteen viimeinen lomapäiväkin tässä ja muutenkin mieli kohentumaan päin.

• ambivalenttineN

"mut sitten saapui se surkea syys, sen väsynyt arkinen mitättömyys..." tuo Vilkkumaan Maijan biisi kuvaa hyvin mun mietteitä inhottavasta, piemästä ja ahdistavasta syksystä. En näe syksyssä mitään kaunista. Jos osaisin lentää, lähtisin muuttolintujen kanssa kauas, kauas pois täältä. Lentäisin sinne missä on lämmin, aurinko paistaa ja on hyvä olla.

Raittiina olen kaikesta huolimatta tänään. Alkon ohi kävelin ja ajattelin poiketa sisään, sen kunniaksi, että viimeien työpäiväni oli tänään. Mutta en poikennut, koska huomenna pitäs lähtee sukuloimaan, enkä todellakaan kaipaa krapulaa seurakseni... joten turvauduin jälleen kerran sijaisaddiktiooni, eli ahmimiseen. Ahmin tänään niin iloon kuin suruun ja vihaankin, mutta ennen kaikkea siihen, että on elokuun viimeinen päivä. Koska syksy on muutenki niin inhottava ja ankea, niin en todellakaan aio tehdä siitä vielä ankeampaa jatkamalla tällä tyylillä eteenpäin.

• Hamara

Kyllä me ihmiset ollaan vaan erillaisia, meinaan itse pidän syksystä erittäin paljon ja kuten itse kirjotit, niin toiset suorastaan vihaa sitä. Kevät ja kesä on ilmanmuuta hienoa aikaa ja talvella on mukava möyriä lapsien kanssa umpihangessa, joten ei nekään huonoja vuodenaikoja ole, mutta syksystä pidän silti jostain kumman syystä eniten.

Hieno homma, että kävelit Alkon ohi, etkä poikennut sisällä.

• ma-sa

Tunnemaailma ravistelee meitä joskus hyvinkin pienistä syistä.Monesti olen minäkin hukuttanut tunteet viinalla.Nyt olen opettelemassa uutta elämäntyyliä ja hyväksyä tunteet.Mitä pitempään raittiina sitä loivemmiksi tunnekaari muuttuu.Ylä ja alamäet ei koskaan poistu elämästä.Vauhtia ei kannata hakea pullosta.Tämän olen kokenut lukemattomien kuperkeikkojen eli kantapään kautta kuten sanotaan.

Syksy on minulle ollut aina parasta aikaa.Jotenkin mieli rauhottuu ja rauhaton sielu lepää.Kynttilät vaan esiin ja jos tykkäät kuunnella musiikkia tai lukea niin ei sen parempaa ensiapua .........

• ambivalenttineN
        Hamara kirjoitti:

Kyllä me ihmiset ollaan vaan erillaisia, meinaan itse pidän syksystä erittäin paljon ja kuten itse kirjotit, niin toiset suorastaan vihaa sitä. Kevät ja kesä on ilmanmuuta hienoa aikaa ja talvella on mukava möyriä lapsien kanssa umpihangessa, joten ei nekään huonoja vuodenaikoja ole, mutta syksystä pidän silti jostain kumman syystä eniten.

Omalla asenteella on myös suuri vaikutus vuodenaikoihin. Onhan sysksyssä paljon kaunistakin, mutta oma asenteeni syksyä kohtaan ja syksyn kokonaisvaltainen synkkyys ja pimeys voittaa sen kauneuden. Talveakin inhoon kylmyyden vuoksi, mutta pidän kovasti hiihdosta ja lumilautailusta. Keväässä sen sijaan en näe mitään kaunista, kunnes tulee taas kesä ja alan elää... kait.

Jokaisesta vuodenajasta saa myös syyn juoda itteensä humalaan tai elää raitista elämää... asennekysymys sekin.

• Papio1
        Hamara kirjoitti:

Samat sanat, Hamara! Tällainen loppukesä ja syksy ovat minullekin parasta aikaa vuodesta. Pahinta on sydäntalvi, joulukuusta tuonne helmikuulle, jolloin on pimeää ja pitäisi laittaa niin maa p***leesti vaatetta päälle, että uskaltaa mennä ulos pakkaseen. Siis, viime talvenakin oli -27 C ja kaiken kukkuraksi hirveä vinkka.

Kyllä nyt passaa nauttia leppoisasta loppukesästä ja syksystä!

• ambivalenttineN
        Papio1 kirjoitti:

Samat sanat, Hamara! Tällainen loppukesä ja syksy ovat minullekin parasta aikaa vuodesta. Pahinta on sydäntalvi, joulukuusta tuonne helmikuulle, jolloin on pimeää ja pitäisi laittaa niin maa p***leesti vaatetta päälle, että uskaltaa mennä ulos pakkaseen. Siis, viime talvenakin oli -27 C ja kaiken kukkuraksi hirveä vinkka.

Kyllä nyt passaa nauttia leppoisasta loppukesästä ja syksystä!

...kukaan ei tykkää kesäsätä? Kesä on ainoo vuodeaika mistä henk. koht. nautin ja millon elän. Voisin muuttaa Floridaan ja mennä Disney Worldiin töihin vaikka Mikki Hiireks. Kukaan ei näkis miten hajonnut ihminen Mikin sisällä on, kaikki näkis vaan nauravan, iloisen Mikin, joka saa ilahduttaa ihmisiä. Vapaa-ajallani nauttisin sitten auringosta täysin siemauksin ja eläisin auringosta ja lämmöstä. Ja elämä vois vihdoin olla ihanaa... tai sitten ei. Mutta saahan sitä haaveilla ja uskotella, että niin olis.

Kuitenkin ihana elämä on ittestään kiinni, mutta katkera mä siitä oon, että mun on pitäny syntyä suomeen, koska en elä muulloin kuin kesällä. Syksystä- kesään elän jonkinasteisessa horroksessa, enkä jaksa ajatella muuta kuin lämpöä ja aurinkoa ja miten ihanaa on ottaa työkseen aurinkoa aamusta iltaan.

• paranoidi

Loppukuu raittiina.

• Katizi

jatkan, vaikka vähemmän täällä olen pyörinyt. Vaikka on typerää, niin epäystävälliset viestit verottaa intoa osallistua. Lisäksi alkanut Big Brother viel suuren osan vapaa-ajasta...pakko myöntää:) Terkkuja kaikille raitistelijoille ja tsemppiä eteenpäin.

• ambivalenttineN

Mäkin olen kattonu sitä sivusilmällä ja täytyy sanoo että se on yks turhmimmista ohjelmista. Ja arvatkaapas kuka haki siihen ohjelmaan? No minähän se... mutta onneks en päässy, se porukka on jotenkin niin hirveetä, että varmasti ois tullu itku ja äitiä ikävä heti ekan päivän jälkeen. En ois kyllä kestänyt siellä mitenkään.

Mitä ilkeisiin viesteihin tulee, niin jätä ne omaan arvoonsa. Luovuttamalla annat niiden ilkeilijöiden voittaa, ja sitähän tuskin haluat. Eli rohkeesti vaan takas kirjoitteleen :)

• Suotuulia

PRKLE! Minullakin tulee välillä suorastaan paha mieli kun luen joidenkin kuittailijoiden tekstiä ja ajattelen, että en elläissään ennää käy tällä sivulla. MUTTA! perusporukka on niin fiksua ja tosissaan, vakavissaan raitistumassa, että en luovuta EN. Älä anna siekään minkään tyhjäpään vaikuttaa raittiuspäätökseesi. Kun ei meidän tarvitse mitään muuta tehdä kuin olla raitis TÄNÄÄN!

• Katizi
        Suotuulia kirjoitti:

PRKLE! Minullakin tulee välillä suorastaan paha mieli kun luen joidenkin kuittailijoiden tekstiä ja ajattelen, että en elläissään ennää käy tällä sivulla. MUTTA! perusporukka on niin fiksua ja tosissaan, vakavissaan raitistumassa, että en luovuta EN. Älä anna siekään minkään tyhjäpään vaikuttaa raittiuspäätökseesi. Kun ei meidän tarvitse mitään muuta tehdä kuin olla raitis TÄNÄÄN!

Kivalta tuntuu kun huolehditte minusta! Näinhän se on, että ei pitäis asioita aina ottaa niin pirun vakavasti. Toinen totuus on se, että heikolla hetkellä voi ilkee viesti olla viimenen niitti. Nyt on kuitenkin ihan hyvä fiilis ja raittius jatkuu. Huomenna meen hakemaan sen koirapennun

• Ryyppymies

ollaan vaikka sataakin. EU-huippukokous on muuten täällä huomenna.

• ambivalenttineN

Mun olo on nyt niin tuskainen, että en kykene ees kunnolla liikkuun. Mun on pakko jättää pakkaaminen huomiseks, nyt en kykene muuta ku ryömiin sänkyyn. Oon aiheuttanu tän olon ahmimalla ja nyt päätän, etten enää koskaan ahmi! Huomenna on uusi kuukausi ja uuden elämän ensimmäinen päivä. Siihen elämään ei kuulu ahmimista eikä juopottelua. Mä en nyt pysty ees istuu kunnolla ku sattuu niin sairaasti mahaan. Auts! Meen nukkuu, jospa olo paranis ja laitan kellon soimaan joskus 4 aikoihin aamuyöstä ja rupeen sit pakkaamaan. Tosi kiva lähtee sukuloimaan tässä kunnossa. Voi elämän kevät sanon minä, vaikka syksy se jo ovelle kolkuttaa.

Oon oppinut ainakin sen, että en anna mun tulevien lasten viettää karkkipäivää ollenkaan, koska se on kaiken pahan alku ja juuri. Lapset saa olla ilman karkkia, koska en toivo heille tällasta kohtaloa. Enkä toivo kellekään muullekaan tällasia ongelmia kuin mitä itselläni on. Toivon, että saan jonain päivänä elämäni kuntoon. Toivon myös ennen kaikkea, että saisin hyvän miehen ja onnellisen perhe- elämän. Siihen ei kuulu päihteitä eikä karkkia. Toki, kun lapset tulee teini- ikään, niin en suutu siitä, kun he jossainvaiheessa tulevat kännissä kotiin. Oon iloinen siitä, että tulevat kotiin. Se on ihan normaalia, että nuoret jossainvaiheessa juovat kännit, eikä se auta, että vanhemmat ovat heille vihaisia siitä. Viinaa en silti omille lapsilleni tule ostaan. Ei se oo vanhempien tehtävä.

Mutta eihän mulla oo ees vielä lapsia, niin on vähän turhan aikaista pohtia heidän alkon käyttöä :) Mulla oli tavoitteena saada eka lapsi ennen kuin täytän 25v. mut siihen on enää vuosi aikaa, joten eipä taida se tavoite onnistua, kun parisuhde justiin kuukaus sitten hajosi. Se mies ois kuitenkin ollut aivan loistava ihminen lasteni isäks. Mutta aina ei mee niinku suunnittelee (tai siis koskaan ei mee niinku suunnittelee).

Hyvää yötä kaikille ja kirjoittelen taas huomenna!

• aahoohoo

Nukku-Matin luo.
        Tiijättekö missä Höyhensaaret on? Mua vapisuttaa vieläki kun luin että ne on Ruotsissa.

• ma-sa

• aahoohoo

• Systeri

Raittiina alkoi ja loppui tämä kaunis ja lämmin elokuu, ja se väli alun ja lopun keskellä oli raitis myös:)!

• aahoohoo

Mä mottaan kuulan tyynyyn ja lähen sulkasaarille.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5500
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2417
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1685
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1436
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1207
    8. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    Aihe