Kuristettu 25kW:iin, vai onko sittenkään?

ER-5

Tuli hankittua Kawa ER-5 ja sen rekisteriotteessa lukee moottoriteho 25kW.

Kuitenkin käytännössä moottori tuntuu kovin tehokkaalta ja uskaltaisinpa väittää, että tässä pyörässä on kuristukset purettu pois.

Uskallanko antaa pyörän 18-vuotiaalle pojalleni, joka saa ajaa vain 25kW:n tehoista moottoripyörää toistaiseksi?

Mitä seuraamuksia pojalle voi koitua ratsiassa, jos pyörässä ei olekaan kuristukset paikallaan?

Voiko kuristuksien olemassa olon todeta päältäpäin moottoria tutkimalla? Löytyykö jotain sinettejä tms. kuten rekisteriote erikoisehdoissa mainitsee?

9

2326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenkä lienee tuo kuristus toteutettu.
      Suzukin 500 GS.n kuristus on tehty kaasarin luistit vaihtamalla ja sitähän ei ulkoapäin pysty havaitsemaan.
      Tuskinpa virkavalta tiepäällä noita alkaa tutkimaan,niin että päästä poika vaan ajelemaan.
      Ja jos nyt kuitenkin huonosti käy(sangen epätodennäköistä)niin edellisellehän omistajalle se pallo jalkaan tulee.

• Vielä vanhempi heikki

Enpä olisi sinulta odottanut tuollaista kommenttia.

Siis kyllä moottorin teho on monessakin mielessä hyvin relevantti seikka, ja eräs mihin se vaikuttaa, on vakuutusmaksut.
        Ne taas perustuvat vakuutustilastoihin joiden mukaan voimakas moottori / nuori kuljettaja-yhdistelmä on riskaabeli. Joten kyllä on tien päälle lähtevän on syytä tietää asian todellinen laita (sekä mieluummin maksaa vakuutukset tämän todellisen laidan mukaisesti), se on niinsanotusti "yhteinen etumme".

Out of topic, näitä todellista tehoa pienempinä rekisteröityjä pyöriä myydään häpeilemättä julkisesti ilmoittamalla, ja mun mielestä ei olisi ollenkaan väärin että poliisi kunnioittaisi vierailullaan välittömästi jokaista joka moiseen laittomuuteen syyllisttyy.

• Vielä vanhempi heikki kirjoitti:

Enpä olisi sinulta odottanut tuollaista kommenttia.

Siis kyllä moottorin teho on monessakin mielessä hyvin relevantti seikka, ja eräs mihin se vaikuttaa, on vakuutusmaksut.
        Ne taas perustuvat vakuutustilastoihin joiden mukaan voimakas moottori / nuori kuljettaja-yhdistelmä on riskaabeli. Joten kyllä on tien päälle lähtevän on syytä tietää asian todellinen laita (sekä mieluummin maksaa vakuutukset tämän todellisen laidan mukaisesti), se on niinsanotusti "yhteinen etumme".

Out of topic, näitä todellista tehoa pienempinä rekisteröityjä pyöriä myydään häpeilemättä julkisesti ilmoittamalla, ja mun mielestä ei olisi ollenkaan väärin että poliisi kunnioittaisi vierailullaan välittömästi jokaista joka moiseen laittomuuteen syyllisttyy.

Kuristamattomassa ER5.ssä on huimat 37KW että olet kyllä oikeassa siinä että sehän on todellinen tappopeli nuoren kuljettajan käsissä.

• eihän toi
        vanha-erkki kirjoitti:

Kuristamattomassa ER5.ssä on huimat 37KW että olet kyllä oikeassa siinä että sehän on todellinen tappopeli nuoren kuljettajan käsissä.

erkki mikään raketti ole täystehoisenakaan. Kuristetuissa luisteissa on noin 4mm reiät kurkun puolelta kalvon yläpuolelle. Kuristamattomissa taas ei ole mitään reikiä. Kannattaa kysellä sellaiselta kawamieheltä jolla on nuo luistit, että minkäkokoinen ja missäkohtaa tuo reikä on ja porata itse. Voi sitten myöhemmin täyttää jollain sopivalla konstilla, kun tehot saa nostaa takaisin. Ovat nimittäin melko kalliita nuo luistit ostaa, ja niitä on aika monella nurkissa, mutteivat kyllä halvalla luovu.

• kömpelö

näissä käden taitoa vaativissa arbeeteissa.

Tarjotkaa!

• kuristettuna :)

-98 mallia ajettu 42000, loistava pyörä.

• ER-5
        kuristettuna :) kirjoitti:

-98 mallia ajettu 42000, loistava pyörä.

Pyöräsi senkuin paranee!

• kyllä
        ER-5 kirjoitti:

Pyöräsi senkuin paranee!

mutta noines on aika lailla arvokkaampi ;)

• ER-5
        kyllä kirjoitti:

mutta noines on aika lailla arvokkaampi ;)

Vai haaveilekko vaan?

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2015
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1290
    9. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      84
      1289
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14