pinsseistä

pikku pinssi_92

Miten voi tehdä pinssejä? Tai siis kerran yhdellä leirillä teimme pinssejä ja siihen tarvittiin joku pikku kone tai joku.... Niin olisiko mahdollista tehdä hyviä pinssejä (pyöreitä tavallisia) jotenkin toiste kuin ostamalla jonkun siihen tarkoitetun koneen(johon ei nyt oo varaa...).
kiva jos joku tietäis :)

4

2416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehnyt

Ihan koe mielessä olen muutaman rintakorua muistuttavan pinnssin puusta tehnyt.

Tarvit hyvälaatuista koivua... noo muukin puu käy.
      Puunpolttoon / kuviointiin tarkoitetun polvin.

Hiot puuhun sileän pinnan, piirrät siihen mieleisesi kuvan ja polttokorostat sen, lopuksi leikkaat liiat reunat pois.
      Komeuden voi lakata ja sen taustapuoleen liimata hakaneulan, niin siinä se, eikä kenelläkään samanlaista.

Erään lapinreissun muistoksi valmistin oheisen tavan mukaisia koivupinssejä. Lapinreissunme teemaksi muodostui väkisinkin kuukkeli, joka oli kiinnostunut eväistämme, näitä ruokittiin ja lapset jäi tuon muistaan lopuksi ikäänsä.

Pinssi voi olla vaikka käpy, kivi tai vaikka simpukka... ideoita sinulla lienee.

• Joriini

onko pinssikonetta paikkakuntasi Nuorisotoimella tai jollain järjestöllä. Ehkä sen leirin, jolla olit, järjestävä taho saattaisi sellaisen omistaa...

• melkein ammattilainen

pinssi/rintamerkkikoneethan ovat isoja, jykeviä ja kalliita, mutta esim. Prismoissa on ollut myynnissä "lasten leikkeihin" muovista tehty pinssikone, hinta taisi olla jotain kolmisenkymppiä, ja varsin hyvin toimii kone ja kestää käyttöä jos et nyt ihan ammatiksesi tee. Mutta siis itselle ja kavereille olen sillä tehnyt kymmenittäin pinssejä, täyttöpakkauksia sai kanssa ostaa Prismasta.
        Tietenkin jos rahat on tiukilla niin tuokin on liian kallis, mutta pinssejähän voi tehdä muutenkin, ohuesta vanerista/tukevasta pahvista pohja ja päälle liimaa kangasta/paperista kuvioita/nappeja tms. Tiimarista saa myös rintamerkkipohjia halvalla joihin voi kiinnitellä sitten vaikka virkattuja kukkia, helmiä tai mitä vaan oman mielikuvituksen mukaan

• Anonyymi

no itte ainaki aatteli pinssin tehä sellasesta kutistemuovista en nyt tiiä mikä se nimi oli mut se siis laitetaan uunii ja sitte se kovettuu tai ihan pahvistaki voi tehä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe