Aluksi ihmettelin reilut puoli vuotta ostettuani käytetyn e46-mallisen BMW:n, että miksi tällä autolla ei tahdo pysyä tiellä. Valittelin tätä myyjäliikkeellekin useaan kertaan ja auto tarkastettiin moneen kertaan ja mitään vikaa ei kuulemma ollut. Nämä autot kuulemma ovat vähän tällaisia levottomia. Autolla oli ajettu vähän reilut 100tkm.
Aloin tutkia asiaa erilaisilta foorumeilta ja syyksi ehdotettiin etualatukivarren puslia. Ihmettelin, että ei nuo nyt liene sellaiset vielä menneet kun on edellisissäkin autoissa kestäneet 300tkm ilman mitään oireita. Kuitenkin minulle selvisi, että tämä on vakiovika näissä autoissa. Eniten ihmetyttää miksi virallinen bemarikauppias, josta ostin auton, kertonut tätä ja vaihtanut niitä kun asiasta valitin.
No, vaihdoin powerflexin puslat sinne toivoen että ajotuntuma muuttuu ja puslat kestää. Ajettavuus oli vieläkin mitä oli ja tutkin asiaa lisää jolloin havaitsin, että toinen vakiovika on pitkittäisen takatukivarren puslat takana. Vaihdoin nämäkin, ja nyt pysytään tiellä, mutta joka hemmetin urassa vieläkin auto vänkyilee joka suuntaan. Nyt syy on todennäköisesti rengastus -> auto on tosi tarkka millä renkailla mennään. Seuraavaksi hommaan kapeammat ja korkeammat renkaat.
Eniten tässä vituttaa, että viralliseen huoltoon asiasta jutellessani ei sieltä ole kerrottu mitään näistä asioista. Jos olisin tiennyt ko. jutut ostaessani auton, olisin hoitanut hommat kuntoon ja ajanut vuoden verran tyytyväisenä. Nyt olen kruisaillut tuon ajan hirveä vitutus takaraivossa.
Tiedoksi vaan kaikille kyseistä automallia suunnitteleville.
E46 ja vänkyily
17
4753
Vastaukset
- BMW Power
E46 tarvitsee alkup. sport alustasarjan (kuten 330Ci ssä vakiona?). Siihen vaikka alkup. M68 vannesarja ja renkaat Michelin Pilot Sportit hyvässä kunnossa koot 245/40-17 takana 225/45-117 edessä.
Kokemuksella tämä kombinaatio on vakaa kuin juna.- Arvaa kuka
Vitun feikki, vaikka juttu olisikin lähes totta niin lopeta nyt!
T. BMW Power - BMW Power
Arvaa kuka kirjoitti:
Vitun feikki, vaikka juttu olisikin lähes totta niin lopeta nyt!
T. BMW PowerMinulla yhtä paljon oikeuskia käyttää "BMW Power".
Lopeta itkeminen ja rekisteröydy jos et muuten kestä. Sillä ei ole p***an väliä kuka käytti ensin mitäkin. Sattumia tapahtuu, minä en tiennyt että joku jo käyttää BMW Power, ja sen vuoksi en luovu siitä. Tai ehkä minäkin olin eka? Mistä tiedät? - xxxxxxx
BMW Power kirjoitti:
Minulla yhtä paljon oikeuskia käyttää "BMW Power".
Lopeta itkeminen ja rekisteröydy jos et muuten kestä. Sillä ei ole p***an väliä kuka käytti ensin mitäkin. Sattumia tapahtuu, minä en tiennyt että joku jo käyttää BMW Power, ja sen vuoksi en luovu siitä. Tai ehkä minäkin olin eka? Mistä tiedät?Mä en ymmärrä tota lasten pelleilyä. Se joka on ekana käyttänyt nikkiä on oikeuttu sitä myös käyttämään. Vain hiekkalaatikkopellet jaksavat kirjoitella toisten nimissä "totuuksia" joten ime klooni tappias ja keksi oma nikkisi. Itse jouduin jonkin aikaa sitten luopumaan omasta nikistä juuri tuollaisen kusipään ansiosta.
- jumala
xxxxxxx kirjoitti:
Mä en ymmärrä tota lasten pelleilyä. Se joka on ekana käyttänyt nikkiä on oikeuttu sitä myös käyttämään. Vain hiekkalaatikkopellet jaksavat kirjoitella toisten nimissä "totuuksia" joten ime klooni tappias ja keksi oma nikkisi. Itse jouduin jonkin aikaa sitten luopumaan omasta nikistä juuri tuollaisen kusipään ansiosta.
nohnoh nyt välittömästi nelikko- koeajolle kaikki kebabit hähä
- Ricracing
xxxxxxx kirjoitti:
Mä en ymmärrä tota lasten pelleilyä. Se joka on ekana käyttänyt nikkiä on oikeuttu sitä myös käyttämään. Vain hiekkalaatikkopellet jaksavat kirjoitella toisten nimissä "totuuksia" joten ime klooni tappias ja keksi oma nikkisi. Itse jouduin jonkin aikaa sitten luopumaan omasta nikistä juuri tuollaisen kusipään ansiosta.
Tässä hiekkalaatikossa fiksumpi perääntyi!
T. ex BMW Power
- takasin
joo son sillai jotta takavetoisella autolla oikeesti haluaa oppia ajamaan niin on mentävä jääradalle reenaan, sen jälkeen joko oivaltaa homman tai sitte ei, yllättävän moni ei.. yleensä vika ei oo autossa- ellei kolaripirssi jne.
- rety
kyllä takavetoiset tiellä pysyy, ilman että tarvii mitään kurssia käydä, vaan kun auton ajo-ominaisuukia on hiottu pitkälle niin ne on helpposti osien kulumisen kautta katoaa...tämä on nähty niin monesti, ei muuta kun uutta osaa alle ja taas kelpaa.
- Ricracing
Vuodesta -73 on jääradalla ajeltu, tosin ei enää viimeiseen 20 vuoteen.
Sekä etuvetoisia että takatuuppareita tuli sillon ajettua.
Vaikka autossa olisi DSC:t yms, niin auton perusluonne pitää ymmärtää!
- e46 316 vm-03
Hieman oudolta kuulostaa, siis onko auton suuntavakaudessa jotain häikkää.Olisko renkaat jo niin loppu että hakee ajolinjaa levottomasti.Ainakin itsellä 316:set e36 ja e46 ovat olleet suuntavakaita.Ensimainittu jopa löysällä alapallolla.
- ha-ne-83
Itseläni on myös e46 316 vm:2003.
autossani on madallus jouset ja 205/50/17 renkaat ja mikä parasta nimittäin ei yhtään venkoile edes urasillakaan teillä.
- Bemuisti
... koko "juttu". Selvästikin fiktiota. Syyt seuraavat:
- kun E46 on kunnossa suuntavakavuus ja käyttäytyminen urissa jopa kohtuullisen leveillä/matalilla kumeilla on suorastaan loistavaa
- jos autossa on alustavika, asianmukainen BMW-korjaamo osaa korjata sen, jonka jälkeen auto on kuin uusi
- etutukivarret todellakin vaihdetaan usein jo 40tkm (niin kuin mullakin), mutta menee tehtaan piikkiin ja homma käy nopeasti, ei siis ongelma
Että silleen... 110tkm E46:lla takana... oikeasti, eikä päiväunissa!- vaihtari
missään muissa kun saksalaisissa,italialaisis ja ranskalaisis vaihdeta 40 tonnin välein tukivarsia!!
nimim.250tkm alkup. jousituksella (pl. iskarit) nissan primera ja 300tkm toyota carina vaihtari kirjoitti:
missään muissa kun saksalaisissa,italialaisis ja ranskalaisis vaihdeta 40 tonnin välein tukivarsia!!
nimim.250tkm alkup. jousituksella (pl. iskarit) nissan primera ja 300tkm toyota carinaSeon tuo primerakin laskeutunut toyotan kanssa tällekin palstalle.
Turha väittää primeran laadusta käyppäs kattoo primera palstaa niin huomaat miten susiauto se on.- hehee
vaihtari kirjoitti:
nimim.250tkm alkup. jousituksella (pl. iskarit) nissan primera ja 300tkm toyota carinajos ostaisit nykyaikaisemman auton mielipide voisi muuttua ei mitään 20 vuotta vanhoja paskoja voi verrata nykypäivän autoihin
- vannoisi
asiaa varmaksi. Itsellä E46 ylikokorengastuksella ja vetelee varmasti..
225/40 - 18" , alusta säädetty ja kyllä toi aika rauhaton on verrattuna 16" rinkuloihin joilla niilläkin aina haluaa vasemmalle ojaan, kiitos suomen
teiden kallistuksien.
Mutta itsepä renkaani hankin.
- 330xd touring vm. 03
Mulla on 330xd touring vuodelta 2003. Siihen ei saa tehtaalta M-alustaa, joten vakiolla olen ajellut. Renkailla on merkitystä. Talvella minulla on Michelinin kitkat (mallia en muista) kokoa 225/45/17 edessä ja takana. Erityisesti uraisella tiellä jarruttaessa vetelee ikävästi sivuttaissuunnassa. Kesällä minulla on Michelinin Pilot Sportit, edessä 225/40/18 ja takana 255/35/18. Huomattavasti vakaampi ajaa, eikä vetele urissä ollenkaan, vain jarruttaessa voi vähän hakea, mutta se on hyvin hyvin pientä. Ei siis aina se renkaan koko tarkoita huonnonnusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358