sopii hyvin selkävaivaiselle, etenkin jos vaivat on alaselässä käy myös yläselän ,siinä tulee sopivasti kiertoa ylä että alaselän puolelle.
Itellä on issias tyyppistä selkä vaivaa ja on välillä tosi pahana, mitä enemmän kerkiän ja viitsin lähteä sauvakävelemään sen parempi selkä on.
Muutenkin on hyvä kunnon nostattaja, kokeilkaa mennä ylämäkeen sauvoilla ja ilman niin syke nousee huomattavasti korkeammalle kuin ilman sauvoja vaikka vauhti on sama.
Suosittelen lämpimästi, opettelette ensin oikean tekniikan.
sauvakävely
4
1229
Vastaukset
- sauvailija tyttönen
Olen harrastanut lajia nyt vajaan vuoden.
Minulla on lannerangan nivelrikko ja kyllä noi niskatkin työstä
ovat kovasti kipeytyneet.
Siis ennen.
Nyt kunto on kohonnut ja kivut ja säryt vähentyneet
liki kokonaan.
Jos nyt tulee muutama välipäivä niin ihan kaipaa lenkkiä.
Nautin kovasti lenkeistäni.
Ajatukset rullaa laidasta laitaan.
Vauhtia voi pitää hikeen asti tai vain kruisailla.
Suosittelen lämpimästi. - zöf
Ota venyttely elämäntavaksesi niin iskias häipyy. Suurin osa iskiasvaivoista johtuu kireiden lihasten aiheuttamista hermopinteistä.
Sauvakävely tuo tilapäisen helpotuksen iskiakseen muttei poista sitä.
Kokemus puhuu.- kaletsu
tottakai venytykset,tulee harrastettua tota urheilua sen verran että on aina välillä pakko venytellä lihaksia.
Ja kyllä toi päärynä lihas tarvii aina välillä kovaakin venytystä. - esim just sauvakävelyllä :)
Samaten olen sauvakävelyn puolella - se hoitaa levossa ärtyvää iskiastani kuin fysioterapeutti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903265
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301767
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341379- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319