Huomasin MTV3:lta eilen

Immu

Eremenkko sanottiin Eremenkoksi (e:llä),
eikä jeremenkoksi.

Jos olisi halunut pysyä Jeremenkkona, olisi ollut
syytä muuttaa E JE:ksi.
E Suomessa on E, Venäjällä E on Jee.

Puhutaan siis Eremenkosta.

5

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ´Paluumuuttaja

Venäläisissä ulkomaanpasseissa jostain syystä ns. translitteroidaan kirjain E ( lausutaan je, ei jee!!!, muuten tiedoksi).

Koska venäjäähän kirjoitetaan kyrillisillä aakkosilla ja kun matkustaa ulkomaanpassilla ulkomaille nimet kirjoitetaan vain E:llä niinkuin venäjän kielessä.
      Esim olen monta kertaa ihmetellyt, kun venäläisiä naisia, joiden nimi on Elena ( äännetään muuten Jelena, tai tuttavallisesti voidaan käyttää lyhenettä Lena.)
      Suomalaisille tämä ei vaan mene kaaliin ja puhutaan Eremenkosta ja Elenasta. Oikealle e-kirjaimelle on sanan alussa on ihan toinen kirjain, jos halutaan kirjoittaa esim joku suomalainen e:llä alkava nimi: Eino, Eva tai joku muu.

Tiedoksi vaan!!!

• Vakkari.

Suomalaisen naisen nimi saattaa olla myös
        Elena joka lausutaan myös Elena.
        Tiedoksi vaan.

• Marienhof

lausuu ulkomailla suomenkielisen nimen oikein? Hyvin harva! Mielestäni suomalaisten ei tarvitse mitenkään nöyristellä muita ja miettiä paniikissa miten tämä ja tämä nimi lausutaan. Lausuu sen niin kuin itse parhaakseen näkee. Ei Ruotsissakaan nimiä lausuta siten miten ne alkuperämaassa lausutaan, Jason on jeison, Michael miikkael jne.
      Ruotsalaisilla on hyvä itsetunto toisin kuin suomalaisilla ja osaavat olla oma itsensä eikä tarvitse ulkomaiden mukaan toimia.

Sitten suomalaiset vielä usein sortuvat nimiä "oikein" lausuessaan kamaliin virheisiin kuten aian lausuessaan nimeä Ian, Brisbane lausutaaan brisbein ja Michael Schumacherin nimen moni lausuu maikol tai MTV3:lla jopa maikkeli.

• Paluumuuttaja

Annoitte eilen mollaavia lausuntoja Venäjän kansasta ja puolustitte kaukasialaisia rikollisia Kontupohjassa.

Olisin mielellään kommentoinut parilla sanalla: Minun neuvottiin mennä myös paikan päälle Kontupohjaan tutustumaan tilanteeseen, kaukasialaisten ja venäläisten mellakoinnissa.

Se ero on, että olen itse syntynyt Venäjän Karjalassa ja tavannut näitä Kaukasialaisia keinottelijoita, jotka elävät omien sääntöjensä mukaan, eivätkä kunnioita lakeja ja asetuksia.

Ihan ymmärrettävää, jos heistä ei siellä pidetä!!!

• lukee
        Paluumuuttaja kirjoitti:

Annoitte eilen mollaavia lausuntoja Venäjän kansasta ja puolustitte kaukasialaisia rikollisia Kontupohjassa.

Olisin mielellään kommentoinut parilla sanalla: Minun neuvottiin mennä myös paikan päälle Kontupohjaan tutustumaan tilanteeseen, kaukasialaisten ja venäläisten mellakoinnissa.

Se ero on, että olen itse syntynyt Venäjän Karjalassa ja tavannut näitä Kaukasialaisia keinottelijoita, jotka elävät omien sääntöjensä mukaan, eivätkä kunnioita lakeja ja asetuksia.

Ihan ymmärrettävää, jos heistä ei siellä pidetä!!!

niin on ihan ymmärrettävää ettei pidä ulkomaalaisista varsinkin joistakin kansallisuuksista jotka syyllistyvät rikoksiin (erityisesti seksuaalirikokset) moninkertaisesti verrattuna esim. suomalaisiin.

http://www.om.fi/optula/uploads/97l9rea8ia9em4.pdf#search="ulkomaalaisten rikollisuus optula"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe