Raitistuminen on merkittävä asia ja se myös kestää kauan. Jos on juonut pitkään, kuten minä aikanani, raitistumisen jälkeen ei voida puhua "palautumisesta", koska psyykkinen ja fyysinenkin kehitys osittain ovat tapahtuneet alkoholinkäytön kestäessä. Ei ole mihin "palata".
Ihmisen pitää juomisen lopetettuaan rakentaa suuri osa minuuttaan uudelleen, alusta. Se on asia joka mullistaa elämän rakenteita pohjia myöden.
Mutta ehdottomasti kannattava urakka se on. Minua esimerkiksi, kaiken muun lisäksi, vaivasi juomisen aikana vuosia ja vuosikymmeniä epämääräinen tunne, pelko, että jotakin on hirvittävällä tavalla pielessä. Se tunne on hävinnyt.
Vuonna 8 jälkeen alkoholin.
2
343
Vastaukset
- aahoohoo
Tuntuu että oma psyykkinen kehitykseni on vasta alkanut - raitistumisen myötä. Paljon on työsarkaa edessä päin mutta kuten sanoit - antoisaa.
En minä silloin aikoinaan tienyt että surut pitää surea ja vihat vihata - ja kuinka se oikealla tavalla tehdään.
Jos itse palaisin entiseen, hautoisin murheeni yksin, vihaani joisin koska en sitä tunnetta osannut käsitellä ja tämä päivä menisi eilisen harmittelemiseen ja huomisen pelkäämiseen.- jaguelle
raittius ja toipuminen on mielenkiintoinen matka, jota en vaihtaisi pois mistään hinnasta. Mikä ihana tunne, kun oppii tuntemaan itseään ja omaa toimintamalliaan. Tosiasia on et hyvää must ei koskaan tuu, mutta parempaan on halu pyrkiä. Onnistumisen (ja epäonnistumisen) kokemuksista raittiina yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä saa paljon enemmän kuin mistään määrästä viinaa ikinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738