Mitä teen?

.............

Tyttö 6v. aloitti eskarin. Oppi aikaisin puhumaan ja on aina puhunut selvästi. Ilmeisesti siellä hoidossa kuitenkin on kavereita jotka puhuvat huonosti ja tyttömmekin on alkanut puhumaan samalla tavalla esim. "mittä te vekka-auto on?" Mitä teen? Millä saan hänet lopettamaan huonosti puhumisen?

2

780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä että

unohtaa "lässytyksen" ajan myötä. Pojallani sama ongelma joskus, en kiinnittänyt mitään huomiota ja ajan kans rupes puhumaan normaalisti.

• äitykkä30

Monella lapsella on jossain vaiheessa "taantuma"vaihe, aivan normaalia. Kyse ei todellakaan ole siitä, että lapsi menisi kehityksessä taaksepäin, vaan ainoastaan siitä, että aikuisten tavoin lapsetkin haluavat sulautua joukkoon, matkivat toisia ja tekevät samoin kuin muutkin ryhmässä.

Esimerkkinä oma poikani. Hän oli 3-vuotias kun sain pikkusiskon, täysin siisti poika, joka oli kymmenen kuukauden vahnana oppinut potalle, eikä sen jälkeen kastellut. No, hän siis sai siskon, joka pissasi ja kakkasi vaippoihin. Poikani "aloitti" saman. Olen miettinyt, että oliko kyse luonnonllisesta reaktiosta, vai sitten huomionhakuiseedesta. olen ajatellut, että kyseessä molempia.

Nyt syksyllä minunkin nuorimmaiseni aloitti eskarin, tyttö, joka on puhunut hyvin ja sujuvasti, mutta s-kirjain hänellä suhahti eskarin alussa vielä pahasti. Nyt hän on oppinut sanomaan s-kirjaimen oikein, saamatta minkäänlaista puheopetusta. hän on kuunnellut vain, kuinka toiset tuon kirjaimen ääntävät, ja oppinut heiltä.-- lapset halauavat tehdä kuten muutkin ikätoverinsa, ja varsinkin matkivat heitä, keistä pitävät, ketkä ovat heidän kavereitaan.
      Sinun lapsesi kohhdalla on varmasti kyseessä sama juttu, matkiminen. Olen sitä mieltä, että sinun ei kannata sen kummemmin asiasta huolestua.
      Itse vastaavassa tilanteessa korkeintaan juttelisin lapselleni, kysyisin että miksi hän on muuttanut puhetyyliään, ja kertoisin, että on oikeasti hienoa, kun sanat sanotaan oikein, eikä puhuta "vauvakieltä". Painostaa/jankuttaa ei varmasti kannata. Toinen vaihtoehto lienee, että et kiinnitä asiaan minkäänlaista huomiota. Varmasti menee ohi omia aikojaan. Itse kyllä suosin aina juttelua ja asioiden/mielipiteiden perustelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      93
      2962
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1941
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      33
      1849
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1753
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1721
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1669
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1597
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      286
      1415
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      120
      1320
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1200
    Aihe