Uskovaisten hyvää itsetuntoa, narsismina.
Rakkaat ateistit kyseessä on terve ITSETUNTO, ei siis narsismi.
ps.Usein ateisti paljastaa itesnsä, huonon itsetuntonsa, pilkkaamalla uskiksia.
Ateistit pitävät virheellisesti...
44
1251
Vastaukset
niin, että kun argumentit loppuvat, arroganssi alkaa... mutta ihan oikeasti sitä mielellään kuuntelisi, mitä ateisti oikeasti ajattelee. Pilkkahuutojen keskeltä hänen ajatuksiaan on vaikea lukea.
- Agneisti
Mustakin olisi kiva kuulla mitä uskis oikeasti ajatteleee. Itsekeskeisyyden keskellä elävästä kun ei usein perusteettomia ja narsistisia väitöksiä enempää irti saa. Sekin voisi selittää ateistien vimmaa: suunnaton typeryys kun voi laittaa ketuttamaan.
- kaatis
Sekavasta herjaryöpystä ei saa mitään tolkkua.
Mutta ymmärrän heitä koska, ovat niin nuoria vielä! Agneisti kirjoitti:
Mustakin olisi kiva kuulla mitä uskis oikeasti ajatteleee. Itsekeskeisyyden keskellä elävästä kun ei usein perusteettomia ja narsistisia väitöksiä enempää irti saa. Sekin voisi selittää ateistien vimmaa: suunnaton typeryys kun voi laittaa ketuttamaan.
Kyllä minä ainakin elän mielelläni Jeesus - keskeisesti. Vaikka totta on, että kaikki me haluaisimme olla oma jumalamme - ei tarvitsis olla vastuussa kenellekään...it's original sin.
Etkö tiennyt, että jos uksiksen pitää kerskata jostain, niin: 1. Kor. 1:31
Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."- Agneisti
Keefas2 kirjoitti:
Kyllä minä ainakin elän mielelläni Jeesus - keskeisesti. Vaikka totta on, että kaikki me haluaisimme olla oma jumalamme - ei tarvitsis olla vastuussa kenellekään...it's original sin.
Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."Ja joka ylpeilee jumalasta, ylpeilee todellisuudessa vain itsestään. Jumalahan on ihmisen oma keksintö. Jumalan motiivit ja ajatukset ovat identtiset uskojan kanssa.
- metaskeema
kaatis kirjoitti:
Sekavasta herjaryöpystä ei saa mitään tolkkua.
Mutta ymmärrän heitä koska, ovat niin nuoria vielä!Et oikeasti ymmärrä ja väität että ymmärrät. Se on valehtelemista.
Mitä ymmärrät esimerkiksi evoluutioteoriasta, dialektisesta materialismista tms.? Tuskin mitään. - metaskeema
Keefas2 kirjoitti:
Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."Mielestäni sinussa on vain fanaattinen uskomusjärjestelmä, jota pidät jonakin sydämen uskona.
- ev.lut
metaskeema kirjoitti:
Et oikeasti ymmärrä ja väität että ymmärrät. Se on valehtelemista.
Mitä ymmärrät esimerkiksi evoluutioteoriasta, dialektisesta materialismista tms.? Tuskin mitään.Kerropa meille sitten tyhjentävä selitys evoluutiosta joka on tapahtunut itsestään eikä Jumalan käden kautta, niinkuin me uskovat uskomme?
- ......
ev.lut kirjoitti:
Kerropa meille sitten tyhjentävä selitys evoluutiosta joka on tapahtunut itsestään eikä Jumalan käden kautta, niinkuin me uskovat uskomme?
Maailmankaikkeuden syntyä ei kukaan pysty "selittämään". Ei edes jumalasi. Spekulaatioita siitä voidaan heittää, siinä jumalasi on hyvä. Tosin hän heittää tyhjän ilmapallon; luominen.
- metaskeema
ev.lut kirjoitti:
Kerropa meille sitten tyhjentävä selitys evoluutiosta joka on tapahtunut itsestään eikä Jumalan käden kautta, niinkuin me uskovat uskomme?
Linkkien ja lähdeviitteiden avulla löytyy evoluutiosta todella paljon tietoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio
En heitä kivellä, vaan opastan oikean tiedon ääreen, jotta osaatte uskoa viisaammin. - kaatis
metaskeema kirjoitti:
Et oikeasti ymmärrä ja väität että ymmärrät. Se on valehtelemista.
Mitä ymmärrät esimerkiksi evoluutioteoriasta, dialektisesta materialismista tms.? Tuskin mitään.mutta osaamisessa nuijin lyttyyn kenet tahansa.
- Huhhahhei
kaatis kirjoitti:
mutta osaamisessa nuijin lyttyyn kenet tahansa.
esimerkki osaamisestasi. Yliturvonnut ego ei ole osaamista.
- metaskeema
kaatis kirjoitti:
mutta osaamisessa nuijin lyttyyn kenet tahansa.
Liittyyko osaamisesi ihmisten lyttyyn nuijimiseen. Raamattu tuskin kehottaa ketään siihen.
- ev.lut
...... kirjoitti:
Maailmankaikkeuden syntyä ei kukaan pysty "selittämään". Ei edes jumalasi. Spekulaatioita siitä voidaan heittää, siinä jumalasi on hyvä. Tosin hän heittää tyhjän ilmapallon; luominen.
Ehkä meidän aivomme eivät pysty käsittämään kaikkea. Ja eikä ole tarkoituskaan, ainakaan vielä. En tiedä että jakaako kukaan kanssani sitä mielipidettä, että tulee vielä aika kun se harmaa käyttämätön alue aivoissa aktivoituu ja pystymme näkemään sen mikä meille nyt on näkymätöntä! Nyt sitten ateistit alkaa taas haukkua pöpiksi! Uskon esim. että kun ihminen tekee kuolemaa niin hän ei lähde yksin. Lähes kaikki kuolevat saavat vierailijoita tuonpuoleisesta, itsekin olen kuolevan suusta kuullut kuinka huoneeseen on tultu seinien läpi. Enkä minä tietenkään mitään nähnyt, kun olen terve. Luulin että potilas on niin lääkitty että näkee harhoja... Hassua, näin puhuvat myös ne kuolevat joilla ei ole lääkityksestä tietoakaan... Eli kyllä, henkimaailma on todellinen. Saamme kyllä kuolinvuoteella vielä kutsun. Koska se on viimeinen mahdollisuus! Jos ei ole jo elämänsä aikana valintaa tehnyt.Sillä kun emme näe, on vaikea uskoa. Mutta tulee aika jolloin näemme, miten on silloin uskon laita? Luomisesta vielä: Minä uskon että Jumala loi maailmankaikkeuden koska mikään muu ei sitä minulle ole selittänyt paremmin kuin Raamattu. Elottomasta ei muodostu elävää ilman Luojaa, joka antaa elämän hengen. Se on sitten se minun "tyhjä ilmapalloni", Hyvä niin. Valitettavaa jos en siihen saa ymmärrystä toisinajattelijoilta, koska minä kyllä ymmärrän teitä, on tosi vaikeaa uskoa vaikkei näe. Olen kokenut sen.
- ......
ev.lut kirjoitti:
Ehkä meidän aivomme eivät pysty käsittämään kaikkea. Ja eikä ole tarkoituskaan, ainakaan vielä. En tiedä että jakaako kukaan kanssani sitä mielipidettä, että tulee vielä aika kun se harmaa käyttämätön alue aivoissa aktivoituu ja pystymme näkemään sen mikä meille nyt on näkymätöntä! Nyt sitten ateistit alkaa taas haukkua pöpiksi! Uskon esim. että kun ihminen tekee kuolemaa niin hän ei lähde yksin. Lähes kaikki kuolevat saavat vierailijoita tuonpuoleisesta, itsekin olen kuolevan suusta kuullut kuinka huoneeseen on tultu seinien läpi. Enkä minä tietenkään mitään nähnyt, kun olen terve. Luulin että potilas on niin lääkitty että näkee harhoja... Hassua, näin puhuvat myös ne kuolevat joilla ei ole lääkityksestä tietoakaan... Eli kyllä, henkimaailma on todellinen. Saamme kyllä kuolinvuoteella vielä kutsun. Koska se on viimeinen mahdollisuus! Jos ei ole jo elämänsä aikana valintaa tehnyt.Sillä kun emme näe, on vaikea uskoa. Mutta tulee aika jolloin näemme, miten on silloin uskon laita? Luomisesta vielä: Minä uskon että Jumala loi maailmankaikkeuden koska mikään muu ei sitä minulle ole selittänyt paremmin kuin Raamattu. Elottomasta ei muodostu elävää ilman Luojaa, joka antaa elämän hengen. Se on sitten se minun "tyhjä ilmapalloni", Hyvä niin. Valitettavaa jos en siihen saa ymmärrystä toisinajattelijoilta, koska minä kyllä ymmärrän teitä, on tosi vaikeaa uskoa vaikkei näe. Olen kokenut sen.
"Valitettavaa jos en siihen saa ymmärrystä toisinajattelijoilta"
Usko pois. Kyllä mä sua ymmärrän. Heitän hauskan kysymyksen, johon haluaisin että perehtyisit mahdollisimman tarkkaan. Voit tuon kysymyksen ansiosta ymmärtää pointtini.
Kumpaa pystyt perustelemaan tarkemmin: a) ihminen luo maalausta vai b) jumala luo maailmaa - .......
ev.lut kirjoitti:
"En tiedä että jakaako kukaan kanssani sitä mielipidettä, että tulee vielä aika kun se harmaa käyttämätön alue aivoissa aktivoituu ja pystymme näkemään sen mikä meille nyt on näkymätöntä!"
Kysymys kuuluukin, että kuinka tuohon ajatukseen tulee suhtautua. Siis sinun. Onko tuo hetki tämän hetken ongelma? Vai oletko sitä mieltä että tämä hetki vaikuttaa tuohon hetkeen jollain tapaa?
Toisinsanoen. Kuinka pitkälle olet valmis menemään tuntemattoman suhteen? Eli uskoahan voi ja saa mihin vaan, mutta paljonko annamme sille elämässämme arvoa. Paljonko uskon tuntemattomaan annetaan vaikuttaa jokapäiväiseen elämäämme. Ja kuinka tulee suhtautua ihmisiin, jotka totuutena uskomuksiaan huutelevat. Agneisti kirjoitti:
Ja joka ylpeilee jumalasta, ylpeilee todellisuudessa vain itsestään. Jumalahan on ihmisen oma keksintö. Jumalan motiivit ja ajatukset ovat identtiset uskojan kanssa.
ateismistaan, ylpeilee "ei mistään" -kö? Eikö hänellä voisi olla syy ylpeillä siitä, ettei ole samanlainen kuin teistit? Että hän on logiikallaan tehnyt tyhjäksi väitteet, joita uskovat esittävät... Ongelma on siinä usko ja luottamus Jumalaan ovat uskovan aito kokemus... ihminen näkee myös unta, mutta ei hän voi esittää siitä filminauhaa toisille. Silti harvaa sanoo, ettei hän todellisuudessa nähnyt mitään.
Jumalan olemassaoloa tai -olemattomuutta ei voi todistaa, miten voit sanoa, että se on ihmisen oma keksintö tai voiko niin sanoa ainakin, että on 50%:sti väärässä/oikeassa...?
Sen ymmärrän, että mitä "kehittyneemmäksi" yhteiskuntamme (ja mitä vähemmän olemme luonnon armoilla), meillä ei ole tarvetta lähestyä Jumalaa tai ainakin luulemme niin.metaskeema kirjoitti:
Mielestäni sinussa on vain fanaattinen uskomusjärjestelmä, jota pidät jonakin sydämen uskona.
todellisuus on mielestäni mielenkiintoinen asia.
Mielelläni soisin, että Jeesus asuu minussa ja jos Hän haluaa asua minussa/asuu, mitä fanaattista siinä on? Ei sen tarvitse olla fanaattinen vaan looginen uskomusjäjestelmä - esimerkiksi vastarakastuneetkin antavat toisilleen "sijan sydämessään".Ja onhan elämä ja elämän synty itsessään mysteeri.
Ajatelepa vaikka kahta tasaväkistä futisjoukkuetta, joista voidaan sanoa, että se oli "henkien taisto" (Mielestäni Zidanen - Ranskan pelin sielu - ulosajo teki Ranskan henkisesti altavastaajaksi loppupelissä Italiaa vastaan, mutta onhan se jossittelua...)- metaskeema
Keefas2 kirjoitti:
todellisuus on mielestäni mielenkiintoinen asia.
Mielelläni soisin, että Jeesus asuu minussa ja jos Hän haluaa asua minussa/asuu, mitä fanaattista siinä on? Ei sen tarvitse olla fanaattinen vaan looginen uskomusjäjestelmä - esimerkiksi vastarakastuneetkin antavat toisilleen "sijan sydämessään".Ja onhan elämä ja elämän synty itsessään mysteeri.
Ajatelepa vaikka kahta tasaväkistä futisjoukkuetta, joista voidaan sanoa, että se oli "henkien taisto" (Mielestäni Zidanen - Ranskan pelin sielu - ulosajo teki Ranskan henkisesti altavastaajaksi loppupelissä Italiaa vastaan, mutta onhan se jossittelua...)Kiintymys on halua olla jonkun seurassa. Kiintymys Jeesukseen on sikäli absurdia, ettei häntä voi konkreettisesti tavata.
metaskeema kirjoitti:
Kiintymys on halua olla jonkun seurassa. Kiintymys Jeesukseen on sikäli absurdia, ettei häntä voi konkreettisesti tavata.
Joh. 3:8
"Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [*Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.] Raamatusta lainattu
Tässä oikeastaan syy, miksi en pidä Jumalan eksistenssiä vain tietyn prosentin todennäköisyytenä - Hänet voi todella kokea, mutta omaa kokemustani en voi tuputtaa sinulle, enkä kenellekään muullekaan. Jokaisella on oma kokemus Jumalasta - ja jos se on sellainen, ettei Häntä ole, niin sitten se on sellainen.- metaskeema
Keefas2 kirjoitti:
Joh. 3:8
"Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [*Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.] Raamatusta lainattu
Tässä oikeastaan syy, miksi en pidä Jumalan eksistenssiä vain tietyn prosentin todennäköisyytenä - Hänet voi todella kokea, mutta omaa kokemustani en voi tuputtaa sinulle, enkä kenellekään muullekaan. Jokaisella on oma kokemus Jumalasta - ja jos se on sellainen, ettei Häntä ole, niin sitten se on sellainen.Tuonpuoleinen on olemassa mielikuvituksessa.
- Apostoli35
metaskeema kirjoitti:
Tuonpuoleinen on olemassa mielikuvituksessa.
Fantasiaa on se, että katoava olisi pysyvää, mutta jos väittää, että ikuinen on pysyvää, miten se voisi olla fantasiaa. Sinä ja useimmat ei-uskovat tarkastelevat asiaa vain elämä-kuolema akselilla, mutta usko onkin syvimmillään sen tietämistä, että ikuisuus on jo tässä ja nyt, se ei ala vasta kuoleman jälkeen, vaan me elämme siinä jo. "Taivasten valtakunta on keskellänne." Tässä ja nyt.
Siksi Jeesus sanoi:"Joka uskoo minuun elää vaikka olisikin kuollut."
Ihminen antaa Jumalalle tilaa itsessään vasta kun kuolee Itselleen, omille itsekkäille tarkoitusperilleen ja ennenkaikkea itsessään olevalle synnille.
Mutta kuten eräs toinen kirjoittaja sanoikin: Me emme koe tarvitsevamme mitään itseämme suurempaa Jumalaa, ennekuin tarvitsemme Häntä. Tämän Jumala sallii, ellei aiheuta ihmisen elämää siihen tilanteeseen, että ihminen tarvitsee Jumalaa, kun kaikki muut keinot on jo käytetty.
Tätä me emme kenenkään toisen kohdalta voi mennä sanomaan. Moni on jälkeenpäin vasta tajunnut Jumalan painaneen ihmistä polvilleen purkamalla muita rakenteita pois, jotta ihminen kääntyisi Hänen puoleensa.
Oletko muuten koskaan ajatellut, että itseasiassa sekä eilinen että huominenkin ovat olemassa vain mielikuvituksessa? Varsinkaan huomista ei ole vielä meille olemassa. Ainoa mikä on olemassa on tämä hetki. Muu on itseasiassa fantasiaa. Saatat olla kuollut sekunnin päästä tai huominen perutaan. - metaskeema
Apostoli35 kirjoitti:
Fantasiaa on se, että katoava olisi pysyvää, mutta jos väittää, että ikuinen on pysyvää, miten se voisi olla fantasiaa. Sinä ja useimmat ei-uskovat tarkastelevat asiaa vain elämä-kuolema akselilla, mutta usko onkin syvimmillään sen tietämistä, että ikuisuus on jo tässä ja nyt, se ei ala vasta kuoleman jälkeen, vaan me elämme siinä jo. "Taivasten valtakunta on keskellänne." Tässä ja nyt.
Siksi Jeesus sanoi:"Joka uskoo minuun elää vaikka olisikin kuollut."
Ihminen antaa Jumalalle tilaa itsessään vasta kun kuolee Itselleen, omille itsekkäille tarkoitusperilleen ja ennenkaikkea itsessään olevalle synnille.
Mutta kuten eräs toinen kirjoittaja sanoikin: Me emme koe tarvitsevamme mitään itseämme suurempaa Jumalaa, ennekuin tarvitsemme Häntä. Tämän Jumala sallii, ellei aiheuta ihmisen elämää siihen tilanteeseen, että ihminen tarvitsee Jumalaa, kun kaikki muut keinot on jo käytetty.
Tätä me emme kenenkään toisen kohdalta voi mennä sanomaan. Moni on jälkeenpäin vasta tajunnut Jumalan painaneen ihmistä polvilleen purkamalla muita rakenteita pois, jotta ihminen kääntyisi Hänen puoleensa.
Oletko muuten koskaan ajatellut, että itseasiassa sekä eilinen että huominenkin ovat olemassa vain mielikuvituksessa? Varsinkaan huomista ei ole vielä meille olemassa. Ainoa mikä on olemassa on tämä hetki. Muu on itseasiassa fantasiaa. Saatat olla kuollut sekunnin päästä tai huominen perutaan.Pitkästyttääkö tuo ikuisuus uskosi. Lopeta ajoissa odotttamasta ihmeitä, joita ei ole tulossa.
metaskeema kirjoitti:
Pitkästyttääkö tuo ikuisuus uskosi. Lopeta ajoissa odotttamasta ihmeitä, joita ei ole tulossa.
mitata aikana? Me ihmiset olemme aikajanalla, mutta ehkäpä ikuisuutta ei enää ajassa mitata.
Minusta on lohdullista sielunhoidossa mennä aikajanassa taaksepäin vaikkapa johonkin menneeseen traumaan, nimetä se ja luovuttaa suurelle Parantajalle, joka taas ei ole mitenkään aikaan sidottu...(ehkä ajattelet, että tämä on taas sitä, joka on vain meidän mielikuvituksessamme)
Mutta urheilijatkin mielessään käyvät läpi omaa tulevaa suoritustaan mentaaliharjoittelussa - toimii jossain mielessä siis myös tulevaisuuteen. Avaruuslentoja harjoiteltiin etukäteen paljon, jotta ennakoitaisiin kaikki riskit, siis mitä "mielikuvituksellisimmatkin", mutta vain siksi että kaikki mahdollinen olisi ennakoitu etukäteen.
Joskus sitä vaan mietti, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: "Tapahtukoon sinulle, niinkuin uskot."
Eli jos vain mielessään ojentautuu johonkin suuntaan, niin se tapahtuu? OK- ajatus lentää...- metaskeema
Keefas2 kirjoitti:
mitata aikana? Me ihmiset olemme aikajanalla, mutta ehkäpä ikuisuutta ei enää ajassa mitata.
Minusta on lohdullista sielunhoidossa mennä aikajanassa taaksepäin vaikkapa johonkin menneeseen traumaan, nimetä se ja luovuttaa suurelle Parantajalle, joka taas ei ole mitenkään aikaan sidottu...(ehkä ajattelet, että tämä on taas sitä, joka on vain meidän mielikuvituksessamme)
Mutta urheilijatkin mielessään käyvät läpi omaa tulevaa suoritustaan mentaaliharjoittelussa - toimii jossain mielessä siis myös tulevaisuuteen. Avaruuslentoja harjoiteltiin etukäteen paljon, jotta ennakoitaisiin kaikki riskit, siis mitä "mielikuvituksellisimmatkin", mutta vain siksi että kaikki mahdollinen olisi ennakoitu etukäteen.
Joskus sitä vaan mietti, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: "Tapahtukoon sinulle, niinkuin uskot."
Eli jos vain mielessään ojentautuu johonkin suuntaan, niin se tapahtuu? OK- ajatus lentää..."Tapahtukoon sinulle, niinkuin uskot."
Jeesus tarkoitti sitä, ettei tule uskoa muuhun, kuin siihen, mitä tapahtuu. Muu on harhaa.
- Nimimerkki
juonut absinttia,kun pystyit kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä?
- kaatis
ihan tosi hei!
- metaskeema
kaatis kirjoitti:
ihan tosi hei!
Ylistys sinulle Kristus, Halleluja Aamen, kun olet lähettänyt Kaatiksen tänne kiusaksemme. Hänen ajatuksensa ovat taivaallisia. Suorastaan Jumalaisen käsittämättömiä. Hänestä huokuu todellinen lapsen (naurettavan sinisilmäinen) usko.
Kiitos sinulle Isä, että olet antanut Kaatikselle terveen itsetunnon, niin että hän voi tuntea olevansa oikeassa, vaikka väittäisi miten tyhmiä. Näistä me isä tahdomme sinua kiittää. Aamen.
Ylistys ja kiitos olkoon isälle, pojalle ja pyhälle henkselille aina ja iänkaikkisesti aamen.
- Agneisti
Kuuluuko terveeseen itsetuntoon todellisuuden vääristeleminen omaan makuun sopivaksi? Vastaus:EI.
Terveen itsetunnon omaava pystyy elämään todellisuudessa, ilman harhoja jumalista tai jeesuksista.
Ja mitä ateistien itsensä paljastamiseen tulee, se on vain sinun uskispäässäsi omia näkemyksiäsi tukemaan syntynut, luuloihin perustuva teoria=ei muuta pohjaa kuin oman egosi pönkitys.
Haluaisitko opetella joskus keskustleun taidon, iänikuisen perustelemattoman väittämisen uhoamisen ja trollaamisen sijaan? Jeesuskin varmaan tykkäisi.- kaatis
keskustelemaan kanssasi: Suunsoitto on mielestäsi keskustelua, minun mielestäni ei.
ps. Keskustelu parhaimmillaan kanssani on, yhtä "verbaalista ilotulitusta"! - Huhhahhei
kaatis kirjoitti:
keskustelemaan kanssasi: Suunsoitto on mielestäsi keskustelua, minun mielestäni ei.
ps. Keskustelu parhaimmillaan kanssani on, yhtä "verbaalista ilotulitusta"!ihan oikeasti tuota mieltä verbaalikonkyvyistäsi. Sääli vain, että luulosi on kyllä aivan väärä. Verbaliikkasi on tähän mennessä ollut lähinnä räkyttämistä, itsestäänselvyyksiä, päin persettä olevia "faktoja" ja huippuna käsittämätön määrä "kiäh"-mölinää.
Sitäpaitsi kyetäkseen kutsumaan itseään verbaalikoksi, olisi syytä hallita kielioppi edes auttavasti. - ev.lut
Ensin sanot Jeesusta harhaksi ja sitten sanot että Jeesus varmaan tykkäisi.... Sinä täällä trollaat etkä pysty keskustelemaan asiallisesti. Sinulle on moni, mm.minä, kertonut monet kerrat miksi uskomme Jumalaan mutta sinä et voi kunnioittaa meidän valintaamme. Sen sijaan aloitat yhä uusia keskusteluketjuja joissa herjaat uskovia. Jos se on sinun käsityksesi keskustelusta niin voi sinua! Tuokin yksi ketju jossa morkkasit nnp:tä ja darkiaraa... sait selviä vastauksia, mutta silti intät vastaan. Ja sitten väität että uskikset tekee niin! Sitten yleensä jo perustatkin uuden ketjun etkä käy väittelyjä loppuun.... vaikka loppuahan niillä ei ole näillä asenteilla! Jos kaikki uskikset ovat mielestäsi hulluja niin miksi me emme ole edes avohoidossa. Miksi meidän ehjät, yleensä ydinperheemme ovat onnellisia? Lapsilla on molemmat vanhemmat ja selvät rajat. Emme raahaa lapsiamme väkisin seuroihin, emme myöskään kanna heille kaljaa ja tupakkaa kaupoista... Kuulostaako hullulta? Hassua, kun minusta tuntuu että tällaiset ihmiset ovat vastuullisia. Toki heitä voi olla ateisteissakin, en sitä kiellä. Ja kyllä, Jeesus tykkää meistä kaikista. Hän on tullut tänne sairaiden vuoksi, ei terveiden. Ymmärrätkö? Hän iloitsee siitä kadonneen lampaan löytymisestä enemmän kuin sadasta hurskaasta! Juuri niinkuin Darkiara sinulle kerran kirjoitti!
- Huhhahhei
ev.lut kirjoitti:
Ensin sanot Jeesusta harhaksi ja sitten sanot että Jeesus varmaan tykkäisi.... Sinä täällä trollaat etkä pysty keskustelemaan asiallisesti. Sinulle on moni, mm.minä, kertonut monet kerrat miksi uskomme Jumalaan mutta sinä et voi kunnioittaa meidän valintaamme. Sen sijaan aloitat yhä uusia keskusteluketjuja joissa herjaat uskovia. Jos se on sinun käsityksesi keskustelusta niin voi sinua! Tuokin yksi ketju jossa morkkasit nnp:tä ja darkiaraa... sait selviä vastauksia, mutta silti intät vastaan. Ja sitten väität että uskikset tekee niin! Sitten yleensä jo perustatkin uuden ketjun etkä käy väittelyjä loppuun.... vaikka loppuahan niillä ei ole näillä asenteilla! Jos kaikki uskikset ovat mielestäsi hulluja niin miksi me emme ole edes avohoidossa. Miksi meidän ehjät, yleensä ydinperheemme ovat onnellisia? Lapsilla on molemmat vanhemmat ja selvät rajat. Emme raahaa lapsiamme väkisin seuroihin, emme myöskään kanna heille kaljaa ja tupakkaa kaupoista... Kuulostaako hullulta? Hassua, kun minusta tuntuu että tällaiset ihmiset ovat vastuullisia. Toki heitä voi olla ateisteissakin, en sitä kiellä. Ja kyllä, Jeesus tykkää meistä kaikista. Hän on tullut tänne sairaiden vuoksi, ei terveiden. Ymmärrätkö? Hän iloitsee siitä kadonneen lampaan löytymisestä enemmän kuin sadasta hurskaasta! Juuri niinkuin Darkiara sinulle kerran kirjoitti!
läheisesti kymmeniä ja etäisemmin jopa satoja ateisteja tai jumalista viis veisaavia, eikä tietääkseni yksikään heistä juota lapsilleen viinaa. Kommentistasi paistaa läpi taas se vanha "meolemmeparempiakuinmuut"-ajattelu, joka on teillä lahkolaisilla aina läsnä kirjoituksissanne. Yritetään niin kovasti esittää hurskasta ja hyvää, mutta jatkuvasti tekstiin tuppaa samankaltaisia lipsahduksia, ehkä ihan tahtomattaankin, mutta nehän ovatkin niitä paljastavimpia. Eikä itse edes ymmärretä mitä sanotaan.
- ev.lut
Huhhahhei kirjoitti:
läheisesti kymmeniä ja etäisemmin jopa satoja ateisteja tai jumalista viis veisaavia, eikä tietääkseni yksikään heistä juota lapsilleen viinaa. Kommentistasi paistaa läpi taas se vanha "meolemmeparempiakuinmuut"-ajattelu, joka on teillä lahkolaisilla aina läsnä kirjoituksissanne. Yritetään niin kovasti esittää hurskasta ja hyvää, mutta jatkuvasti tekstiin tuppaa samankaltaisia lipsahduksia, ehkä ihan tahtomattaankin, mutta nehän ovatkin niitä paljastavimpia. Eikä itse edes ymmärretä mitä sanotaan.
Kertaakaan en ole väittänyt että kaikki ateistit ovat samanlaisia. En ole myöskään väittänyt että uskovat ovat samanlaisia. Sen sijaan että etsisit epäkohtia toisten kirjoituksista, keskity asiaan josta kirjoittaja puhuu. Vielä kerran sanon niinkuin olen sanonut sen sata kertaa täällä: Jokainen ihminen on samanarvoinen! ---------------- Voisinhan minäkin alkaa saivartelemaan sinun tekstiäsi: " ...Yksikään heistä juota lapsilleen viinaa" : Hehe, eiköhän jokainen itse siihen pulloon tartu, eikai kukaan kaada kaljaa väkisin toisen suuhun. Mutta en tosiaan viitsisi vastailla näin. Ajanhukkaa ja p:n jauhantaa asiasta jonka jokainen tajuaa!
- Huhhahhei
ev.lut kirjoitti:
Kertaakaan en ole väittänyt että kaikki ateistit ovat samanlaisia. En ole myöskään väittänyt että uskovat ovat samanlaisia. Sen sijaan että etsisit epäkohtia toisten kirjoituksista, keskity asiaan josta kirjoittaja puhuu. Vielä kerran sanon niinkuin olen sanonut sen sata kertaa täällä: Jokainen ihminen on samanarvoinen! ---------------- Voisinhan minäkin alkaa saivartelemaan sinun tekstiäsi: " ...Yksikään heistä juota lapsilleen viinaa" : Hehe, eiköhän jokainen itse siihen pulloon tartu, eikai kukaan kaada kaljaa väkisin toisen suuhun. Mutta en tosiaan viitsisi vastailla näin. Ajanhukkaa ja p:n jauhantaa asiasta jonka jokainen tajuaa!
lukeminen sattuu. Näköjään. Vaikka siellä se pihvi yleensä piileskelee.
- kaatis
Huhhahhei kirjoitti:
lukeminen sattuu. Näköjään. Vaikka siellä se pihvi yleensä piileskelee.
Suahan kuljettaa täällä yks sun toinen kun litran mittaa!
Koita tehdä jotain vihallesi, ressukka! - Huhhahhei
kaatis kirjoitti:
Suahan kuljettaa täällä yks sun toinen kun litran mittaa!
Koita tehdä jotain vihallesi, ressukka!oli sitä verbaalivirtuositeettiasi? Osaamistasi?
- Olevan
kaatis kirjoitti:
ps. Keskustelu parhaimmillaan kanssani on, yhtä "verbaalista ilotulitusta"!Ethän sä edes osaa keskustella. Helevetin tolvana.
- Mihin kaikkeen
kaatis kirjoitti:
ps. Keskustelu parhaimmillaan kanssani on, yhtä "verbaalista ilotulitusta"!Kakkapöksy ei kykene? :D
Järjen käyttö ja sen osoittaminen ymmärrettävällä kirjallisella ilmaisulla on ainakin ylivoimaista.
Näköjään.... - Sekoileva kaatis
Huhhahhei kirjoitti:
oli sitä verbaalivirtuositeettiasi? Osaamistasi?
Paljastaa ÄO:nsa pienuuden rehvakkaassa nousuhumalassa :D :D
Lie pojassa kaikki muukin pientä, koska noin epätoivoisesti yrittää päteä :D
Säälittävää....
- pakkotoisto
aivopesu, ei itsetunto...
niin ja mua ei kiinnosta mihin te uskotte, pitäkää omana tietonanne vaan. - Lunatic
ateistit ajattele samalla tavalla. Minulla on ollut tuttavapiirissäni monia eri tavoin uskovia ihmisiä, eikä heitä voi vääntää samaan muottiin.
Olen samaa mieltä kanssasi, että toisin uskovien pilkkaaminen on erittäin typerää ja keskenkasvuista käytöstä. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen antaa arvoa muillekin. - Simo
eli uskovainen ei voi kyetä ajattelemaan sitä vaihtoehtoa että joskus ei enää olekaan olemassa, siksi käyttää kaikkia henkisen väkivallan keinoja uskotellakseen muille(itselleen) olevansa oikeassa, olemattomin järkiperustein.
Eivät kaikki uskovaiset ole tällaisia, mutta monet kitaraa soittelevat, yli-itsevarmasti heittelevät ja ylipyntätyt karismaatikot kyllä varmasti.
Hengenvaltaa janoavat muka-totuuksillaan, mutta onneksi nykyaikana ihmisillä on myös järkeä päässään etteivät usko kaikkia ääliöitä, vaikka pukeutuisivatkin hienosti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867571- 1015487
- 2664718
- 484652
- 653372
- 502758
- 562419
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222398Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412234