Maistraatti

Shaona

Hei kaikille!!

Ujutan tänne tällaisen omituislaatuisen kysymyksen eli voiko mistään nettisivulta tai yleensä mistään katsoa listaa pareista jotka ovat vihittyjä maistraateissa vai ovatko ne jollaki tapaa salaisia? (mikä tuntuisi aika hullulta)

4

1656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No justiinsa

Hullummalta tuntuisi, että sellainen sivusto olisi, jossa olisi listattu maistraatissa vihityt. Haloo, ei sellaista ole. Ja toivottavasti ei tule.

• Ei tuu

Hei itsellesi, miksi haluaisit sellaista listaa lukea? Ja miksi juuri maistraattivihkimisistä? Miksei yhtähyvin kirkkohäistä? Itse aikanaan maistraatissa vihittynä sanon, että pitäisin kovin pahana, jos sellainen lista olisi olemassa, josta meidänkin tärkeän päivän näkisit. Eli jos et saanut kutsua jonkun vihkitilaisuuteen, anteeksi epähienouteni, mitä se sinulle kuuluu saivatko he toisensa?

• julkinen...

Kyllähän kirkolliset vihkimisetkin julkaistaan, seurakunnan ilmoituksissa - kaikki. Miksi siivilivihkimiset ovat "salaisempia" ?
        En usko, että listaa missään on, mutta tähän eriarvoisuuteen vedoten ne sellainen kyllä voisi olla.

• ei välttämättä
        julkinen... kirjoitti:

Kyllähän kirkolliset vihkimisetkin julkaistaan, seurakunnan ilmoituksissa - kaikki. Miksi siivilivihkimiset ovat "salaisempia" ?
        En usko, että listaa missään on, mutta tähän eriarvoisuuteen vedoten ne sellainen kyllä voisi olla.

kihlapari voi kieltää julkiset kuulutukset ja vihkipari voi kieltää nimiensä julkasemisen kirkollisissa. se nyt vain on vanhaa perua oleva tapa, että ne julkaistaan, mutta pakollista se ei ole, eikä missään tapauksessa netistä löydy listaa, jossa olisi mainittuna kaikkien vihittyjen parien nimet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe