Puukattila

puulämmittäjä

Mitä eroa on puukattiloilla:
yläpalo, alapalo ja käänteispalo

7

1687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saadaan lämmintävettä aikaiseksi.
      Yläpalo halvin,hyötysuhde huonoin eli puun polttoon
      Ala palo hyvä hyötysuhde missä saadaan jo savukaasuja palamaan hyvin
      Käänteispalo hyötysuhde paras jossa imurin avulla saadaan savukaasut palamaan keraamisessa palopesässä loistavasti.kallein
      Itselläni on käänteispalo kattila ja voin suositella jos on varaa laittaa jonnin verran enemmän kuin alapalo kattilaan,itse en suosittele ostaa yläpaloa ollenkaan.
      tossa saat selville eroja http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/pientalonlammitysjarjestelmat/lammonkehitysmuuttaaenergianlammoksi/hake-pilke-jahalkokattilat.html

• on paras

• ........
        on paras kirjoitti:

alapalo on savunpössäyttelijä,käänteispalon arinat tilataan kiinasta.

Meikäläisellä on Veda 35 käänteispalo-kattila ja kyllä tuon arinatiilen varmasti valaa vaikka itse, valumassaa myy lakan betoni 25 kg säkeissä.On kyllä melkoisen paksua tiiltä, joten kestoikää lienee vuosia.
        Ihan loistava kattila, tehoa löytyy, iso tulipesä, helppohoitoinen ja eipä juuri sauhua tule piipusta, vaikka pannu täydellä teholla käy.En tosiaakaan ostaisi yläpalokattila ja kohta ne ovat historiaa, koskapa eivät täytä uusia päästömääräyksiä.

• ovat
        ........ kirjoitti:

Meikäläisellä on Veda 35 käänteispalo-kattila ja kyllä tuon arinatiilen varmasti valaa vaikka itse, valumassaa myy lakan betoni 25 kg säkeissä.On kyllä melkoisen paksua tiiltä, joten kestoikää lienee vuosia.
        Ihan loistava kattila, tehoa löytyy, iso tulipesä, helppohoitoinen ja eipä juuri sauhua tule piipusta, vaikka pannu täydellä teholla käy.En tosiaakaan ostaisi yläpalokattila ja kohta ne ovat historiaa, koskapa eivät täytä uusia päästömääräyksiä.

vanhat ja uudet päästömääräykset ja kuka niitä valvoo.

• .......
        ovat kirjoitti:

vanhat ja uudet päästömääräykset ja kuka niitä valvoo.

Kyllä näistä EU.n uusista direktiiveistä ennakkotietoa on ollut mediassa, tiedä sitten milloin tulevat voimaan. Kun tulevat voimaan, on uusien asennettavien kattiloiden täytettvä tietyt normit ja luulempa, että silloin yläpalokattilat siirtyvät historiaan. Jos haluaa säästää, niin parempi toimia nyt, jos aikoo vielä yläpalokattilaa asentaa.

• merkittävin

ero on lämmitystyön määrässä.Alapalokattiloissa on suurin varastopesä,joka palaa alhaalta.Karkeasti suhde on että yhtä alapalopesällistä kohden käänteispalokattilaan lisätään puita kerran ja yläpaloon 2-3 kertaa.Tämä siis Vakolan kattilatestin mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8053
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe