Akvaario kypsymässä, akvaariokaupasta ostettua soraa pohjalla. Sitten olen lukenut sieltä ja täältä, että pohjalla masullaan mönkivät kalat tykkäävät hiekkapohjasta. Soraa en enää lähde vaihtamaan hiekaksi, ja piikkisilmiä suunnittelin ottavani. Mitä jos laittaisi piikkisilmille vaikka kannon kupeeseen ja sen alle "hiekkalaatikon" eli vaihtaisi siitä kohtaa soran hiekkaan, onko ihan hölmö idis ? Hiekka siitä kohtaa pohjaan asti, sekoittuisihan se varmaan siellä ennenpitkää, mut voiskohan se olla ihan hyväkin ratkaisu ?
Piikkisilmille hiekkalaatikko ?
Mmmm..m
2
411
Vastaukset
- Rihma
No joo, itse vaihtaisin vielä hiekan kun kalastoa ei ole. Akvaariohan järkätään juuri niitä kaloja varten mitä sinne on tulossa. Ja jos otat pohjamönkijöitä, siellä pitäisi olla oikeat olosuhteet niille.
Onhan se hiekkalaatikko parempi kuin ei mitään, mutta niin monniset kuin piikkiksetkin liikkuvat ympäri allasta, eikä pelkästään juuri siinä laatikossa. Jollet vaihda soraa hiekkaan, ottaisin sellaisia lajeja jotka eivät möngi pohjalla. Niin helppoa se on. :) - fish KING
Ajan kanssa hieno hiekka valuu pohjalle ja sora nousee sen päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327