Minkäs kokoinen on asuntolainan marginaali itse kullakin? Omani on 0,45% tällä hetkellä. Olen Nordean asiakkaana tässä asiassa. Isoja sijoituksia yms. ei siellä ole.
Asuntolainan marginaali...
12
9764
Vastaukset
- ........että
Alun perin marginaali oli 0,7%, mutta kun kävin veljeni ja tyttöystäväni esimerkkiä noudattaen "kinaamassa" siellä (ts. kerroin, että toisessa pankissa on tarjottu selkeästi huokeampi vaihtoehto) niin laskivat tuohon 0,45%:iin. Ei varmaan lähellekään halvin, mutta säästän tuolla jo muutaman satkun vuodessa. Ostan niillä vaikka kaljaa, jos muuta en keksi.
Nordea, 0.4 %.
- tämäkin
0,3 prosenttiyksikköä kesällä otetussa lainassa
- oli tarjous
eilen Nordeassa kun lainalupauksen hain.
- lainanmäärästä
joten kun ilmoittaa marginaalin, olisi hyvä tietää myös lainan määrä, koska yleensä pitkäaikaiselle suurelle lainalle tarjotaan pienempää marginaalia...
- prosentti
15000e laina marginaali 1.2%
- Reijo-setä
Peruskorko 0%, lainaa vähän päälle 150k. Tosin olen alalla, joten hinta = henk kunta-hinta.
- edellinen
Reijo-setä kirjoitti:
Peruskorko 0%, lainaa vähän päälle 150k. Tosin olen alalla, joten hinta = henk kunta-hinta.
kyllä tuon kokoisella lainalla nykyisillä nousevilla koroilla saa maksaa ihan tarpeeksi,vaikka ilman marginaaleja
- shshsh
edellinen kirjoitti:
kyllä tuon kokoisella lainalla nykyisillä nousevilla koroilla saa maksaa ihan tarpeeksi,vaikka ilman marginaaleja
Nykykorot ovat aivan lastentarhakamaa, mikäli muistelette (mikäli ikää on sen verran mittarissa) tai tarkastelette (tilastoista) parinkymmenen vuoden periodilla korkokehitystä. Tällä hetkelläkin korkotaso on historiallisesti tarkasteltuna hyvin matalalla.
Sitä paitsi asuntolainan koroista saa vähennyksiä verotuksessa. Etenkin ensiasunto yhdisttynä pääomatuloihin on oiva kaksikko.
Eikä asuntolainaa kannata koskaan ottaa luottaen siihen, että korkotaso pysyy ennätysalhaalla, joten varmaankin suurin osa on varautunut muutamien prosenttien koronnousuun. - Reijo-setä
edellinen kirjoitti:
Maksamista vielä kymmenkunta vuotta, lainaa vajaa 50% asunnon arvosta; ihan oikeassa olet sinänsä, kaikki velat pitää maksaa takaisin. Onneksi ei ole tasaerälaina, pysyy laina-aika kohtuudessa.
- Kirja
Kesäkuussa alkoi uusi 12 kk:n periodi eli asuntolainan korko on ensi kesäkuuhun 3,99%. 7.9.2006 12 kk:n euribor on 3,704% eli kun korot vielä vähän nousevat, on laina alle päivän hinnan.
- Tosi on
On nykyisellä 20000 lainalla. Tapiola pankki tarjosi 0,4:ää, vaikka olenkin työttömänä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058