Tietääkö kukaan onko kuukautisvuodon määrällä merkitystä raskauden alkamiseen/ lapsettomuteen. Kertooko iän mukaan vähentynyt vuoto siitä, keho on jotenkin tehoton tai laiska????
Lapsettomuus ja kuukautiset
7
1768
Vastaukset
sitä aikanaan lääkäriltäni,mutta hän vastasi,että ei niin näe asian olevan.Voimia sinulle!!!!!:)
- Onko yhteyttä???
Kiitos kannustuksesta. Ei ole löydetty mitään syytä, joten olen alkanut itse pohtia mahdollisia selityksiä ja yritän ymmärtää... Vaikka eihän tämä ongelma sillä tietysti ratkea. Miten sen itse ratkaisisin, jos ei kokeneet ammattilaisetkaan pysty löytämään selitystä.
Onko yhteyttä??? kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta. Ei ole löydetty mitään syytä, joten olen alkanut itse pohtia mahdollisia selityksiä ja yritän ymmärtää... Vaikka eihän tämä ongelma sillä tietysti ratkea. Miten sen itse ratkaisisin, jos ei kokeneet ammattilaisetkaan pysty löytämään selitystä.
minullekin jossain vaiheessa heräsi tuon asian aprikointi!Aina vuotoni ollut niukka,mutta vanhemmiten entisestäänkin niukentunut!Toivotan sinulle roppakaupalla voimia!!!!!!!!!!Toivon,että onnistaa vielä!!!!!Halauksin mä!:):):)
- Kaisa30
Käsittääkseni niukka vuoto voi olla merkki jostain hormonihäiriöstä, joka voi vaikuttaa lapsen saantiin. Esim. kohdun limakalvo saattaa jostain syystä jäädä liian ohueksi kiinnittymistä ajatellen.
Mutta ei sen tarvitse olla merkki mistään! Itselläni on nykyään niukka vuoto (vuotoa vain 2 päivää eikä sekään runsasta) eikä mitään hormonihäikkää ole löytynyt ja limakalvonkin paksuus on hyvä.
Lapsettomuustutkimusten alussa tehtävä kierron kartoitus ja ultraäänitutkimukset selvittävät näitä asioita, joten hakeudu niihin, jos asia askarruttaa.- mimosa678
siis merkki liian korkeasta prolaktiinihormoonista
- DitaVonBlonde
mimosa678 kirjoitti:
siis merkki liian korkeasta prolaktiinihormoonista
pitääkö sitä hoitaa jotenkin? onko se peruuttamaton tila? tai aiheuttaako lapsettomuutta ja voiko sitä siten hoitaa? mullakin heräsi epäilys omasta tilanteestani.
- mamitus
DitaVonBlonde kirjoitti:
pitääkö sitä hoitaa jotenkin? onko se peruuttamaton tila? tai aiheuttaako lapsettomuutta ja voiko sitä siten hoitaa? mullakin heräsi epäilys omasta tilanteestani.
Kyllä, jos prolaktiinihormoni on koholla kovasti, se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Jos rinnat erittävät ilman että on raskaana, eikä eritys lopu imetyksen lopettamisen jälkeen, kuten itselläni ei ole loppunut vaikka imetyksen lopettamisesta on pian kaksi vuotta. Ei sitä eritettä tippumalla tipu jne. mutta sen verran että se tukkii rinnanpään tiehyet ikäänkuin pienillä "vahatulpilla". Ja jos rinnan päästä vaikka puristaa, tulee sellaista hieman öljymäistä eritettä, missä voi olla hieman valkoista, kuin "maitoa" seassa.
Vasta kävin lääkärillä asian takia ja nyt odotellaan kutsua naistentaudeille. Sen lisäksi että mulla tulee tuota eritettä, kuukautiset heittävät miten sattuu, välillä tulee päiväkausia rusehtavaa tuhruvuotoa ennen varsinaisia kuukautisia jne. Nyt näyttää tosin, että on helpottamaan päin jo ihan itsekseen.
Tuo prolaktiinihormoni on koholla yleensä imetyksen aikaan. Ja imetyksen aikaan juuri tuo hormoni estää munasolun irtoamisen ja näin ollen hedelmöittymisen. Kun imetys vähenee, hormonitaso laskee ja on taas mahdollisuus raskautua. Joskus se vaan jää koholle estämään raskaaksi tuloa. Luonnon oma ehkäisy tavallaan? En tiedä miksi se jää koholle, mutta sen ne varmaan osaavat sitten kertoa siellä naistentaudeilla. Sen verran tiedän kuitenkin, että myös stressillä on osuutta asiaan.
Prolaktiinihormonin aiheuttama rintojen eritys voidaan lopettaa lääkityksellä, jos katsotaan se aiheelliseksi, eli se hormonitaso on viitearvoja korkeammalla. Sitäkään ei vielä kerrottu mitkä ne arvot on, mutta ne selviää verikokeista sitten.
Eli ei oo peruuttamaton tila, eikä vaarallinen. Lapsensaantia se voi kyllä viivyttää. Täällä toivotaan parasta että tämä hormonijuttu saadaan hoidettua ja siinä olisi syy sille, miksei lasta ole tullut eikä tulossa vaikkei ehkäisyä ole ollut toisen lapsen jälkeen. Tämä kolmas toivottu näyttääkin nyt olevan vielä työn takana. :)
Ei voi muuta sanoa, kuin että paljon voimia kaikille lapsesta haaveileville!
Jos tässä tekstissä on virheitä, niin korjatkaa kaikin mokomin. Ajattelin vain kirjoittaa oman kokemuksen siltä kantilta miten se mulle on seljennyt tähän asti. Ja siksi, että täällä lueskellessani, monet ovat luulleet erityksen rinnoista viittaavan raskauteen. Ehkä joillakin viittaa, mutta meillä se on ollut huono merkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471