Mitä eroa on puukattiloilla:
yläpalo, alapalo ja käänteispalo
Puukattila
7
1687
Vastaukset
Saadaan lämmintävettä aikaiseksi.
Yläpalo halvin,hyötysuhde huonoin eli puun polttoon
Ala palo hyvä hyötysuhde missä saadaan jo savukaasuja palamaan hyvin
Käänteispalo hyötysuhde paras jossa imurin avulla saadaan savukaasut palamaan keraamisessa palopesässä loistavasti.kallein
Itselläni on käänteispalo kattila ja voin suositella jos on varaa laittaa jonnin verran enemmän kuin alapalo kattilaan,itse en suosittele ostaa yläpaloa ollenkaan.
tossa saat selville eroja http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/pientalonlammitysjarjestelmat/lammonkehitysmuuttaaenergianlammoksi/hake-pilke-jahalkokattilat.html- on paras
keppe kirjoitti:
alapalo on savunpössäyttelijä,käänteispalon arinat tilataan kiinasta.
- ........
on paras kirjoitti:
alapalo on savunpössäyttelijä,käänteispalon arinat tilataan kiinasta.
Meikäläisellä on Veda 35 käänteispalo-kattila ja kyllä tuon arinatiilen varmasti valaa vaikka itse, valumassaa myy lakan betoni 25 kg säkeissä.On kyllä melkoisen paksua tiiltä, joten kestoikää lienee vuosia.
Ihan loistava kattila, tehoa löytyy, iso tulipesä, helppohoitoinen ja eipä juuri sauhua tule piipusta, vaikka pannu täydellä teholla käy.En tosiaakaan ostaisi yläpalokattila ja kohta ne ovat historiaa, koskapa eivät täytä uusia päästömääräyksiä. - ovat
........ kirjoitti:
Meikäläisellä on Veda 35 käänteispalo-kattila ja kyllä tuon arinatiilen varmasti valaa vaikka itse, valumassaa myy lakan betoni 25 kg säkeissä.On kyllä melkoisen paksua tiiltä, joten kestoikää lienee vuosia.
Ihan loistava kattila, tehoa löytyy, iso tulipesä, helppohoitoinen ja eipä juuri sauhua tule piipusta, vaikka pannu täydellä teholla käy.En tosiaakaan ostaisi yläpalokattila ja kohta ne ovat historiaa, koskapa eivät täytä uusia päästömääräyksiä.vanhat ja uudet päästömääräykset ja kuka niitä valvoo.
- .......
ovat kirjoitti:
vanhat ja uudet päästömääräykset ja kuka niitä valvoo.
Kyllä näistä EU.n uusista direktiiveistä ennakkotietoa on ollut mediassa, tiedä sitten milloin tulevat voimaan. Kun tulevat voimaan, on uusien asennettavien kattiloiden täytettvä tietyt normit ja luulempa, että silloin yläpalokattilat siirtyvät historiaan. Jos haluaa säästää, niin parempi toimia nyt, jos aikoo vielä yläpalokattilaa asentaa.
- merkittävin
ero on lämmitystyön määrässä.Alapalokattiloissa on suurin varastopesä,joka palaa alhaalta.Karkeasti suhde on että yhtä alapalopesällistä kohden käänteispalokattilaan lisätään puita kerran ja yläpaloon 2-3 kertaa.Tämä siis Vakolan kattilatestin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358