vinkkejä pyykkärille?

auttakee....

Eli minulla on sivustatäytettävä pyykkikone ja joskus etenkin valkoiseen pyykkiin tarttuu jotain "levää"? Miten saan koneeni rummun ympärilläolevan sisäosan puhtaaksi, ruokasoodaa tai jotain?!?

Auttakee auttakee, uusi kone olisi niin kallis hankinta kun kone muuten kunnossa...

Kiitti!

14

3852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilkunviilaaja

ootas kun meirän palstan "niksipirkko" eli elliveera saapuu lukeen sun viestin ni saat apua. Elliveeralla on apu jokaiseen onkelmaan :)

• elliveera

Pese tyhjällä koneella 90-asteessa.
        Osta apteekista sitruunahappoa (n. 100-150 gr), laita koneeseen ja pese ilman pyykkiä uudelleen.
        Putsaa koneen täyttöaukon kumiosa harjalla.
        Putsaa nukkasihti ja pesuainelokero.
        Pese uudelleen tyhjänä, nyt pulverin kanssa.
        Ei pitäisi olla enää onkelmia tämän jälkeen.

• ilman sun
        elliveera kirjoitti:

Osta apteekista sitruunahappoa (n. 100-150 gr), laita koneeseen ja pese ilman pyykkiä uudelleen.

neuvoja. Ookkos käyny jonkun kotitalouskoulun vai äitee/elämä on opettanut? Mulla oli kerran sama ongelma pesukoneen kanssa. Olispa sillon ollut noi vinkit...Vaatteisiin jäi semmosta harmaata/vaaleeta raitaa.

• Pilkunviilaaja
        ilman sun kirjoitti:

neuvoja. Ookkos käyny jonkun kotitalouskoulun vai äitee/elämä on opettanut? Mulla oli kerran sama ongelma pesukoneen kanssa. Olispa sillon ollut noi vinkit...Vaatteisiin jäi semmosta harmaata/vaaleeta raitaa.

Tää äskönen viesti oli multa. Siis nimimerkiltä "pilkunviilaaja" Olen ammattilainen siinä hommassa!

• pesukoneista kyselen
        elliveera kirjoitti:

Pitäisi ostaa uusi pesukone ja ihan tavallinen sivulta täytettävä. Onkos sulla mahdollisesti hyviä vinkkejä nykykoneista?
        Olen aiemmin ostanut pesukoneen käytettynä, mutta nyt on ostettava ihka uusi.

Siis minkä koneet ostaisit itse ja mitä et missään nimessä huolisi edes ilmaiseksi?

• elliveera
        pesukoneista kyselen kirjoitti:

Pitäisi ostaa uusi pesukone ja ihan tavallinen sivulta täytettävä. Onkos sulla mahdollisesti hyviä vinkkejä nykykoneista?
        Olen aiemmin ostanut pesukoneen käytettynä, mutta nyt on ostettava ihka uusi.

Siis minkä koneet ostaisit itse ja mitä et missään nimessä huolisi edes ilmaiseksi?

Jaa-a, taitaapa kohta olla melkein sama, missä maassa valmistetun ostaa. Koneisiin käytetyt komponentit kun ovat kuitenkin suht saman (halpamaiden) valmistajien kamaa.
        Joku pitää saksalaista konetta parhaana, joku Ruotsissa valmistettua.
        Itselläni on ollut useita vuosia Upon Siniviiri 120 ja hyvin on toiminut.
        Upo on nykyisin italialaisten omistuksessa ja on enää vain tuotemerkki. Valmistusmaa ei välttämättä ole Suomi. Liesivalmistus on silti pääosin yhä Lahdessa, laadusta en tiedä.
        Pesukoneen ikää pidentää huomattavasti, kun välttää käyttämästä zeoliitti-pohjaisia pesuaineita.

• kyselijä
        elliveera kirjoitti:

Jaa-a, taitaapa kohta olla melkein sama, missä maassa valmistetun ostaa. Koneisiin käytetyt komponentit kun ovat kuitenkin suht saman (halpamaiden) valmistajien kamaa.
        Joku pitää saksalaista konetta parhaana, joku Ruotsissa valmistettua.
        Itselläni on ollut useita vuosia Upon Siniviiri 120 ja hyvin on toiminut.
        Upo on nykyisin italialaisten omistuksessa ja on enää vain tuotemerkki. Valmistusmaa ei välttämättä ole Suomi. Liesivalmistus on silti pääosin yhä Lahdessa, laadusta en tiedä.
        Pesukoneen ikää pidentää huomattavasti, kun välttää käyttämästä zeoliitti-pohjaisia pesuaineita.

Kiitoksia.

• elliveera
        ilman sun kirjoitti:

Kiitosta kiitos! Äitielämä on opettanut, samoin kuin Siperia, tuo paras ihmisen korkeakoulu.

• miele!
        kyselijä kirjoitti:

Kiitoksia.

Jos haluat pesukoneen, tosin ei mikään halpa mutta ei halvalla hyvää saakkaan!

• jää nykyään
        elliveera kirjoitti:

vesi sisälle koneeseen, eikä nukkasihti ole tukossa. Mikä sitä vaivaa sitten?

• retros
        jää nykyään kirjoitti:

vesi sisälle koneeseen, eikä nukkasihti ole tukossa. Mikä sitä vaivaa sitten?

tai on hajoamassa!!!

• mitähän se mahtaa
        retros kirjoitti:

tai on hajoamassa!!!

maksaa korjauttaa? Mun ystävä epäili että se johtuu siitä kun lokakaivo on täynnä, mut silloinhan tulvis muutkin kuin pesukone??

• ...uusavuttomuutta!

...

• tatjaana+++

Osta apteekista sitruunahappo jauhetta ja laita koneeseen pari kertaa vuodessa niin kone pysyy puhtaana eikä syövytä. Sama aine myös pyykinpesukoneeseen niin puhtaana pysyy. Silloin ei tietenkään ole vaatteita eikä astioita koneessa kun tätä menetelmää käytetään. Itse olen lisännyt mol. koneiden käyttövuosia tällä aineella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5377
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1947
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1120
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe