Hei, meillä on pelkkä puulämmitys ollut jo 20 vuotta. Kaikki puu on ollut ilmaista, saatu esim, naapurilta tuulenkaatoja, purkurakennuksista hirsiä ja lautoja, väliin joku heittää lastulevyn palasia ym. Meilla on keskuslämmitys, pannuhuoneessa kattila. Talvella menee 1-11/2 kottikärryllistä puita pannuun.
Vuodessa menee n. 20-24m2. Kunto pysyy kohtalaisen, kun äheltää puiden kanssa. Asumus on pääkaupunkiseudulla, että aika halvaksi asuminen on tullut.
puulämmitys
4
2658
Vastaukset
- tampereella.
On asuttu 25v kaupungin omakotitalossa aitoniemessä. Puilla lämmitetty koko ajan ja puut ilmaisia, kaupunki antaa kaataa kuivat ym ylimääräiset puut lähistöltä, on purettu vanhoja rakennuksia jne. Ruoka tehdään puuhellassa.
Rahaa on säästynyt 25v aikana melkoinen läjä, siksi on varaa kulkea uusilla autoilla, ne on todellakin ostettu "puurahoilla".
Asuminen voi siis olla halpaakin, mutta kaikkeen muuhun on sitten mennytkin rahat, autot on pakollisia pitkien työmatkojen vuoksi, mutta mitäpä sitä rahalla pankissakaan tekisi.- .....
Puulämmitys tosiaan todellisuudessa lienee halvin lämmitysmuoto, kun hieman viitsii vapaaajastaan käyttää polttopuun hankintaan. Oikeasta paikasta kun osaa kysyä, niin varsinainen puu on ilmaista, kun sen viitsii vaan metsästä hakea.
Itselläni oma metsä, josta puut hankin, tulevat metsänharvennusen sivutuotteena.Säästyn vuodessa noi 3000 litran öljymäärän astamiselta, nykyään kustantaa päälle 2000 euroa.Jotta tuon rahasumman saan pitää tienata päälle 3000 euroa.Hyvä puupannu ja varaaja maksaa asenuksineen ehkä 4000-5000 euroa enemmän kuin öljysysteemi, joten takasinmaksuaika on varsin lyhyt. ..... kirjoitti:
Puulämmitys tosiaan todellisuudessa lienee halvin lämmitysmuoto, kun hieman viitsii vapaaajastaan käyttää polttopuun hankintaan. Oikeasta paikasta kun osaa kysyä, niin varsinainen puu on ilmaista, kun sen viitsii vaan metsästä hakea.
Itselläni oma metsä, josta puut hankin, tulevat metsänharvennusen sivutuotteena.Säästyn vuodessa noi 3000 litran öljymäärän astamiselta, nykyään kustantaa päälle 2000 euroa.Jotta tuon rahasumman saan pitää tienata päälle 3000 euroa.Hyvä puupannu ja varaaja maksaa asenuksineen ehkä 4000-5000 euroa enemmän kuin öljysysteemi, joten takasinmaksuaika on varsin lyhyt.Meillä on kohta vuoden vanhatalo,jee 1v syntärit kohta.vitsi.
Itselläni on 100%puulämmitys ja olen kyllä ollut tyytyväinen kaikin puolin.Puita menee semmoinen 15 mottia vuodessa.Kattila sauna ja leivinuuni.
Laskin pyöreesti lämmitys kustannuksen koko vuodelle niin sain noin 150€.Ei paha
Siis pelkät polttoaine kustannukset/sahan huolto,puu on ilmaista jos ei laske omalle työlle palkkaa ja pakkohan sitä metsää on harventaa josta tulee hyvää polttopuuta.- Lastu
keppe kirjoitti:
Meillä on kohta vuoden vanhatalo,jee 1v syntärit kohta.vitsi.
Itselläni on 100%puulämmitys ja olen kyllä ollut tyytyväinen kaikin puolin.Puita menee semmoinen 15 mottia vuodessa.Kattila sauna ja leivinuuni.
Laskin pyöreesti lämmitys kustannuksen koko vuodelle niin sain noin 150€.Ei paha
Siis pelkät polttoaine kustannukset/sahan huolto,puu on ilmaista jos ei laske omalle työlle palkkaa ja pakkohan sitä metsää on harventaa josta tulee hyvää polttopuuta.Oon itse täällä kehuskellut ja mainostanut puulämmityksen edullisuutta jne. Kiistaton tosiasiahan on se, että puulämmitys on ylivoimaisesti edullisin lämmitysmuoto, mikäli omalle työlle ei laske hintaa. Mielestäni puiden teko on tosi hyvää liikuntaa. Varsinkin talvella on vaikea keksiä pihalla mitään järkevää tekemistä. Pari tuntia halonhakkuuta ja sitten saunaan, ou jee.Halkeavatkin nätisti jäisinä.
Mutta jos talon isäntä on joku metrososeksuaalipelle, niin puulämmitys kannattaa unohtaa ja maksaa kiltisti öljynsä/sähkönsä. Ite olen "sisarhentovalkoinen" ja minun palkoillani ei paljo muita lämmitysvaihtoehtoja jää.
-Lastu-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481