Vi(m) vai emacs?
Vi on paras!
Editorisota
16
771
Vastaukset
- Vimttu
En ole jaksanut opetella käyttämään emacsia tehokkaasti.
- jaksaa??
Käyttäkää MidnightCommanderia- kelpaa muuhunkin kuin editointiin eipä paljoa tarvitse opetella. #apt-get install mc
Selvä? - Solifer ?
Mulla itsellä oli tuntsa.
- et arvaa mikä
Sinulla tuntsa, minulla on Tuntsalainen.
- miksi ihmeessä?
Miksi ihmeessä joku haluaa käyttää tollasia kökköjä nörttieditoreja? Gedit riittää ihan kaikkeen editointiin. Ja jos haluaa jonkun ei-graafisen editorin, Pico on erinomainen.
- MacMulkero
Gedit...
Konffipas palvelinta jossa ei ole X-ikkunointia käytössä... - editoria
"Gedit riittää ihan kaikkeen editointiin."
Jos X ei käynnisty on gedit tavoittamattomissa :(
"Pico on erinomainen."
Vi(m) on yleensä editori kaikissa Linux/Unix-ympäristöissä. Siksipä kannattaa auttavasti hanskata vi(m).
Emacs:ia en ole laajemmin käyttänyt, sen vahvuus on muualla kuin pelkkänä editorina, mutta jed on editori, joka on monipuolinen mutta myös helppokäyttöinen. - löytyy
MacMulkero kirjoitti:
Gedit...
Konffipas palvelinta jossa ei ole X-ikkunointia käytössä...onhan jakelussa kun jakelussa joku ei-graafinen tilanteita varten ettei äksä käynnisty.
ei senkään tarvitse olla monimutkainen, esimerkkinä pico tai nano, jota varmasti jokainen osaa käyttää.. - kökköjä?
Joo. Miksi ihmeessä kukaan haluaa puhua, kuin sormella osoittelu ja örinä riittää kaikkeen kommunikointiin?
- ystävä avaruudesta
Nano-miehiä ollaan
- arvuuttelia
vi editorissa on tekstin maalaaminen ja copy&paste aina ollut arvoitus?
- my friend
Paina v, maalaa kursoria siirtämällä, paina y, siirry kohtaan johon liität ja paina p.
- On**
Hyvä sihteeri.
since 1994.
Usein on emacs/xemacs päällä jatkuvasti. Pienempään editointiin (alle 10 riviä muutoksia tai alle minuutin käyttö) sopii pico/nano. vi/vimistä sujuu perusteet. jed/joe sujunee myös. Graafisia ei oikein jaksa käyttää xemacsin lisäksi. Tietysti on hyvä hallita näitä ei-graafisia ohjelmia, etenkin siinä vaiheessa, kun vastaan tulee parin metrin korkuinen humiseva klusteri, missä ei ole tietoakaan näytönohjaimista.
Satunnaiseen kikkailuun sopii myös shellin uudelleenohjaus, eli "cat > jotain" tai "echo > jonnekin".- notepad
notepad on hieno peruseditointiin. Vaativampaan tietenkin Visual C . Dokumentteihin ehdottomasti Word. Eipä sitten muuta tarvitakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047